Arsegan Easybrew 30

Gestart door Benlaro, 24-10-2017 13:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peterrr

Ik ben toch gestopt met ook mijn koperen Koelspiraal hij werd mij te schoon tijdens het brouwen  ;)
En alle appendages zijn nu toch liever RVS .
Maargoed is een gevoel wat ik er bij heb en niet gestoeld op kennis van voedselveiligheid van metalen of zo.

Grt Peter

Jacques

Citaat van: Peterrr op 25-05-2018  20:59 uKoper en messing in de maisch...
Ik weet niet of dat wel ok is eigenlijk  :weetniet:

Grt Peter

Beide geen probleem. De gist heeft een klein beetje koper en zink nodig.

KC

Ik zou de twee pijpjes inclusief sokje graag vervangen voor een rvs buisje van 27cm 1/2 inch dik met twee kanten schroefdraad. Puur om het bovenste filter ongelimiteerd naar beneden te kunnen drukken. Iemand enig idee waar dat te krijgen zou zijn? Niet op ali in ieder geval.

CeesM

Citaat van: KC op 28-05-2018  13:10 uIk zou de twee pijpjes inclusief sokje graag vervangen voor een rvs buisje van 27cm 1/2 inch dik met twee kanten schroefdraad. Puur om het bovenste filter ongelimiteerd naar beneden te kunnen drukken. Iemand enig idee waar dat te krijgen zou zijn? Niet op ali in ieder geval.
Je kan wel online een stuk pijp bestellen, maar dan zou je zelf nog draad aan moeten snijden. Je kan ook naar een staalconstructiebedrijf gaan om te kijken of ze je aan een stuk pijp met 1/2 inch draad  kunnen helpen. Of eventueel de 2 pijpjes aan mekaar lassen.

JoepH

Citaat van: KC op 28-05-2018  13:10 uIk zou de twee pijpjes inclusief sokje graag vervangen voor een rvs buisje van 27cm 1/2 inch dik met twee kanten schroefdraad. Puur om het bovenste filter ongelimiteerd naar beneden te kunnen drukken. Iemand enig idee waar dat te krijgen zou zijn? Niet op ali in ieder geval.

Heeft er al eens iemand geprobeerd of de centrale pijp(en) van een Grainfather past? Zo niet is die pas te maken? Ideaal om de zaak traploos te kunnen afstellen tijdens het maischen.

Mark GA

Citaat van: KC op 23-05-2018  12:55 u

Dit is toch ook zelf te maken lijkt me?
Ik ben niet handig en heb geen gereedschap of werkbank dus reken niet op mij, maar er is vast een forumlid die wèl begaafd is op dat gebied, die een paar van die armen kan maken (tegen betaling uiteraard)?
Dat koppelstuk is volgens mij gewoon los te bestellen.

KC

De Grainfather pijp is smaller. Ik weet niet of het onderstuk op de filterplaat past. Het onderste gedeelte is volgens mij ook moeilijker los te verkrijgen. Maar dat kan ik mis hebben.

CeesM

Citaat van: Mark GA op 28-05-2018  15:16 uDit is toch ook zelf te maken lijkt me?
Ik ben niet handig en heb geen gereedschap of werkbank dus reken niet op mij, maar er is vast een forumlid die wèl begaafd is op dat gebied, die een paar van die armen kan maken (tegen betaling uiteraard)?
Dat koppelstuk is volgens mij gewoon los te bestellen.
Ja, dat is makkelijk te fabriceren. Dat zou ik zelfs kunnen. Maar ik mag er op het forum niet mee adverteren. ;)

Mark GA

Citaat van: CeesM op 28-05-2018  15:37 uJa, dat is makkelijk te fabriceren. Dat zou ik zelfs kunnen. Maar ik mag er op het forum niet mee adverteren. ;)
Dan heb ik schijnbaar de regels niet helemaal goed gelezen.
Daar zal vast wel wat over gediscussieerd zijn in het verleden neem ik aan?
Want waarom zouden hobbybrouwers elkaar niet mogen helpen met handgemaakte hardware?
Of heb je een bedrijf?

KC

Ik zou zeggen doe hem een pb en je weet het :)

Mark GA

Citaat van: KC op 28-05-2018  17:23 uIk zou zeggen doe hem een pb en je weet het :)
Reeds gedaan...komt vast goed!

KC


beershine

Zo'n knietje werkt goed. Ikzelf heb er een messing hoeklijntje op gesoldeerd als trub dammetje.

Messing is een legering van koper en zink, koper oxide kan geen kwaad en gist is dol op zink.

Edit: (Ik zag te laat dat er nog een pagina achteraan kwam vandaar context vreemd) sorry

Dirtbag

Citaat van: KC op 28-05-2018  13:10 uIk zou de twee pijpjes inclusief sokje graag vervangen voor een rvs buisje van 27cm 1/2 inch dik met twee kanten schroefdraad. Puur om het bovenste filter ongelimiteerd naar beneden te kunnen drukken. Iemand enig idee waar dat te krijgen zou zijn? Niet op ali in ieder geval.

buis op lengte

sok binnendraad om onder de onderste filterplaat te steken

2x lasnippel

Je hebt alleen een lasser nodig.

of als je niet wilt lassen maar liever RVS tapt (pun intended)

of een BSP 1/2 inch snijplaat op ali

Met het brouwsel van gister had ik eerder het probleem dat ik de bovenste filterplaat een beetje moet aandrukken voordat ik die er in krijg.

