Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 050 brouwt  (gelezen 4304 keer)

Offline ir. Auditor

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: 050 brouwt
« Reactie #26 Gepost op: 19-02-2018 21:04 u »
Gisteren de tweede plaats gewonnen.
Belangrijkste kritiekpunt: te weinig CO2.
Binnenkort ga ik hem nog eens brouwen, en dan zorgen voor meer CO2

Gefeliciteerd. En had je nog een proefbrouwsel gebrouwen?

Offline ir. Auditor

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #27 Gepost op: 20-02-2018 16:12 u »
Nee, het was te kort op de wedstrijd pas bekend welke bierstijl er gebrouwen moest worden. Ik zou mijn vat dan niet meer op tijd beschikbaar hebben.

De precieze ingredienten waren ook pas op de dag zelf bekend. Dat maakte het ook wel erg leuk. We waren met 7 teams, krijgt allemaal de beschikking over de zelfde verschillende mouten (dacht een stuk of 10 verschillende), Galena hop en s4 gist. Daarnaast mocht je 2 eigen ingrediŽnten meenemen.
Het was heel leuk om gewoon eerst met z'n alle te kijken wat er is, te proeven van de mout, ruiken aan de hop en dan bedenken wat je er precies mee wilt doen. Ik had al wel in mijn hoofd welke kanten ik met de smaak en kleur op wilde.

Offline remolen

• Vol lid
  • Land: nl
  • Bijen, Bier, honing, Mede.. allemaal zo lekker
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2018 09:30 u »
Mijn proefbrouwsel was volkomen mislukt.
Over mijn eind resultaat zeer tevreden.

Helaas viel ik buiten het podium. Na de prijsuitreiking elkaars bieren geproefd en eerlijk gezegd zaten er geen mislukte bieren tussen. Allemaal wel lekker!

De nummer 1 was wat zoeter van smaak. En ook erg lekker..

Hebben jullie wel eens een Abels Ale gedronken van Bax bier? Is een aanrader!

Tags: