Waardeer dit forum zeer en heb er veel van geleerd. Zoveel zelfs dat ik nu lekker en drinkbaar bier brouw. Maar voel me niet 'lid' van dit forum (in de zin van een club of organisatie) maar gebruiker. Ben pas later ingestroomd als hobbybrouwer en heb dus de bijeenkomsten waarover met veel -gerespecteerde- nostalgie gesproken wordt, niet mee gemaakt.
Heb als eens eerder aangegeven dat je niet ten koste van alles een forum gratis moet houden. Er staat heel veel heel waardevolle informatie over en er zijn best modellen waardoor gebruikers altijd of tijdelijk toegang kunnen krijgen tegen een vergoeding. En bv een aparte sub met -betaalde- links naar leveranciers en mensen die iets aan gebieden hebben anders dan de verkoop van hun eigen spulletjes, maar ook daarvoor zou je een kleine vergoeding voor kunnen vragen. We moeten tenslotte altijd wel iets kopen om ons bier te brouwen.
Ben zelf ook geen puber meer en we kunnen als oude mannetjes club proberen te overleven, maar wat meer opschuiven naar 2017 en hoe het er in die tijd allemaal toegaat is misschien ook weer een bron voor nieuwe leden/gebruikers die of net wel of net niet meer puber zijn.
Wat ik maar zeggen wil onze ouwe lullen wereld gaat wat langzamer dan die van diegene die dat nog niet zijn..

Maar ja misschien ben ik beter in brouwen...
Morgen een Doppelbock Winter bier brouwen, buiten in de lichte vrieskou