Brandbier wedstrijd 2018

Gestart door Adbrouwt, 15-11-2017 10:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

crazyjopje

Citaat van: Jacques op 15-11-2017  22:48 uWat mij betreft een lichte blonde. Zou een mooie opstap zijn naar Brand Zwaar Blond  :)
En dan 2 flesjes met jouw hoofd erop op tafel zeker [emoji3][emoji3]

crazyjopje

Citaat van: TymonK op 15-11-2017  22:36 uKellerbier en rookbier! Mooie suggesties maar of dat gaat aanslaan ;-)

Ik heb op dit moment mijn eerste kellerbier in de vergisting staan... ben benieuwd!
Als je het groots op de markt zet slaat alles aan... Vraag de erfgenamen van freddy H Maar eens [emoji6]

Robert1968

Het wordt een New Zealand hopped Imperial Pale Lager (insiders informatie ;D)
Die hebben ze nog niet in het assortiment.

tdp

Citaat van: Eric v B op 15-11-2017  16:15 uDan heb je een goed weekend gehad!

Absoluut, een Alt staat bij deze op de planning om een keer te brouwen :)

EvdBroek

Een dubbel lijkt me wel wat

Etn82

Aangezien donkere bieren bij het grote publiek nog steeds niet heel populair zijn, vermoed ik dat ze niet twee jaar achtereen voor een donkere stijl zullen kiezen. Maar dat is mijn € 0,02

Dennis Pancras

Volgend jaar komt van Brand de Session IPA uit (gewonnen door Jeroen Free, tevens winnaar van de Brand IPA) dus het wordt sowieso niet twee keer achter elkaar een donker bier.
Ik zou dan ook graag een Session Porter willen brouwen...

Dennis

Etn82

Citaat van: Dennis Pancras op 16-11-2017  17:34 uVolgend jaar komt van Brand de Session IPA uit (gewonnen door Jeroen Free, tevens winnaar van de Brand IPA) dus het wordt sowieso niet twee keer achter elkaar een donker bier.
Ik zou dan ook graag een Session Porter willen brouwen...

Dennis

Oh ja, was even vergeten dat de Session IPA de bierstijl was van de laatste wedstrijd. Door dat de Porter net commercieel breed verkrijgbaar is, dacht ik dat dat de laatste stijl was. Dan zou het aankomend jaar toch wel weer een donkere stijl kunnen zijn inderdaad.

Dan zou ik een Munchener Dunkel wel heel erg leuk vinden  :)

bob

Imperial pilsener/lager zoals Christoffel nobel of Gulpener plato 18.25.
Is wel een uitdaging om een zware ondergister te brouwen.

Dund

Citaat van: bob op 05-12-2017  11:13 uImperial pilsener/lager zoals Christoffel nobel of Gulpener plato 18.25.
Is wel een uitdaging om een zware ondergister te brouwen.

Dan moet ie in 1x goed zijn want met die vergistingstijd valt er weinig te oefenen.

William

Citaat van: bob op 05-12-2017  11:13 uImperial pilsener/lager zoals Christoffel nobel of Gulpener plato 18.25.
Is wel een uitdaging om een zware ondergister te brouwen.

Vriend!

Citaat van: Dund op 05-12-2017  14:43 uDan moet ie in 1x goed zijn want met die vergistingstijd valt er weinig te oefenen.

De vakman doet dat in één keer goed :).
Op zich valt de vergistingstijd nog wel mee en ook deze moet je niet te oud drinken.

bob

Citaat van: Dund op 05-12-2017  14:43 uDan moet ie in 1x goed zijn want met die vergistingstijd valt er weinig te oefenen.

Is afhankelijk van je  brouw- vergisting- en lagercapaciteit.

Biertje1985

Citaat van: Etn82 op 16-11-2017  17:49 uDan zou ik een Munchener Dunkel wel heel erg leuk vinden  :)

Juist, dat schoot mij ook binnen, een lekkere donkere ondergister. Munchener Dunkel of Swartzbier

Maar ik dacht later meer in de richting van een RED ALE, eentje zoals de BAY ALE van the Galway Bay brewery.

