Arsegan Easybrew 30

Gestart door Benlaro, 24-10-2017 13:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leonneke

Hoi Allemaal

Als ik alle maischstappen hebt ingevoerd in mijn Arsegan Easybrew 30 en op start druk warmt de ketel op en zodra hij de goede temperatuur voorde eerste maisch stap heeft bereik krijg ik in mijn display"Mashing" er vervolgens komt een een "piep"signaal van de ketel dat niet ophoudt.
Als ik dan op start druk gaat hij naar de tweede maischstap en voert vervolgens het hele programma wel correct uit.
Ik voer tegenwoordig de eerste maisch stap twee keer in zodat ik dan verder kan maar dit lijkt mij niet goed
wat doe ik verkeerd?

Groetjes Leonneke

CeesM

Bij de piepjes moet je de mout storten, daarna op de "AUTO/PAUSE" knop drukken. Met de "START/STOP" knop ga je naar de volgende stap. "AUTO/PAUSE" kan je steeds gebruiken als je bijvoorbeeld het vermogen, tijd of temperatuur wilt veranderen tijdens het proces.

Leonneke

Bedankt gaan we proberen  :) :)

Kokkebil

Ketel staat klaar voor verzending voor reparatie.
Schakelt steeds uit en start na enkele minuten weer op en is dan het programma kwijt.
Ben ik de enige of zijn er meer die dit hebben?

hobbybob

De eerste keer dat ik het hoor.


Mattijs

Lekker lange draad dit, heb hem desondanks geheel doorgelezen. Veel nuttige tips.
Ik heb recent een 30 L Brew Monk aangeschaft.

Ik heb een vraag die ik nog niet beantwoord heb gezien:
Namelijk: na het reinigen zal er (volgens mij) altijd wat vocht achterblijven in de pomp.
Je zet vervolgens de installatie enkele weken (of langer) weg.
Hoe voorkom je nu schimmelvorming of andere ellende?
Het lijkt me niet mogelijk om de pomp geheel droog te krijgen?

Wellicht ook van toepassing op andere alles-in-1 systemen...

broeder

Citaat van: Mattijs op 23-07-2019  13:47 uNamelijk: na het reinigen zal er (volgens mij) altijd wat vocht achterblijven in de pomp.


Hoi,
na het reinigen zet ik de ketel een kwartiertje op z'n kop.
Groet, broeder Willem

lier

Ik reinig ook altijd voor gebruik nog een keer.

Citaat van: broeder op 23-07-2019  13:58 uHoi,
na het reinigen zet ik de ketel een kwartiertje op z'n kop.
Groet, broeder Willem

Goede tip, bedankt

Dirtbag

Citaat van: broeder op 23-07-2019  13:58 uHoi,
na het reinigen zet ik de ketel een kwartiertje op z'n kop.
Groet, broeder Willem

Hier ook, vaak gecombineerd met glassex de buitenkant weer schoon maken.

db

ExPeteriment

Citaat van: broeder op 23-07-2019  13:58 uHoi,
na het reinigen zet ik de ketel een kwartiertje op z'n kop.
Groet, broeder Willem
Of met lege ketel even krachtig op overlooppijpje blazen, met open kraantje uiteraard. Voor opnieuw brouwen spoel ik ook nog even met schoon water door.

Robke1689

Als ik het wort uit de ketel naar het de vergistingemmer zou willen overpompen met de ingebouwde pomp is er dan een filter (plaat) welke over het "pomp gat" past?

CeesM

Citaat van: Robke1689 op 24-07-2019  13:02 uAls ik het wort uit de ketel naar het de vergistingemmer zou willen overpompen met de ingebouwde pomp is er dan een filter (plaat) welke over het "pomp gat" past?
Waarom zou je dat willen hebben? Elk filtertje wat je er op zet zal dichtslibben en het aanzuigen van de pomp verhinderen.
Na het koken een draaikolk maken en het eiwit laten bezinken. Daarna kan je gerust je wort overpompen naar je gistvat.

MaartenvH

Citaat van: JoepH op 20-01-2018  16:41 u

Ik heb de korte bazooka filter vervangen door een filterheks. Deze met een camlock op de kraanaansluiting gezet. Op deze manier kan ik hem na de brouw losklikken en schoonmaken. Geen geschroef meer. De korte bazooka filter ging snel dichtzitten. Een aanrader!

Lukt het wihrlpoolen dan nog goed? Ik vind het wihrlpoolen met gemoteerde bazooka al lastig, je komt er elke ronde met de roerlepel tegenaan en daarnaast verstoord deze de whißrlpoolstroming.

hobbybob

Waarom een filter op je kraan als je de pomp gaat gebruiken?

Ik heb de Easybrew 50 en ik heb nog nooit het kraantje gebruikt.


Het beste bier brouw jezelf


DINAST

Zijn er nog meer mensen die de Easybrew 30 2019 model hebben gekocht bij Braumarkt? Deze zou medio augustus leverbaar zijn, staat ook nog steeds zo op hun site. Ik heb vandaag gebeld voor een indicatie en ze vertelde me doodleuk dat dit dus pas eind september gaat worden...

