Arsegan Easybrew 30

Gestart door Benlaro, 24-10-2017 13:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ErikV

Citaat van: Snotje op 02-10-2018  16:14 u
Wanneer je bazooka dichtslaat door trub, slaat een perlator zeker dicht. Wel probleem zou je er mee op willen lossen?
Voor mij zijn de gouden tips in dit topic:
- gebruik een hopspider of hopkookzak
- na het koelen een  whirlpool maken met je roerstok waarmee je de trub midden op de bodem ophoopt,
- wachten tot het wort stilstaat,
- via het kraantje, met knietje aan de binnenzijde en slang aan de buitenzijde, aftappen met een rustig straaltje zodat de trub niet meekomt in je gistvat.

EvdBroek

Citaat van: El Duderino op 02-10-2018  15:40 uProbeer een knietje... :groots:
Dus hup naar de bouwmarkt. Had nog een koppeling voor een dubbele bazooka liggen en dus 2 messing knietjes gehaald. Dus als ik het goed gelezen en begrepen heb zou het zoals op de foto's ook moeten lukken? Er zit een paar mm tussen bodem en opening knie.

Heb ik het zo goed gedaan?

Van welk materiaal zijn de zwarte ringen?

JoepH

Ik heb een een apart topic op "Apparatuur" een vraag over de Ss Brewtech pickuptube met trub dam gezet.
Als je zoiets van een knietje kunt maken of die pickup tube passend kunt krijgen dan heb je volgens mij de beste oplossing.
Van de drie bestaande oplossingen 1: bazooka 2: filterheks 3: knietje, ben ik het meest tevreden over het knietje.
Die pickup tube is eigenlijk een knietje met een plaatje ervoor.

El Duderino

Citaat van: EvdBroek op 03-10-2018  09:38 uVan welk materiaal zijn de zwarte ringen?

Rubber of zacht kunststof dat is moeilijk te bepalen. Ringen horen bij de koppeling.

Snotje

Ik heb net de wortkoeler voorzien van een 1/2 inch schroefdraaf zodat ik er een Gardena verloop op kan zetten:

Rayke

Na een aantal brouwsels met deze ketel, blijf ik me toch ergeren aan het niet goed kunnen aflezen van het volume in de ketel.
Zeker bij het spoelen, is dat telkens lastig.
Ja, je kunt een slangetje aan het aftapkraantje maken en dat aan de zijkant bevestigen met daarnaast een tape met het aantal liters, maar daar koop je niet zo een ketel voor eigenlijk.

Nu kwam ik op internet een zoveelste kloon tegen van deze ketel, onder de naam Brewster Beacon.
Dit is een exact gelijke ketel, met alleen 1 groot pluspunt, en dat is een peilglas/pijpje aan de zijkant.
Dat is het zelfde idee als met het slangetje, alleen veel beter:



Youtube:


Zou zoiets ook nog op onze ketel mogelijk achteraf te monteren zijn?


Heisenberg

http://www.brewolution.com/index.php/en/brewster/brewster-beacon

Veel zaken die in dit topic zijn besproken heeft dat apparaat standaard. Mooie upgrades t.o.v. de Easybrew/BrewMonk etc.

Een filterplaat over de hele bodem i.p.v. een bazookafilter. Kijkglas voor je nivo in de ketel, slang voor je overlooppijp, moutkorf in stappen omhoog te zetten...

Robert1968

Een manometer aan het aftappunt monteren? De afgelezen statische druk is evenredig met de hoogte/volume (en SG) van het wort in de ketel.

JoepH

Citaat van: Heisenberg op 08-10-2018  17:22 uhttp://www.brewolution.com/index.php/en/brewster/brewster-beacon

Veel zaken die in dit topic zijn besproken heeft dat apparaat standaard. Mooie upgrades t.o.v. de Easybrew/BrewMonk etc.

Een filterplaat over de hele bodem i.p.v. een bazookafilter. Kijkglas voor je nivo in de ketel, slang voor je overlooppijp, moutkorf in stappen omhoog te zetten...

Heeft er iemand goede contacten bij de inkopers van onze leveranciers? Zo'n pompfilterplaat op de bodem zou een geweldige accessoire zijn om erbij te kopen. De brewster beacon cloon heeft er één.
Dag bazooka filter, dag filterheks en dag knietje. Gewoon met de pomp leegmaken.

Heisenberg

Of mailen met Brewolution. Misschien verkopen ze dingen gewoon los. Lijkt mij van wel. Wil ik eventueel wel navragen hoor.

JoepH

Citaat van: Heisenberg op 08-10-2018  19:08 uOf mailen met Brewolution. Misschien verkopen ze dingen gewoon los. Lijkt mij van wel. Wil ik eventueel wel navragen hoor.
GRAAG! Ik kan er meteen 3 afnemen. Heisenberg, als je dit voor elkaar krijgt. :groots: :groots: :groots:

Trapkast

Citaat van: Heisenberg op 08-10-2018  19:08 uOf mailen met Brewolution. Misschien verkopen ze dingen gewoon los. Lijkt mij van wel. Wil ik eventueel wel navragen hoor.

+1

Zou een uitkomst zijn  :)

Rayke


Heisenberg

 :nut: :nut: :nut: :nut: Hohohooooo. Rustig aan luitjes! Laat me eerst eens vragen of ze los te koop zijn. Ik ga tevens mijn leverancier van de BrewMonk morgen bellen of hij er niet aan weet te komen.