(Een JAAPIE zal wel te sterk zijn voor Brand maar wel lekker :biersmile: Etn82)




Eric v B

Citaat van: Biertje1985 op 20-12-2017  22:44 uJuist, dat schoot mij ook binnen, een lekkere donkere ondergister. Munchener Dunkel of Swartzbier

Maar ik dacht later meer in de richting van een RED ALE, eentje zoals de BAY ALE van the Galway Bay brewery.

(Een JAAPIE zal wel te sterk zijn voor Brand maar wel lekker :biersmile: Etn82)
Een Swartzbier zal het niet worden. Als ie net zo slap (weinig uitgesproken) wordt als de Brand Porter smaken ze hetzelfde.

RienP

Citaat van: Dund op 05-12-2017  14:43 uDan moet ie in 1x goed zijn want met die vergistingstijd valt er weinig te oefenen.

Bij voldoende gist en goede gistbehandeling duurt de vergisting bij een ondergist echt niet langer dan bij een bovengist. Die mythe moet echt eens de deur uit.

Biertje1985

Citaat van: Eric v B op 20-12-2017  22:53 uEen Swartzbier zal het niet worden. Als ie net zo slap (weinig uitgesproken) wordt als de Brand Porter smaken ze hetzelfde.
Ik durfde het niet te zeggen.  :proost:

De Porter vind ik lekker, maar ik zou het zelf niet classificeren als een Porter inderdaad veel te slap.

Brand heeft ook bij meerdere wedstrijden aangeveven dat doordinkbaarheid een belangrijk criterium is, dat vind ik ook terug
in alle winnende bieren.




sunlight

Vorig jaar had ik de krat al thuis. Zijn ze niet laat deze keer?

ramon86

Volgens de mail van eerder deze week wordt de wedstrijd in januari uitgeschreven.

Eric v B

Citaat van: sunlight op 23-12-2017  14:42 uVorig jaar had ik de krat al thuis. Zijn ze niet laat deze keer?
Wat gaan we brouwen dan?  :weetniet:

sunlight

Citaat van: ramon86 op 23-12-2017  14:58 uVolgens de mail van eerder deze week wordt de wedstrijd in januari uitgeschreven.

Inderdaad ik heb bericht gekregen op een oud mailadres.


bierfan

Januari is alweer een eindje onderweg. Als ze de finale weer in meii willen doen dan blijft er niet veel tijd over.

hobbybob

Dat feestje mogen jullie wat mij ( en enkele andere bevriende brouwers ) betreft leuk voor jullie zelf houden.
Wat ik het jury panel heb zien doen destijds met de IPA hadden ze net zo goed niet kunnen doen :weetniet:

Dund

Citaat van: hobbybob op 18-01-2018  19:49 uWat ik het jury panel heb zien doen destijds met de IPA hadden ze net zo goed niet kunnen doen :weetniet:

En wat was dat dan?

Jacques

Citaat van: hobbybob op 18-01-2018  19:49 uDat feestje mogen jullie wat mij ( en enkele andere bevriende brouwers ) betreft leuk voor jullie zelf houden.
Wat ik het jury panel heb zien doen destijds met de IPA hadden ze net zo goed niet kunnen doen :weetniet:

Ik weet niet waar jij op doelt. Zelf heb ik in het jaar nadat ik gewonnen had in de jury mogen zitten. Dat was de IPA keuring... De keuring verliep serieus en geheel anoniem. Zelf heb ik in het verleden bij meerdere wedstrijd gejureerd als lid van het BKG. Die keuringen zijn niet veel anders.

Jacques

Citaat van: bierfan op 18-01-2018  17:06 uJanuari is alweer een eindje onderweg. Als ze de finale weer in meii willen doen dan blijft er niet veel tijd over.

Vorige week maandag was de presentatie van de Session IPA van Jeroen Free in Bergen op Zoom. Ik was daarvoor uitgenodigd.
Men wilde niet vertellen om welk bierstijl het zal gaan. Wel dat er een dezer dagen gesproken wordt over de specificaties waaraan het bier moet voldoen en dat daarna naar ons hobbybrouwers zal worden gecommuniceerd.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.