Kijktip: Keuringsdienst van Waarde - Ongefilterd pils

Gestart door dirk, 09-11-2017 19:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Marcel_k


TymonK

Oei gemist... wat was de strekking van het verhaal?

Roelof

Citaat van: TymonK op 10-11-2017  09:57 uOei gemist... wat was de strekking van het verhaal?


ciesvandekwis

We blijven wat op onze honger wat precies de troebelheid van Brand etc maakt. Als er effectief nog gist inzit (die dood is, want gepasteuriseerd), dan zou die op termijn moeten uitzakken en dus helderder bier geven.

Brouwers

Citaat van: ciesvandekwis op 10-11-2017  11:03 uWe blijven wat op onze honger wat precies de troebelheid van Brand etc maakt. Als er effectief nog gist inzit (die dood is, want gepasteuriseerd), dan zou die op termijn moeten uitzakken en dus helderder bier geven.
Gebeurd ook gewoon. De eerste die ik dronk was troebel bij aankoop en kraakhelder tegen de tijd dat ik hem dronk. Kan me niet herinneren hoeveel tijd dat was, zal wel een maand of misschien 2 zijn geweest.

brouwmus

Advies is toch ook om het flesje gedeeltelijk leeg te schenken, dan met het restant te walsen en verder uit te schenken? (Als bij een hefeweizen e.d.)

Overigens vind ik het geen (smaak)meerwaarde hebben, dat ongefilterd pils. Eerder het tegendeel.

Jeukstaardt

Citaat van: ciesvandekwis op 10-11-2017  11:03 uWe blijven wat op onze honger wat precies de troebelheid van Brand etc maakt.

Dat gevoel heb ik ook. Alsof we toch niet het hele verhaal te horen hebben gekregen.

William

Altijd leuk als een vakman/brouwer geconfronteerd wordt met een interviewer en daarbij marketing concepten moet verdedigen. Bij keuringsdienst van waarde zie je zelden marketeers aan het woord.

Die Doris verwoordde het allemaal mooi op het eind: de grote brouwerijen zien hun omzet dalen omdat al die bieren hetzelfde smaken.


Hay

Ja klopt en hij stond toch maar mooi met zijn mond vol tanden toen ze zei maar dit is en smaakt wel anders.
Hij liegt ook gewoon , want net daarvoor had ie gezegd gaat zo in de fles en we doen er niks meer aan.
Ja wel ff pasteuriseren en dat doet zeker wat met de smaak en dat komt niet door de koolzuur zoals hij beweert.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.