Hopvraag

Gestart door Heisenberg, 05-11-2018 15:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heisenberg

Ik heb laatst hopbellen overgehouden en in de diepvriezer bewaard. Ik wil die gaan gebruiken. Kan ik de hop gewoon vanuit de vriezer toevoegen?
 :degroeten:

Mark GA

Citaat van: Heisenberg op 05-11-2018  15:24 uIk heb laatst hopbellen overgehouden en in de diepvriezer bewaard. Ik wil die gaan gebruiken. Kan ik de hop gewoon vanuit de vriezer toevoegen?
 :degroeten:
Zo bewaart iedereen zijn hop denk ik?
Ik wel...
Ik haal ze wel uit de vriezer aan het begin van de brouwdag.
Niet met het idee om het op kamertemperatuur te krijgen maar gewoon om alles klaar te hebben staan.
Denk niet dat er veel bij-effecten zijn als je bevroren hopbellen in het wort gooit.


Heisenberg

Citaat van: Mark GA op 05-11-2018  15:41 uZo bewaart iedereen zijn hop denk ik?
Ik wel...
Ik haal ze wel uit de vriezer aan het begin van de brouwdag.
Niet met het idee om het op kamertemperatuur te krijgen maar gewoon om alles klaar te hebben staan.
Denk niet dat er veel bij-effecten zijn als je bevroren hopbellen in het wort gooit.
Nou, mijn ongeopende hop bewaar ik in de groentenla van mijn zeg maar huishoud koelkast. Maar jij denkt dus dat het geen kwaad kan om ze er gewoon bevroren bij te doen? Gaan we dat proberen  :)

goom

Ja kan heel goed

Serge VL

Pellets uit de vriezer gaan bevroren in het bier als ze moeten dienen als koudhop, Bij het brouwen zijn ze meestal op voorhand afgewonnen en dus tegen het gebuikt ontdooit maar hier maakt het zeker niets uit.

Haagse Wouter

Waarom zou dat uitmaken?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.