Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Arsegan easybrew 30  (gelezen 16728 keer)

Offline JoepH

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Arsegan easybrew 30
« Reactie #225 Gepost op: 07-12-2017 23:11 u »
Jullie filterheks in de EasyBrew hebben jullie die zelf gemaakt of is het een kant en klare? En indien zelf gemaakt heb je dan een linkje?

Tevens lees ik over een siliconen slang ter verlenging van je uitstroomstang zodat het wort niet op je mout klettert tijdens maischen. Hoe lang moet deze slang ongeveer zijn? Ik had in de Klarstein topic gelezen van Blub dat de slang 10 mm moest zijn is dit ook voor de Easybrew het formaat?
De heksfilter is de kant en klare van Brouwmarkt. Heel simpel te monteren. Het uitloopslangetje op een dusdanige manier op het uitlooppijpje schuiven dat je nog net zicht hebt op de uitstroom. Je kunt dan zien hoever je de uitstroom met het kraantje geknepen hebt. Mocht de uitstroom blokkeren, wat ik nog niet mee heb gemaakt, dan zie je dat meteen. Als je de pomp tijdens het koelen niet vertrouwd omdat er geen filter voor zit, kun je altijd no een solar pompje op de kraan zetten om tijdens het koelen rond te pompen. Mijn  Aliexpress pompje doet dat fantanstich.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline KarmeFrank

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
« Reactie #226 Gepost op: 08-12-2017 09:52 u »
De heksfilter is de kant en klare van Brouwmarkt. Heel simpel te monteren. Het uitloopslangetje op een dusdanige manier op het uitlooppijpje schuiven dat je nog net zicht hebt op de uitstroom. Je kunt dan zien hoever je de uitstroom met het kraantje geknepen hebt. Mocht de uitstroom blokkeren, wat ik nog niet mee heb gemaakt, dan zie je dat meteen. Als je de pomp tijdens het koelen niet vertrouwd omdat er geen filter voor zit, kun je altijd no een solar pompje op de kraan zetten om tijdens het koelen rond te pompen. Mijn  Aliexpress pompje doet dat fantanstich.
Joseph die slang, hoe lang moet die ongeveer zijn en waar heb je deze gehaald?

Offline JoepH

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #227 Gepost op: 08-12-2017 12:29 u »
Joseph die slang, hoe lang moet die ongeveer zijn en waar heb je deze gehaald?
Ook bij de Brouwmarkt. Siliconenslang alleen per meter verkrijgbaar. Als je daar zegt dat het voor de uitloop is dan weten ze welke diameter. Ik heb verschilende  lengtes gemaakt. Maischen met 25 liter + de moutstort is zoveel dat je geen slangetje erop hoeft te zetten.