Brandbier wedstrijd 2018

Gestart door Adbrouwt, 15-11-2017 10:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adbrouwt

Wat gaat het nieuwe bier voor de brandbier wedstrijd worden.
Ik ga voor een lichte blonde tot 6,5%

joenedu

Een quadrupel?
Edit: ze hebben nog helemaal geen tripel in het assortiment, voor zover ik kan zien. Misschien wordt dat het wel.

tdp

Zou een ESB of een Ordinary Bitter wel kunnen waarderen :)

Thamerdal

Iets met tarwe. American Wheat of zo.

Eric v B

Ik ga weer voor een Alt. Beetje karamellig en redelijke hopbitterheid. 4,8%. Of voor een Sticke. Een wat sterkere Alt van 6,5%.

tdp

Citaat van: Eric v B op 15-11-2017  12:37 uIk ga weer voor een Alt. Beetje karamellig en redelijke hopbitterheid. 4,8%. Of voor een Sticke. Een wat sterkere Alt van 6,5%.

Afgelopen weekend alleen maar Altbier gedronken in Düsseldorf, waren erg lekkere bij. Vooral bij de brauhausen zelf.

Staple

Ik zou wel de pilsner nog eens terug willen zien komen!

TymonK

Alt. Of Wee Heavy/Scottish Ale graag :-)

Martijn0172

Ik vermoed dat de meest genoemde soorten commercieel niet heel interessant zullen zijn. Ik vermoed dat er eerder gekozen word voor een meer verkocht biersoort zoals quadrupel, Belgisch blond, tripel en wellicht wel een Imperial IPA

Chris71


Eric v B

Citaat van: tdp op 15-11-2017  12:41 uAfgelopen weekend alleen maar Altbier gedronken in Düsseldorf, waren erg lekkere bij. Vooral bij de brauhausen zelf.
Dan heb je een goed weekend gehad!

Edwin brouwt

Volgens mij hebben ze nog geen Weizen gedaan

Vikingbrew

Citaat van: EdwinBrouwt op 15-11-2017  16:26 uVolgens mij hebben ze nog geen Weizen gedaan

Maar zit al wel in hun assortiment

Drents Hopbier

Citaat van: Vikingbrew op 15-11-2017  16:28 uMaar zit al wel in hun assortiment

Dat zat de pilsener ook.

Hopbier

Dund

Ik gok op een fruitbier maar dan niet zo'n vieze zoete maar een frisse ietwat zure.

Dugraph

Ik gok (en hoop) dat we teruggaan naar the good old Dubbel of Tripel. Zou zowel commercieel als variatietechnisch een logische keus zijn.

beermenke

Ik ga ook voor een dubbel

Dund

De vorige editie werd door Brand aangegeven dan een quadrupel sowieso geen optie is omdat dit commercieel niet interessant is. De trend is lichte bieren en van lichte bieren kan een klant er meer drinken dan zware bieren. Meer flessen = meer winst.

William

Een Imperial Pilsner a la Christofel Nobel (en zeg niet dat het een sterke blonde is   :clownsmile: ). Geen gistprofiel, mooi duits hoparoma, mooie restzoetje, stoer in alcohol.

Ansius


crazyjopje

Het wordt vast een Kellerbier...

Sluit mooi aan bij de extra vers en ongefilterd bieren die je steeds meer ziet

emiel1

Ik denk iets lichts, zuurs. Een Berliner weisse of zo. Ik zie steeds meer kleine brouwerijen zuur bier brouwen, dus zal me niet verbazen als dat de volgende hype wordt. Zuur, maar niet té.

TymonK

Kellerbier en rookbier! Mooie suggesties maar of dat gaat aanslaan ;-)

Ik heb op dit moment mijn eerste kellerbier in de vergisting staan... ben benieuwd!

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 15-11-2017  16:33 uDat zat de pilsener ook.

Hopbier

Klopt. Maar dat bier is eenmalig en beperkt uitgebracht.

Jacques

Wat mij betreft een lichte blonde. Zou een mooie opstap zijn naar Brand Zwaar Blond  :)


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.