Brouwerij Mennekes

Citaat van: DINAST op 13-08-2019  19:24 uZijn er nog meer mensen die de Easybrew 30 2019 model hebben gekocht bij Braumarkt? Deze zou medio augustus leverbaar zijn, staat ook nog steeds zo op hun site. Ik heb vandaag gebeld voor een indicatie en ze vertelde me doodleuk dat dit dus pas eind september gaat worden...

Ik heb een mail dat het eind augustus gaat worden. Mail is van 5 augustus van customer support van Braumarkt. Hier ga ik dan ook van uit.

jjderoos

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 13-08-2019  20:15 uIk heb een mail dat het eind augustus gaat worden. Mail is van 5 augustus van customer support van raumarkt. Hier ga ik dan ook van uit.

DINAST

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 13-08-2019  20:15 uIk heb een mail dat het eind augustus gaat worden. Mail is van 5 augustus van customer support van braumarkt. Hier ga ik dan ook van uit.

Dan ben ik zeer benieuwd wat het gaat worden. Thanx voor de info, en hopen dat het niet eind september gaat worden!

middelaersch

Citaat van: MaartenvH op 11-08-2019  13:40 uLukt het wihrlpoolen dan nog goed? Ik vind het wihrlpoolen met gemoteerde bazooka al lastig, je komt er elke ronde met de roerlepel tegenaan en daarnaast verstoord deze de whißrlpoolstroming.

Ik heb een half jaar geleden de cursus bij Brouwmarkt gedaan, met de Easybrew 30. Daar gebruikten ze geen filter.

Na het koelen een draaikolk/whirlpool gemaakt.  Daarna een slang op het kraantje gezet, en in het gistvat laten lopen.
Ik vroeg aan Sam waarom we dat filter niet gebruikten. Hij vond dit lastig en onnodig. En het bier is inderdaad prima en mooi helder geworden.

Ook van die 'knietjes' om ook het laatste beetje bier in het gistvat te krijgen, en waar je in dit draadje (nou ja, draadJE...) het nodige kunt lezen, was hij geen voorstander, omdat je daardoor, in ruil voor een of twee extra flesjes bier,  veel trub mee zou kunnen krijgen.
Kwaliteit gaat voor kwantiteit zeg maar. Klonk me niet onlogisch in de oren.

Guppie

Citaat van: middelaersch op 13-08-2019  22:47 uIk heb een half jaar geleden de cursus bij Brouwmarkt gedaan, met de Easybrew 30. Daar gebruikten ze geen filter.

Na het koelen een draaikolk/whirlpool gemaakt.  Daarna een slang op het kraantje gezet, en in het gistvat laten lopen.
Ik vroeg aan Sam waarom we dat filter niet gebruikten. Hij vond dit lastig en onnodig. En het bier is inderdaad prima en mooi helder geworden.

Ook van die 'knietjes' om ook het laatste beetje bier in het gistvat te krijgen, en waar je in dit draadje (nou ja, draadJE...) het nodige kunt lezen, was hij geen voorstander, omdat je daardoor, in ruil voor een of twee extra flesjes bier,  veel trub mee zou kunnen krijgen.
Kwaliteit gaat voor kwantiteit zeg maar. Klonk me niet onlogisch in de oren.

Deze methode ben ik ook gaan gebruiken na de Cursus bij Sam, bovenstaande methode en een brewbucket geven mij heel helder bier. Wel wacht ik na de whirpool wat langer, minimaal en uurtje en dan licht er echt een mooie piramide.

EvdBroek

Citaat van: Guppie op 16-08-2019  11:27 u.... Wel wacht ik na de whirpool wat langer, minimaal en uurtje ......
Dit zou ik niet doen! Je krijgt dan kans op infecties.

Guppie

Citaat van: EvdBroek op 16-08-2019  13:44 uDit zou ik niet doen! Je krijgt dan kans op infecties.
Goed afgedekt gaat het prima

EvdBroek

Is er iemand die de juiste instellingen heeft voor de Easybrew 30 om in te vullen in BrouwVisie? Ik heb namelijk de indruk dat mijn instellingen niet helemaal correct zijn.
Misschien nog even van belang; ik heb het kraantje aan de binnenzijde van de ketel aangesloten op een knietje.

Nick H.

Citaat van: EvdBroek op 26-08-2019  16:28 uIs er iemand die de juiste instellingen heeft voor de Easybrew 30 om in te vullen in BrouwVisie? Ik heb namelijk de indruk dat mijn instellingen niet helemaal correct zijn.
Misschien nog even van belang; ik heb het kraantje aan de binnenzijde van de ketel aangesloten op een knietje.

Dit is wat ik heb ingevuld. Werkt prima voor mij.



EvdBroek

Dank Nick, dan ga ik dit even vergelijken


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.