Hop uit de regio

Gestart door Hopink, 29-10-2017 18:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik zou mogelijk interesse kunnen hebben in hop die bij mij uit de buurt komt.

Ja
Nee

Hopink

Ik ben wellicht van plan een hopplantage te beginnen op iets grotere schaal (0,6 hectare), en ben benieuwd of de interesse in hop uit de regio hoger ligt dan de interesse in hop uit bijvoorbeeld het buitenland.

William

Als hobbybrouwer boeit lokaal etc me niet zo. Ik kan me voorstellen dat microbrouwerijen dit interessanter vinden afhankelijk van hun merkstrategie.

Welke regio gaat dat gebeuren?

Hopink

Citaat van: William op 29-10-2017  18:09 uAls hobbybrouwer boeit lokaal etc me niet zo. Ik kan me voorstellen dat microbrouwerijen dit interessanter vinden afhankelijk van hun merkstrategie.

Welke regio gaat dat gebeuren?
Noord-Drenthe, wellicht is het inderdaad interessanter voor microbrouwerijen.

Oscar

Citaat van: Hopink op 29-10-2017  21:46 uwellicht is het inderdaad interessanter voor microbrouwerijen.

Dan mag je gaan bedenken hoe je bloemen tot pellets verwerkt of laat verwerken... :)

jaapz

Als je wat gaat doen hoor ik het graag. Zou het leuk vinden om eens lokalere grondstoffen te gebruiken! Noord-Drenthe is voor mij ook nog eens in de buurt dus kan zo even langs rijden :)

Als je serieus bent, zeker even lokale brouwerijen als Maallust (Veenhuizen) en Bax bier (Groningen) aanschrijven voor interesse. Ik denk dat zeker Bax wel geinteresseerd zouden kunnen zijn, die houden volgens mij wel van een experiment en ik denk dat het lokale ook zeker bij hun past.

Serge VL

Citaat van: Oscar op 29-10-2017  22:03 uDan mag je gaan bedenken hoe je bloemen tot pellets verwerkt of laat verwerken... :)
Daar voor moet je jezelf gewoon voor aansluiten bij een hopverwerkersverband bij de Ooster of Zuiderburen  ;)

Heuvinger brouwerij

Citaat van: jaapz op 30-10-2017  14:17 uAls je serieus bent, zeker even lokale brouwerijen als Maallust (Veenhuizen) en Bax bier (Groningen) aanschrijven voor interesse.
Ik meen in de media gelezen te hebben, dat men bij Maallust wilde starten met het kweken van eigen hop om minder afhankelijk te zijn.

Henielma

Citaat van: Serge VL op 30-10-2017  15:50 uDaar voor moet je jezelf gewoon voor aansluiten bij een hopverwerkersverband bij de Ooster of Zuiderburen  ;)

Zoiets lijkt me heel verstandig, maakt het wel direct en stuk minder lokaal en groen. Vrachtwagens heen en na het drogen weer terug.

Met de hand plukken en drogen is leuk voor thuis maar een veld met de hand plukken en drogen is volgens mij onbegonnen werk. Over dit deel moet je in ieder geval van te voren goed nadenken.

En om terug te komen op je eerste vraag of er interesse is vanuit hobbybrouwers. Van mij uit niet, heb voldoende hop uit eigen tuin.

William

Citaat van: Henielma op 30-10-2017  22:06 uMet de hand plukken en drogen is leuk voor thuis maar een veld met de hand plukken en drogen is volgens mij onbegonnen werk. Over dit deel moet je in ieder geval van te voren goed nadenken.

inderdaad. Is de opbrengst van 0.6 ha nog met een paar mensen (lees een bierbrouwersclubje, hopoogstevent) te oogsten binnen beperkte tijd of moet je dat al mechaniseren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.