Laat zien dat je een hobbybrouwer bent - nieuwe kledinglijn Hobbybrouwen.nl

Gestart door Jacques, 02-11-2017 23:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdp


Jeukstaardt

Citaat van: John op 06-11-2017  09:15 uIk heb al een leuk shirt:



;-)

Geweldig ;D

lier

Vind het wel een mooi initiatief maar krijg toch op de een of andere manier de vermaning die een andere hobbybrouwer op dit formum kreeg nadat hij aanbood iets voor een collega te maken tegen kostprijs niet uit mijn hoofd dat op dit forum geen reclame gemaakt mag worden voor eigen producten. Stond in de regels was het argument.
Gelden voor de beheerders van het forum andere regels, zijn ze gewijzigd of ben ik hier te kort door de bocht?

Jacques

Citaat van: lier op 06-11-2017  22:32 uVind het wel een mooi initiatief maar krijg toch op de een of andere manier de vermaning die een andere hobbybrouwer op dit formum kreeg nadat hij aanbood iets voor een collega te maken tegen kostprijs niet uit mijn hoofd dat op dit forum geen reclame gemaakt mag worden voor eigen producten. Stond in de regels was het argument.
Gelden voor de beheerders van het forum andere regels, zijn ze gewijzigd of ben ik hier te kort door de bocht?

Het gaat hier vooral om te laten zien dat je lid bent van het forum en dat je wilt laten zien dat je daar trots op bent.


lier

Sorry Jacques dat is geen antwoord.

Ik heb absoluut geen probleem met de promotie van die shirts, ben het er mee eens ook als dat het bestaan van deze site duurzaam kan maken maar regels zijn regels.

Maar als je nu stelt dat in de geest van de regel er in deze geen probleem is moet je die gedachte ook toe passen als je een ander terecht wijst (heb het nu over brouwer waldonk die aanbiedt voor kostprijs een hevel te maken) of je moet jezelf nu terecht wijzen.

De regel geldt voor iedereen of hij geldt niet,
Je ben geloofwaardig of je bent het niet.


Rene Haring

Zolang je dus royalty's afdraagt aan het forum is er niks aan de hand... :o

Easywoods

Ik zie wel een verschil  :police:

1. "Het Forum" ontwikkeld kleding ter promotie , maakt hier reclame voor en de opbrengst komt wel ten goede aan het forum.

2. Een lid van het forum ontwikkeld een hevel, maakt hier reclame voor en de opbrengst is er niet of komt niet ten goede aan het forum

 ;)

tdp

Waarom ontaard elk topic in een dergelijk zinloze discussie?

Wil je geen sweater of t-shirt met hobbybrouwen.nl dragen, dan koop je er geen.
Stoor je je aan dit topic: lees het dan niet.
Vind je dat de hoofdbeheerder met 2 maten meet, start dan een eigen forum.

William

Citaat van: tdp op 07-11-2017  11:51 uWaarom ontaard elk topic in een dergelijk zinloze discussie?

Wil je geen sweater of t-shirt met hobbybrouwen.nl dragen, dan koop je er geen.
Stoor je je aan dit topic: lees het dan niet.
Vind je dat de hoofdbeheerder met 2 maten meet, start dan een eigen forum.

+1  maar hoef geen shirt :)

tdp

Citaat van: William op 07-11-2017  13:43 u+1  maar hoef geen shirt :)

Maar iedereen kan aan jou ook zien dat je een hobbybrouwer bent, wie anders heeft een bierdopje als speldje op zijn shirt ;)

William

Citaat van: tdp op 07-11-2017  19:55 uMaar iedereen kan aan jou ook zien dat je een hobbybrouwer bent, wie anders heeft een bierdopje als speldje op zijn shirt ;)

 ;D - goed onthouden, dat was éénmalig. Draag ik niet op mijn werk hoor.

Jacques

Citaat van: lier op 06-11-2017  23:37 uSorry Jacques dat is geen antwoord.

Ik heb absoluut geen probleem met de promotie van die shirts, ben het er mee eens ook als dat het bestaan van deze site duurzaam kan maken maar regels zijn regels.

Maar als je nu stelt dat in de geest van de regel er in deze geen probleem is moet je die gedachte ook toe passen als je een ander terecht wijst (heb het nu over brouwer waldonk die aanbiedt voor kostprijs een hevel te maken) of je moet jezelf nu terecht wijzen.

De regel geldt voor iedereen of hij geldt niet,
Je ben geloofwaardig of je bent het niet.

Citaat van: Easywoods op 07-11-2017  09:31 uIk zie wel een verschil  :police:

1. "Het Forum" ontwikkeld kleding ter promotie , maakt hier reclame voor en de opbrengst komt wel ten goede aan het forum.

2. Een lid van het forum ontwikkeld een hevel, maakt hier reclame voor en de opbrengst is er niet of komt niet ten goede aan het forum

 ;)

Easywoods  geeft het verschil goed weer.

Je moet ook kijken waarom de regel is ingesteld. Dit is om meerdere redenen gedaan.
Ten eerste om de leden te beschermen tegen reclame in berichten op het forum. Incidenteel een vriendendienst aanbieden is geen probleem. Maar als dit bij herhaling gebeurt dan krijgt het enigszins bedrijfsmatige trekjes.

