Even voorstellen: Ferry uit Lemmer (en Lelystad)

Gestart door fvangenderen, 27-10-2017 23:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fvangenderen

Hi allemaal,

Sinds 2016 ben ik min of meer een bierbrouwer zoals jullie!   :D (OK, misschien eerder minder dan meer, maar ik probeer een redelijke poging te doen  8) )

Ik verdeel mijn tijd tussen Lemmer en Lelystad, heb 2 kinderen en een vriendin, en ben software architect (ja, ook in de IT..)

Ik heb een paar keer gebrouwen met zo'n 4-liter-kant-en-klaar-pakket-met-glazen-fles, met een acceptabel resultaat. Het is alleen ontzettend veel werk en geld om steeds zo'n 12 flesjes te brouwen, dus nu heb ik besloten om iets op te schalen...

Ik heb wat geinvesteerd in een Bulldog Brewer van 25L, een SS Brewtech bucket, en sinds deze week een 2e hands koelkast met verwarmingselementen en een BrewPi om het een en ander te monitoren.

Kortom, een leuke maar dure hobby  ;D

Niet alles gaat even goed, dus er zullen vast wel een paar vragen aankomen hier op het forum hahaha.

Groeten,
Ferry

Tjardo

Welkom.

Goed bezig! Je maakt gelijk grote stappen van 4 L glazen fles naar Bulldog Brewer, SS Brewtechbucket en gecontroleerde vergisting.

Veel plezier met je nieuwe hobby!  :biersmile:

hansHalberstadt

Welkom op dit forum.
In het begin is het inderdaad wat investeren, hoewel het op zich niet zo duur hoeft te zijn als je begint met 2 2e hands weckketels en een zelfbouw koperen hevelfilter wat siliconenslangen, refractometertje en hydrometertje ben je voor 100-150 euro een heel eind.

Zelf heb ik jaren in Lelystad gewoond. Ik heb gemerkt dat de combinatie bierbrouwen en programmeren (en elektronica professionele achtergrond zoals in mijn geval) erg handig is.

 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.