Brandbier wedstrijd 2018

Gestart door Adbrouwt, 15-11-2017 10:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brouwmus

Citaat van: Dund op 22-01-2018  10:31 u[...] Wij zijn als hobbybrouwers waarschijnlijk verwend.

Ik weet dat wel zeker  :)

Gisteren nog eens een Brand Zwaar Blond gedronken en toch weer van genoten hoor.

Een Speciale Belge zou voor mij ook best in het assortiment van Brand mogen.

Biertje1985

Citaat van: Dund op 22-01-2018  10:31 uWitbier is wel een goeie. Die weizen van brand is niet lekker dan kan die meteen uit het assortiment😜

Ik ben er wel achter dat ze bij brand echt allemans vrienden zoeken. Uit de hele serie springen er niet echt bieren uit qua smaak. Wij zijn als hobbybrouwers waarschijnlijk verwend.
Witbier en Weizen zijn behalve het hoge aandeel tarwe compeet verschillend.

Haagse Wouter

Jongens, Dund heeft niet gezegd dat Weizen en witbier hetzelfde is. Alleen dat als ze een goed witbier hebben dat de weizen dan eruit kan.

Sowieso zijn dat soort stijlen van de grote Nederlandse brouwers een beetje apart. Waarom een euro betalen voor een Brand Weizen 0.30 cl wanneer je voor 1,50-1,90 de absolute top Weizens hebt van 0.5 cl.

Arjendv

Citaat van: Ansius op 15-11-2017  21:04 uRookBrand

Precies! waar brand is, is vuur, waar vuur is is rook! (gets, wel heel erg kromme reclame-slogan...) Vermoedelijk ook niet commercieel genoeg.

xaos

Citaat van: Arjendv op 22-01-2018  21:45 uPrecies! waar brand is, is vuur, waar vuur is is rook! (gets, wel heel erg kromme reclame-slogan...) Vermoedelijk ook niet commercieel genoeg.

Waarom niet: Waar rook is, is Brand

Richard3

Ik heb een vermoeden dat een rauchbier ook geen commercieel succes zal worden.

Haagse Wouter

Citaat van: Richard3 op 23-01-2018  15:08 uIk heb een vermoeden dat een rauchbier ook geen commercieel succes zal worden.

Ik ook haha.

Het volgende bier wordt:
Een stijl die max 6% is en al populair is in NL.

Underdike

Citaat van: Richard3 op 23-01-2018  15:08 uIk heb een vermoeden dat een rauchbier ook geen commercieel succes zal worden.
En geef de haters eens ongelijk ;)

Robert1968

Citaat van: Haagse Wouter op 23-01-2018  15:59 uIk ook haha.

Het volgende bier wordt:
Een stijl die max 6% is en al populair is in NL.

Correct. Het wordt een Dubbel. ;)

Dund

Citaat van: Richard3 op 23-01-2018  15:08 uIk heb een vermoeden dat een rauchbier ook geen commercieel succes zal worden.

Ik heb dat een paar keer op bij bierfestivals en ik vind het echt smerig. Alsof er een unox worst in je glas heeft gelegen. Met afstand de smerigste biersoort die ik ken.

Arjendv

Citaat van: Dund op 23-01-2018  18:40 uIk heb dat een paar keer op bij bierfestivals en ik vind het echt smerig. Alsof er een unox worst in je glas heeft gelegen. Met afstand de smerigste biersoort die ik ken.

Ik weet dat er inderdaad van die "creosoot-drankjes" bij zijn. Ik heb de recepten ook wel gezien die met vrijwel 100% rookmout gebrouwen worden.
Maar ik heb er ook wel eens een gedronken met een heel subtiel rooksmaakje en dat vind ik voor de afwisseling niet slecht hoor.

Sander van Dijk

Citaat van: Robert1968 op 23-01-2018  16:44 uCorrect. Het wordt een Dubbel. ;)
Dat is inside informatie? Dat vind ik een mooie toevoeging.

FrankOD

Citaat van: Haagse Wouter op 22-01-2018  18:11 uJongens, Dund heeft niet gezegd dat Weizen en witbier hetzelfde is. Alleen dat als ze een goed witbier hebben dat de weizen dan eruit kan.

Sowieso zijn dat soort stijlen van de grote Nederlandse brouwers een beetje apart. Waarom een euro betalen voor een Brand Weizen 0.30 cl wanneer je voor 1,50-1,90 de absolute top Weizens hebt van 0.5 cl.

En als je vlakbij de grens woont haal je in Duitsland een kratje van 20x0,5ltr voor €15,99 minder als een euro per fles!

tdp

Citaat van: FrankOD op 23-01-2018  23:23 uEn als je vlakbij de grens woont haal je in Duitsland een kratje van 20x0,5ltr voor €15,99 minder als een euro per fles!

Helaas heeft Jan Bitter ze niet zo vaak in de aanbieding ;)

FrankOD

Citaat van: tdp op 24-01-2018  10:11 uHelaas heeft Jan Bitter ze niet zo vaak in de aanbieding ;)

Hoffmann getränke  in Gronau   :biersmile:

tdp

Citaat van: FrankOD op 24-01-2018  11:19 uHoffmann getränke  in Gronau   :biersmile:

Die pak ik in Nordhorn of Uelsen, maar heeft inderdaad ook een prima assortiment :) Die heeft namelijk de Pott's Weizen altijd, erg fijn!

bierfan

Morgen de mail van Brand. Ben benieuwd!

beermenke

Ik popel ook. Wil graag de BRANDer aansteken. 🍺

TimKGB

Waar kan ik me aanmelden voor de wedstrijd en mailinglist?

Jacques

Citaat van: TimKGB op 30-01-2018  20:15 uWaar kan ik me aanmelden voor de wedstrijd en mailinglist?

Afgelopen jaren kon je jezelf aanmelden via de site van PINT nadat de wedstrijd was opengesteld.
Deelnemers van de afgelopen jaren hebben mail gehad met de vraag wat voor bier gebrouwen zou moeten worden. Vandaar de vele verschillende bierstijlen waarover in dit topic sprake is.

TimKGB

Citaat van: Jacques op 30-01-2018  20:59 uAfgelopen jaren kon je jezelf aanmelden via de site van PINT nadat de wedstrijd was opengesteld.

Ah bedankt! Dan zal ik die eens in de gaten gaan houden komende tijd, ik ga voor witbier trouwens [emoji16]

Erwin Warners

Een lekkere Dortmunder strong lijkt me wel wat.

Dund

Ben ook zeer benieuwd wat het wordt. Het is onderhand wel tijd veel oefenruimte is er niet meer.


JamMasterJustin

Een zomers witbiertje wordt steeds waarschijnlijker gelet op de korte tijdspanne  ;D

Eric v B

Citaat van: Dund op 30-01-2018  22:25 uBen ook zeer benieuwd wat het wordt. Het is onderhand wel tijd veel oefenruimte is er niet meer.
Gewoon de "First Time Right methode"gebruiken!


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.