Arsegan Easybrew 30

Gestart door Benlaro, 24-10-2017 13:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kokkebil

Ben van plan a.s. vrijdag mijn Easybrew voor het eerst te gaan gebruiken.
Mij is echter niet duidelijk wat het nut/voordeel is dat het vermogen kan worden ingesteld.

Heeft het met het koken te maken? Dat het anders te hard gaat.

Wie kan mij hier uitsluitsel over geven?

EdwinWest

In een forum of op een YouTube filmpje heb ik eens gezien dat iemand een klein rond filtertje in de 'pomp opening' stopte om te voorkomen dat de pomo verstopt raakte. Er stond ook een Engelse site bij (.co.uk) maar ik ben vergeten deze site te bewaren... iemand een idee waar je zo'n filtertje ka bestellen?
Het werd gebruikt in een Hopcat, maar dat is dezelfde als de Klarstein, de Argesan, Easybrew etc..

Wildor

De ingestelde vermogens is wat de ketel maximaal verbruikt op de ingestelde maischstappen en boiling.

Let op, de ketel neemt altijd het maximum vermogen als deze opwarmt van temp A naar temp B.

Te hoog vermogen tijdens het maischen kan ervoor zorgen dat er plekken aanbranden. Ik stel voor de maischstappen niet hoger in dan 1800. Voor de kook maximaal 2000 of 2100 afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

William
 

JoepH

Hier is in het Easybrew 30 topic al veel over geschreven. Wel zoeken want er staan ondertussen 57 pagina's. Ik zweer bij 1300 Watt voor de maischstappen en 2200 voor boiling. Met mijn isomanteltje zelfs nu buiten bij 5 graden.

Kokkebil

Bedankt, hier kan ik wat mee!

Jacques

Citaat van: JoepH op 07-01-2019  20:45 uHier is in het Easybrew 30 topic al veel over geschreven.

Klopt. Daarom heb ik de topics samengevoegd.

KC

Citaat van: EdwinWest op 07-01-2019  20:08 uIn een forum of op een YouTube filmpje heb ik eens gezien dat iemand een klein rond filtertje in de 'pomp opening' stopte om te voorkomen dat de pomo verstopt raakte. Er stond ook een Engelse site bij (.co.uk) maar ik ben vergeten deze site te bewaren... iemand een idee waar je zo'n filtertje ka bestellen?
Het werd gebruikt in een Hopcat, maar dat is dezelfde als de Klarstein, de Argesan, Easybrew etc..
Dat is bij angelbrew.co.uk ik had het en het werkte totaal niet. Ik brouw nu zonder problemen met het nieuwe filter dat kleiner is dan de pan zonder slangen eromheen. Dit klem ik vast met een speciaal 90 graden knie-tje. Het filter gaat in de pan vanaf het begin. Pomp werkt dus altijd.

EdwinWest

Citaat van: KC op 07-01-2019  23:35 uDat is bij angelbrew.co.uk ik had het en het werkte totaal niet. Ik brouw nu zonder problemen met het nieuwe filter dat kleiner is dan de pan zonder slangen eromheen. Dit klem ik vast met een speciaal 90 graden knie-tje. Het filter gaat in de pan vanaf het begin. Pomp werkt dus altijd.

Dank je, dus geen succes lees ik. Dan ga ik ook maar eens kijken naar de manier van filteren die jij beschrijft.

Kokkebil

Diverse filmpjes op YouTube bekeken en een ding is me toch niet helemaal duidelijk.

Maischstappen worden geprogrammeerd incl.het koken.

Maar na het maischen moet er worden gespoeld en de bostel worden verwijderd.

Moet de machine ( tijdelijk) worden uitgeschakeld en blijft het koken in het geheugen?
Ook de gebruiksaanwijzing is daar niet duidelijk over.


Wildor

Het programma pauzeert tussen de stappen en gaat piepen. Je moet op Auto drukken om verder te gaan naar de volgende stap.

Genoeg tijd om je dingetjes te doen :brouwen:

William

Kokkebil

Citaat van: Wildor op 08-01-2019  19:12 uHet programma pauzeert tussen de stappen en gaat piepen. Je moet op Auto drukken om verder te gaan naar de volgende stap.

Genoeg tijd om je dingetjes te doen :brouwen:

William

Aha,dus je kan niet geen pleite om boodschappen te doen of naar de kroeg?
 ;D ;D ;D

Staple

Hoe lang kan er maximaal gekookt worden met de Easybrew? Ik kan het nergens vinden.

Wildor

Citaat van: Kokkebil op 08-01-2019  19:24 uAha,dus je kan niet geen pleite om boodschappen te doen of naar de kroeg?
 ;D ;D ;D
Lijkt mij niet het beste idee [emoji362]of je hebt de keuken onder het schuim en plakzooi ;)

William

Kokkebil

Citaat van: Wildor op 08-01-2019  19:47 uLijkt mij niet het beste idee [emoji362]of je hebt de keuken onder het schuim en plakzooi ;)

William

Geen probleem! Ik brouw in het schuurtje van mijn motorfiets! Motor eruit en brouwen maar!

CeesM

Citaat van: Staple op 08-01-2019  19:37 uHoe lang kan er maximaal gekookt worden met de easybrew? Ik kan het nergens vinden.
Doorgaans is de kooktijd tussen de 60 en 90 minuten. Langer koken lijkt me niet goed voor je bier.
Je kan kijken tot hoever je de kooktijd kan plussen.

