Tip: Aldi vriezer en inductieplaat

Gestart door Twan84, 28-10-2017 18:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twan84

Dit zag ik in het krantje van de Aldi. Vriezer waar wellicht een mooie vergistingskamer van gemaakt kan worden en een inductieplaat die je in je schuurtje of je zolder kan gebruiken. Ik heb geen aandelen en weet niks van de apparaten verder.

Let op!! Ik weet niet hoe het zit met evt koelvloeistof wat door de schappen kan lopen. Als iemand dat wel weet, geef even een gil.


Knobby

Rechtsboven staat heel groot zaterdag, is het alleen vandaag geldig dan?

Twan84


Martijn0172

Even goed opletten of het koelvloeistof van de vriezer niet door de planken heen loopt. Zo ja dan is deze niet geschikt als vergistingsruimte. Zo vanaf het plaatje kan ik het niet goed zien

Twan84

Oh dat is wel een goeie opmerking. Zal het in de begin post even aanpassen.

mbroek

Doe ik er ook nog een tip bij: moderne vriezers hebben dikke wanden vergeleken met koelkasten. Veel gistvaten zullen dan al niet meer passen.

freelive

Mooiste is inbouwkoelkast deze hebben meestal geen vriesvak en koelen met een vlakke achterwand
zijn meestal goedkoop of gratis.
De mensen die een nieuwe keuken kopen nemen altijd gelijk een nieuwe koelkast.

Rene Haring

Waarom een vriezer als vergistingkast en niet een koelkast? :weetniet: :weetniet: :weetniet:

Eric v B

Citaat van: Rene Haring op 29-10-2017  12:42 uWaarom een vriezer als vergistingkast en niet een koelkast? :weetniet: :weetniet: :weetniet:
Omdat er een diepvries in de in de aanbieding is bij de Aldi en geen koelkast?!  ;)

Afgezien van een aantal zaken waar je rekening mee moet houden (binnenmaten, eventuele koelframes onder de lades) zou je een diepvries ook als vergistingskast kunnen gebruiken. Als je maar een goede temperatuurregeling hebt.

marnox

Het staat niet in de advertentie, maar ik neem toch aan dat de inductiekookplaat 2x 1750 Watt levert en niet 3500W op beide "pitten", gezien de 16A stoppen in een gemiddeld huis dan zullen springen. Iets om rekening mee te houden als je deze plaat aanschaft om bijvoorbeeld wort mee te koken.
(Recent een 2500 W inductiekookplaat van IKEA aangeschaft, en krijg er net geen rollende kook mee bij 15 liter wort.)

Knobby

3500W op een 16A groep moet toch net gaan? Zelfs als je maar 230V rekent kom je nog op 220Vx16A=3680W

marnox

Citaat van: Knobby op 29-10-2017  17:32 u3500W op een 16A groep moet toch net gaan? Zelfs als je maar 230V rekent kom je nog op 220Vx16A=3680W

Klopt, maar dan moet je (als beide pitten 3500 W leveren) dus niet beide pitten tegelijk aan hebben. Daarom ga ik er van uit dat ze 2 * 1750 W zijn. En  dat (1750 Watt) is wat krap om een grotere hoeveelheid water aan het koken te krijgen. Maar je kan hem natuurlijk ook gebruiken als spoelwaterverwarmer.

Knobby


Dirtbag

Een aantal inductie fornuizen hebben ingebouwd dat de totale stroom wordt beperkt tot de stop limiet.

Ergo, beide pitten zouden dan 3500 Watt kunnen hebben, echter niet tegelijkertijd, zet de ene pit harder en de ander gaat zachter.

Ik weet niet of deze dat ook heeft hoor :)

db

hans_nwk

Citaat van: Eric v B op 29-10-2017  14:29 uAfgezien van een aantal zaken waar je rekening mee moet houden (binnenmaten, eventuele koelframes onder de lades) zou je een diepvries ook als vergistingskast kunnen gebruiken. Als je maar een goede temperatuurregeling hebt.
Heeft een vriezer een condensafvoer? Ik verwacht van niet en het zou daarom nat kunnen worden als je er in vergist.

bjorri

Kan een 'mennopan' eigenlijk op een inductieplaat? Of kan inductie niet met een dunnen bodem?

Mijn elektrische weckpan heeft nog maar de helft van zn vermogen over. Ik ga dan eigenlijk liever op inductie over dan een nieuwe weckpan kopen.

Easywoods

Citaat van: bjorri op 01-11-2017  12:02 uKan een 'mennopan' eigenlijk op een inductieplaat? Of kan inductie niet met een dunnen bodem?

Mijn elektrische weckpan heeft nog maar de helft van zn vermogen over. Ik ga dan eigenlijk liever op inductie over dan een nieuwe weckpan kopen.

Aan de bodem van een Mennopan blijft geen magneet plakken en is dus niet geschikt voor inductie  :-\

bjorri

Citaat van: Easywoods op 01-11-2017  12:15 uAan de bodem van een Mennopan blijft geen magneet plakken en is dus niet geschikt voor inductie  :-\
Niet blij met je antwoord maar dat is niet jouw schuld. Bedankt.

Easywoods

Citaat van: bjorri op 01-11-2017  12:26 uNiet blij met je antwoord maar dat is niet jouw schuld. Bedankt.

Sorry, er zijn plaatjes die je tussen je pan en de inductieplaat kunt leggen zodat het wel kan... geen idee wat de verliezen zullen zijn  :(

Easywoods

Citaat van: Easywoods op 01-11-2017  12:32 uSorry, er zijn plaatjes die je tussen je pan en de inductieplaat kunt leggen zodat het wel kan... geen idee wat de verliezen zullen zijn  :(

Zo iets: https://www.kitchenandmore.nl/tajine-inductie-adapter-23cm?gclid=Cj0KCQjw4eXPBRCtARIsADvOjY2i2RdDFxHXlLRu0pWwSVwbkGsQJxMNrp9v8hywMK5QKEF1gG0nZm4aAuTPEALw_wcB

bjorri

Lijkt me energetisch heel onvoordelig. Ik zoek wel iets anders, bedankt voor de moeite.

Edwarff

Citaat van: bjorri op 01-11-2017  12:02 uKan een 'mennopan' eigenlijk op een inductieplaat? Of kan inductie niet met een dunnen bodem?

Mijn elektrische weckpan heeft nog maar de helft van zn vermogen over. Ik ga dan eigenlijk liever op inductie over dan een nieuwe weckpan kopen.
Ik heb het geprobeerd, dat gaat inderdaad niet.

Easywoods

Citaat van: Edwarff op 04-11-2017  15:49 uIk heb het geprobeerd, dat gaat inderdaad niet.

Mooi, ik was nog niet verder dan de magneet test gekomen en dan is er nog een heeeeeeeel klein kansje dat 'ie toch nog warm wordt met een nog (veel) kleinere kans dat het tot koken gaat komen. Hiermee is dus definitief vast gesteld dat een Mennopan niet op inductie kan, hoe jammer ook  ;) :duimop:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.