Heisenberg

**done!!**

Dear Sir/ Madam,

I am a member of a Dutch Brew forum. Until today I´ve never even heard of your product. There are many Easybrew/Brewmonk etc. users over here. Your Brewster Beacon 30 liters got some nice features that the EasyBrew, BrewMonk etc. haven´t got. If I would had known of the Brewster Beacon 30 liters before, I would have choosed for that one, for sure! There is a discussion going on about the stainless steel bottom filter. A discussion if you sell them seperately as a spare part? When yes, what is the exact diameter? How much do they cost?

A question for future brewers: How much does Brewster Beacon 30 liters cost to ship to the Netherlands? I´m sure there will be many people interested. I don´t know, but maybe there is a reseller over here.

Would be great to hear from you soon.

Yours faithfully,



Snotje

Citaat van: Heisenberg op 08-10-2018  20:34 uhttps://www.braugschaeftl.de/products/30l-brausystem-brewster-beacon

Das grappig.... Uitverkocht binnen een paar minuten... Moeten toch mensen zijn geweest van hier!

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 08-10-2018  21:24 uDas grappig.... Uitverkocht binnen een paar minuten... Moeten toch mensen zijn geweest van hier!

hahahaaaaa. Ze hadden er nog net 1 op voorraad! :brouwen: :brouwen: :brouwen:

Nee hoor, ik was het niet. Met zo´n bodemfilter ben ik al tevreden.

Snotje

Citaat van: Heisenberg op 08-10-2018  21:26 uhahahaaaaa. Ze hadden er nog net 1 op voorraad! :brouwen: :brouwen: :brouwen:

Nee hoor, ik was het niet. Met zo´n bodemfilter ben ik al tevreden.

Ik vind dat bazooka filter ook wel prima. Maar misschien kom ik er wel op terug na een tijd

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 08-10-2018  21:40 uIk vind dat bazooka filter ook wel prima. Maar misschien kom ik er wel op terug na een tijd
Ik wil gewoon de ketel in 3 minuutjes leeg kunnen pompen...

Rayke

Goed bezig Heisenberg. Blij dat ik mijn vondst gedeeld heb met jullie😁.

Wel apart dat dezelfde ketel uiteindelijk heel anders bij de verschillende importeurs terecht komt.
Als ze hier slim zijn, vragen ze ook aan de fabrikant voor dezelfde modificaties. Easybrew 2.0.

Ook de waterkolom/peilglas is de moeite waard.
Zo te zien is de aftapkraan achterwege gelaten en is dat gat gebruikt voor de aansluiting van het peilglas.
Wellicht ook nog een mogelijke aanpassing.

Of inderdaad een nieuwe bestellen en de oude Easybrew een nieuw baasje geven.

Heisenberg

Citaat van: Rayke op 08-10-2018  22:26 uGoed bezig Heisenberg. Blij dat ik mijn vondst gedeeld heb met jullie😁.

Wel apart dat dezelfde ketel uiteindelijk heel anders bij de verschillende importeurs terecht komt.
Als ze hier slim zijn, vragen ze ook aan de fabrikant voor dezelfde modificaties. Easybrew 2.0.

Ook de waterkolom/peilglas is de moeite waard.
Zo te zien is de aftapkraan achterwege gelaten en is dat gat gebruikt voor de aansluiting van het peilglas.
Wellicht ook nog een mogelijke aanpassing.

Of inderdaad een nieuwe bestellen en de oude Easybrew een nieuw baasje geven.
Of gewoon een tweede erbij...

Heisenberg

Citaat van: Heisenberg op 08-10-2018  20:16 u**done!!**

Dear Sir/ Madam,

I am a member of a Dutch Brew forum. Until today I´ve never even heard of your product. There are many Easybrew/Brewmonk etc. users over here. Your Brewster Beacon 30 liters got some nice features that the EasyBrew, BrewMonk etc. haven´t got. If I would had known of the Brewster Beacon 30 liters before, I would have choosed for that one, for sure! There is a discussion going on about the stainless steel bottom filter. A discussion if you sell them seperately as a spare part? When yes, what is the exact diameter? How much do they cost?

A question for future brewers: How much does Brewster Beacon 30 liters cost to ship to the Netherlands? I´m sure there will be many people interested. I don´t know, but maybe there is a reseller over here.

Would be great to hear from you soon.

Yours faithfully,

En netjes antwoord gehad:

Hi Hans

Thanks for your email and kind words regarding the Brewster Beacon.

We will attend the Brau Beviale in Nürnberg next month and hope to find a couple of Dutch dealers. Can you maybe recommend some Dutch dealers who is doing a good job of servicing the home brewers in Holland?

The bottom filter can be bought separately as a spare part. For now you can buy it from you sister company www.hjemmebryggeren.dk

The bottom filter is 33,5 cm in diameter

Kind Rgds

Tonny

 

Heisenberg

https://www.hjemmebryggeren.dk/brygudstyr/udstyr-til-bryganlaeg/bundfilter-til-brewster-beacon

Tegen de huidige koers € 33,38.... Valt mee, kost evenveel als een filterheks ongeveer.

Ik zal vanavond terugmailen over de verzendkosten en of we bij grotere afnames korting krijgen.

Maran van Brakel

Citaat van: Heisenberg op 08-10-2018  22:28 uOf gewoon een tweede erbij...

Dan zou je toch effe moeten kijken of hij ergens anders nog te koop staat, ik kreeg net dit te zien op de site:
"Aufgrund langfristiger Lieferschwierigkeiten unseres Vertragspartners sehen wir uns gezwungen Braugschäft'l zu schließen."
Die webshop gaat dus dicht  :huilen:

Nu maar hopen dat die andere webshop nog een flink voorraadje filterplaten heeft liggen.  ;)


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.