050 brouwt

Gestart door ir. Auditor, 03-11-2017 07:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Jacques

Citaat van: ir. Auditor op 19-02-2018  10:47 uGisteren de tweede plaats gewonnen.
Belangrijkste kritiekpunt: te weinig CO2.
Binnenkort ga ik hem nog eens brouwen, en dan zorgen voor meer CO2

Gefeliciteerd. En had je nog een proefbrouwsel gebrouwen?

ir. Auditor

Nee, het was te kort op de wedstrijd pas bekend welke bierstijl er gebrouwen moest worden. Ik zou mijn vat dan niet meer op tijd beschikbaar hebben.

De precieze ingredienten waren ook pas op de dag zelf bekend. Dat maakte het ook wel erg leuk. We waren met 7 teams, krijgt allemaal de beschikking over de zelfde verschillende mouten (dacht een stuk of 10 verschillende), Galena hop en s4 gist. Daarnaast mocht je 2 eigen ingrediƫnten meenemen.
Het was heel leuk om gewoon eerst met z'n alle te kijken wat er is, te proeven van de mout, ruiken aan de hop en dan bedenken wat je er precies mee wilt doen. Ik had al wel in mijn hoofd welke kanten ik met de smaak en kleur op wilde.

remolen

Mijn proefbrouwsel was volkomen mislukt.
Over mijn eind resultaat zeer tevreden.

Helaas viel ik buiten het podium. Na de prijsuitreiking elkaars bieren geproefd en eerlijk gezegd zaten er geen mislukte bieren tussen. Allemaal wel lekker!

De nummer 1 was wat zoeter van smaak. En ook erg lekker..

Hebben jullie wel eens een Abels Ale gedronken van Bax bier? Is een aanrader!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.