DenMaarten

Citaat van: CeesM op 08-01-2019  22:01 uDoorgaans is de kooktijd tussen de 60 en 90 minuten. Langer koken lijkt me niet goed voor je bier.
Je kan kijken tot hoever je de kooktijd kan plussen.
120 minuten kan in ieder geval ook ingesteld worden, laatst een barley wine gebrouwen met extra lang koken [emoji4]

hobbybob

3 getallen van 0 tot 9 per minuut instelbaar dus in theorie 999 minuten koken.

Maar dat zeg ik niet uit ervaring (mijn Easybrew 50) wordt deze maand geleverd.


PieterStorm

Ik heb een vraag. Ik wil een Easybrew aanschaffen. Maar ik kom ook andere ketels tegen van een ander merk, maar ze lijken me hetzelfde. Vooral de Brewster Beacon lijkt me wel wat. Wat adviseren jullie? Of kan ik beter even doorsparen voor bijvoorbeeld een Grainfather. Deze is wel meteen twee keer zo duur. Brouw ik daar ook beter (lekkerder) bier mee?

Pieter.

CeesM

Citaat van: PieterStorm op 12-01-2019  08:27 uIk heb een vraag. Ik wil een Easybrew aanschaffen. Maar ik kom ook andere ketels tegen van een ander merk, maar ze lijken me hetzelfde. Vooral de Brewster Beacon lijkt me wel wat. Wat adviseren jullie? Of kan ik beter even doorsparen voor bijvoorbeeld een Grainfather. Deze is wel meteen twee keer zo duur. Brouw ik daar ook beter (lekkerder) bier mee?

Pieter.
Ik brouw al lekkere biertjes met de Easybrew. Al die verschillende ketels doen het zelfde. Ik denk niet dat de bediening met een app op een smartphone het bier lekkerder kan maken.

Hay

Citaat van: PieterStorm op 12-01-2019  08:27 uIk heb een vraag. Ik wil een Easybrew aanschaffen. Maar ik kom ook andere ketels tegen van een ander merk, maar ze lijken me hetzelfde. Vooral de Brewster Beacon lijkt me wel wat. Wat adviseren jullie? Of kan ik beter even doorsparen voor bijvoorbeeld een Grainfather. Deze is wel meteen twee keer zo duur. Brouw ik daar ook beter (lekkerder) bier mee?

Pieter.

Je moet die kopen die je zelf het beste lijkt. Als je die vraag over de Grainfather hier stelt zal iedereen Easybrew zeggen stel je die zelfde vraag in het Grainfather topic zal iedereen het tegenover gestelde zeggen dus dat is betrekkelijk.
Zag in een ander topic dat je interesse had in de brewsterbeacon omdat daar meer opzit .
Gewoon doen zou ik zeggen.
Ik zelf heb de voorganger van de Easybrew waar nog minder mogelijkheden mee zijn maar vind dat ding super.
En zou zo weer deze kopen want voor mij hoeft dat niet .
Heb al gedacht koop nog een Klarstein als reserve nu ze er nog zijn maar kreeg dat niet door de 1e kamer.

Gossi

In principe zijn al die budget brouwautomaten hetzelfde. Alleen heeft de een dit als extra en de andere dat. Natuurlijk kun je ook bier brouwen met een paar pannen, branders en wat filters. Maar ongemerkt schaf je steeds meer aan.
Een brouwautomaat is erg handig, neemt weinig ruimte in en is gemakkelijk schoon te houden.

lier

Citaat van: Hay op 12-01-2019  13:06 uJe moet die kopen die je zelf het beste lijkt. Als je die vraag over de Grainfather hier stelt zal iedereen Easybrew zeggen stel je die zelfde vraag in het Grainfather topic zal iedereen het tegenover gestelde zeggen dus dat is betrekkelijk.
Zag in een ander topcic dat je interesse had in de brewsterbeacon omdat daar meer opzit.
Gewoon doen zou ik zeggen.
Ik zelf heb de voorganger van de Easybrew waar nog minder mogelijkheden mee zijn maar vind dat ding super.
En zou zo weer deze kopen want voor mij hoeft dat niet.
Heb al gedacht koop nog een Klarstein als reserve nu ze er nog zijn maar kreeg dat niet door de 1e kamer.

Helemaal mee eens kan ik als Grainfather bezitter beamen. Hetgeen de Grainfather als 'extra' heeft is de bluetooth bediening via de app, ik vind dat fijn en bereid daar het extra bedrag voor neer te leggen. Maakt je dat niet blij, vooral voor een goedkopere versie kiezen.
Leg dus vooral de verschillende modellen naast elkaar en bekijk de verschillen.

Succes met kiezen

PieterStorm

Ik zag zojuist dat de Brouwstore in Ittervoort een dealer is van de Brewster Beacon. Ze verkopen ook de Brewmonk. Weet hier iemand of ik daar zo heen kan rijden of moet ik eerst bellen om te gaan kijken? Zou wel handig zijn. Ongeveer een half uurtje van mij vandaan.

Gossi

Druk op de website van Brouwstore op winkel en je weet alles!

jeroenvk

Wij zijn telefonisch te bereiken op werkdagen van 9:00 tot 17:30 uur.

U kunt onze producten ook komen bekijken in onze SHOWROOM. Het adres van de showroom is:
Goodtimegifts V.O.F.
Oceanië 8A
6014DB Ittervoort
De openingstijden van de showroom zijn van ma t/m vr van 09:00 - 17:00 uur


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.