Mijn eigen Belgische blond

Gestart door leon veenemans, 27-09-2018 13:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leon veenemans

Goedemiddag,

Ik (Leon), en 3 klasgenoten zouden graag eens ons eigen bier willen brouwen,
mijn vraag is dan wat ik nodig zou hebben voor een lekker Belgische blond biertje.
De apparatuur is geen probleem maar het probleem zit hem in de juiste grondstoffen en waar ik deze zou kunnen kopen.
Iemand met tips en antwoorden?

Mark GA

Hi Leon,
Er van uitgaande dat je 18 jaar of ouder bent, zou ik als ik jullie was eerst even goed zoeken op Google waar je je spullen kunt halen en dan beginnen met het lezen van artikelen over bierbrouwen (je kunt beginnen met deze website (niet het forum maar de site zelf).
http://bfy.tw/K5ea
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet goed begrijp waarom je deze vraag stelt. Je maakt een account aan op een forum dat vol staat met tips en threads over winkels. Bovendien kun je de informatie die jij zoekt ook vinden zonder lid te worden van dit forum.
Je doet wel heel veel moeite om naar de bekende weg te vragen dus.
Evenzogoed: welkom en brouw ze.

Sander van Dijk

Citaat van: Mark GA op 27-09-2018  15:01 uHi Leon,
Er van uitgaande dat je 18 jaar of ouder bent, zou ik als ik jullie was eerst even goed zoeken op Google waar je je spullen kunt halen en dan beginnen met het lezen van artikelen over bierbrouwen (je kunt beginnen met deze website (niet het forum maar de site zelf).
http://bfy.tw/K5ea
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet goed begrijp waarom je deze vraag stelt. Je maakt een account aan op een forum dat vol staat met tips en threads over winkels. Bovendien kun je de informatie die jij zoekt ook vinden zonder lid te worden van dit forum.
Je doet wel heel veel moeite om naar de bekende weg te vragen dus.
Evenzogoed: welkom en brouw ze.
Dat vind ik héél goed gezegd.

haicoterbeek

Siri? Waar koop ik brouwbenodigdheden?

Mark GA

Ik gok dat we niet heel veel meer van TS zullen horen.

wiliam

Leon en klasgenoten, als het jullie serieus is, kun je hier alle informatie vinden.
Als je in België bent mag je bier en wijn op 16 jaar drinken, en sterke drank op 18 jaar.
Bier brouwen dus ook op 16 jaar.
In Nederland hebben ze een leeftijdgrens van 18, gelukkig in mijn tijd, was dit lager.  8) 8) 8)
Sorry voor dit oud lullen verhaal, maar volgens de wet, moeten we ons aan de regels houden.
En mogen we geen minderjarige aanzetten tot strafbare feiten.
Ik heet je in elk geval welkom.
En hoop dat jullie, het beste blonde bier kunnen brouwen dat er is.
En is dat nu nog niet, dan kun je het toch alvast leren.

Haagse Wouter

Citaat van: wiliam op 27-09-2018  23:15 uIn Nederland hebben ze een leeftijdgrens van 18, gelukkig in mijn tijd, was dit lager.  8) 8) 8)

Niet in huiselijke kring. Daar is geen grens. Gelukkig maar, als de overheid zelfs thuis de volksgezondheidregels gaat bepalen dan is het einde zoek.

Jacques

Citaat van: leon veenemans op 27-09-2018  13:43 uGoedemiddag,

Ik (Leon), en 3 klasgenoten zouden graag eens ons eigen bier willen brouwen,
mijn vraag is dan wat ik nodig zou hebben voor een lekker Belgische blond biertje.
De apparatuur is geen probleem maar het probleem zit hem in de juiste grondstoffen en waar ik deze zou kunnen kopen.
Iemand met tips en antwoorden?

Als je een keer een biertje wilt brouwen zonder al te veel voor hoeven te doen raad ik je aan een foliepak van Mangrove Jack's te kopen. Die zijn te koop bij Braumarkt in Almere. De kwaliteit van een dergelijk bierkit is vele malen beter dan die van blikken.

En verder kun je het een en ander leren via de online cursus http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/dokuwiki/doku.php?id=beginnende_brouwer:blikbrouwen of via een recent verschenen boek.  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.