Ten tweede om te zorgen dat het forum inkomsten heeft uit Google advertenties. Op die manier kan het forum uit de kosten komen. En kan het forum functioneren zonder afhankelijk te zijn van een leverancier of een bepaalde hoster.


De kledinglijn is niet primair opgezet om daar geld mee te verdienen. Het doel is vooral om te laten zien dat je een hobbybrouwer bent en dat Hobbybrouwen.nl jouw informatiebron is.
Dagelijks zijn er heel veel hobbybrouwers die het forum bezoeken en hier kennis op doen. Door het dragen van een T-shirt of een ander kledingstuk kun je laten zien dat je het forum een warm hart toedraagt. En dat je trots bent lid te zijn van het forum. Het is natuurlijk ook leuk om het shirt aan te hebben als je aan het brouwen bent. Je huisgenoten worden er dan aan herinnert dat je aan het brouwen bent.

William

Als ik iets zou aanschaffen dan zou het voor herkenbaarheid van elkaar zijn bij publieke bijeenkomsten. Nu kom je er vaak achteraf achter dat bepaalde mensen bij het ONK, OBBK, BONK waren.

Op andere evenementen zou ik zo'n shirt niet zo snel dragen.

Jacques

Citaat van: William op 07-11-2017  22:22 uAls ik iets zou aanschaffen dan zou het voor herkenbaarheid van elkaar zijn bij publieke bijeenkomsten. Nu kom je er vaak achteraf achter dat bepaalde mensen bij het ONK, OBBK, BONK waren.

Dat is inderdaad ook een van de redenen voor de nieuwe kledinglijn.

In het verleden hebben we ook forumkleding gehad. Alleen de fel gele kleur was wat minder gelukkig. Nu kunnen er meerdere (gedekte) kleuren gekozen worden.

Oscar

Citaat van: William op 07-11-2017  13:43 u+1  maar hoef geen shirt :)

Je hebt al een forum sweater... ;) :brouwen:

William

Citaat van: Oscar op 07-11-2017  22:27 uJe hebt al een forum sweater... ;) :brouwen:

Achteraf was ie echt te erg ;D Maar toen een heel goed initiatief Oscar. We waren vanaf 1 km herkenbaar.

tdp

Citaat van: William op 07-11-2017  20:33 u;D - goed onthouden, dat was éénmalig. Draag ik niet op mijn werk hoor.

Haha, was dat niet bij het ONK in Amersfoort vorig jaar?

William

Citaat van: tdp op 07-11-2017  22:32 uHaha, was dat niet bij het ONK in Amersfoort vorig jaar?

yep

Oscar

Citaat van: William op 07-11-2017  22:29 uAchteraf was ie echt te erg ;D Maar toen een heel goed initiatief Oscar. We waren vanaf 1 km herkenbaar.

Hehe... Ik heb hem al een tijd niet meer gedragen, maar ik zou hem zo weer aandoen als er een gelegenheid zou zijn :-)  ;D ^-^

tdp

Citaat van: William op 07-11-2017  22:33 uyep

Wel duidelijk, ik heb jou wel onthouden daardoor ;). Zal de volgende keer ook iets van een naamplaatje o.i.d. maken, is wel zo handig :)

Oscar

Citaat van: tdp op 07-11-2017  23:50 uZal de volgende keer ook iets van een naamplaatje o.i.d. maken, is wel zo handig :)

En om dit soort dingen heb ik destijds de forumkleding geïntroduceerd... ;) :)

lier

Citaat van: Jacques op 07-11-2017  22:17 uEasywoods  geeft het verschil goed weer.

Je moet ook kijken waarom de regel is ingesteld. Dit is om meerdere redenen gedaan.
Ten eerste om de leden te beschermen tegen reclame in berichten op het forum. Incidenteel een vriendendienst aanbieden is geen probleem. Maar als dit bij herhaling gebeurt dan krijgt het enigszins bedrijfsmatige trekjes.

Ten tweede om te zorgen dat het forum inkomsten heeft uit Google advertenties. Op die manier kan het forum uit de kosten komen. En kan het forum functioneren zonder afhankelijk te zijn van een leverancier of een bepaalde hoster.

De kledinglijn is niet primair opgezet om daar geld mee te verdienen. Het doel is vooral om te laten zien dat je een hobbybrouwer bent en dat Hobbybrouwen.nl jouw informatiebron is.
Dagelijks zijn er heel veel hobbybrouwers die het forum bezoeken en hier kennis op doen. Door het dragen van een T-shirt of een ander kledingstuk kun je laten zien dat je het forum een warm hart toedraagt. En dat je trots bent lid te zijn van het forum. Het is natuurlijk ook leuk om het shirt aan te hebben als je aan het brouwen bent. Je huisgenoten worden er dan aan herinnert dat je aan het brouwen bent.

Jacques,

Bedankt voor het antwoord en goed te horen dat je de incidentele gevallen waarbij forumleden elkaar een vriendendienst bewijzen ook weegt of het wel reclame is of niet.
Dat was uiteindelijk ook de vraag.


Adbrouwt

Leuk initiatief dan kan ik eindelijk al die forum hobbybrouw reaguurders herkennen voor een tête a tête. Denk niet dat ik zelf ga rondlopen met een item.

orangeloo


Adbrouwt


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.