Ook ben ik er achter dat je maximaal 40 liter kunt inmaischen met de 50 liter (mout + water) :)

/edit toevoeging:

Ik weet niet hoe makkelijk RVS zich laat tappen, het is soms een bitch van een materiaal.


db

KC


KarmeFrank

Citaat van: JoepH op 26-01-2018  12:00 uhttp://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/pics/966a4cea2e24c13fb7bf5cbf4fef2760.JPG

Ik heb mijn bovenste maischfilterplaat van een kleine upgrade voorzien. Indien je tussentijds wilt roeren dan zijn de pootjes op de filterplaat wel erg kort. Vooral als het graanbed compact is zijn duurt het even voor ze boven het wort uit komen. Daarom deze langere RVS pootjes erop gezet. In het rek bij de KARWEI gevonden. RVS 316 dat moet oké en voedselveilig zijn. Morgen ga ik het in de praktijk testen.

Ik heb zaterdag gezocht om voor voor mijzelf en mijn mede verenigingsleden deze upgrade te maken maar kan hem nergens meer vinden in de karwei   :'( (de orginele moer is M4 en ze hebben alleen gegalvaniseerd en geen RVS M4 liggen). Nu blijkt de Hornbach wel RVS M4 draadeind te hebben . RVS dopmoer aan de onderkant en klaar lijkt mij.

-> ALLEEN ik kan nergens vinden of deze ook 316 (dus voedselveilig) is . Maakt het bij RVS wel uit of het aan die 316 certificering voldoet ?

het gaat om deze https://www.hornbach.nl/shop/DREssELHAUS-Draadeind-M4x1-m-DIN-976-RVS-A2/3831294/artikel.html

ErikV

Citaat van: KarmeFrank op 29-05-2018  16:33 uIk heb zaterdag gezocht om voor voor mijzelf en mijn mede verenigingsleden deze upgrade te maken maar kan hem nergens meer vinden in de karwei   :'( (de orginele moer is M4 en ze hebben alleen gegalvaniseerd en geen RVS M4 liggen). Nu blijkt de Hornbach wel RVS M4 draadeind te hebben . RVS dopmoer aan de onderkant en klaar lijkt mij.

-> ALLEEN ik kan nergens vinden of deze ook 316 (dus voedselveilig) is . Maakt het bij RVS wel uit of het aan die 316 certificering voldoet ?

het gaat om deze https://www.hornbach.nl/shop/DREssELHAUS-Draadeind-M4x1-m-DIN-976-RVS-A2/3831294/artikel.html

Wanneer de pootjes geheel onderwater staan heb je in mijn opinie de pomp niet genoeg afgeknepen met het blauwe kraantje. De 'Wort in wording' moet door de filterplaat en de maisch lopen en niet door de overstortpijp. Anders heeft het rondpompen geen effect op het maischproces. En het volume 'Wort in wording' onder de onderste plaat wordt dan kleiner, met kans op aanbranden.

.maurits

Heb helaas mijn volle moutkorf afgelopen weekend op de grond laten vallen :-[. Hij gleed zo van het handvat af en is nu flink vervormd. Heeft iemand een idee (of ervaring) om de korf weer goed rond te krijgen? Of misschien een vervangende korf voor het 50 L model in de aanbieding?

Dirtbag

Je kunt je leverancier bellen. Misschien dat ze onderdelen van garantie exemplaren hebben liggen?

Ik weet dat het eerste exemplaar van mij alleen een defecte verwarming had.

db

CeesM

Citaat van: .maurits op 29-05-2018  18:53 uHeb helaas mijn volle moutkorf afgelopen weekend op de grond laten vallen :-[. Hij gleed zo van het handvat af en is nu flink vervormd. Heeft iemand een idee (of ervaring) om de korf weer goed rond te krijgen? Of misschien een vervangende korf voor het 50 L model in de aanbieding?
Autoschade herstelbedrijf? Laten uitdeuken?

Hay

Citaat van: CeesM op 29-05-2018  18:58 uAutoschade herstelbedrijf? Laten uitdeuken?

Punt is dat als de korf  niet precies rond is hij niet meer in de ketel past.
@ Maurits zal een mooie plakboel zijn geweest, moet eerlijk bekennen dat het ook mijn grootste angst is dat dat een keer gebeurt .
Die sleufjes zijn maar klein.

Mark GA

Misschien hebben ze in Almere wel losse onderdelen; men geeft daar cursussen met de Easybrew 30.
Niet geschoten...

.maurits

Ik denk dat Brouwmarkt inderdaad de beste kans is. Een schadeherstelbedrijf inschakelen zal wel snel in de papieren lopen lijkt me. Lukt het niet, dan kan ik wellicht proberen een ronde mal te zagen uit een plank hout.

@Hay: Gelukkig gebeurde het op het terras, dus de bende viel nog wel te overzien. De klodders zaten wel tegen het glas  :o.

stiaanke

Citaat van: .maurits op 29-05-2018  18:53 uHeb helaas mijn volle moutkorf afgelopen weekend op de grond laten vallen :-[. Hij gleed zo van het handvat af en is nu flink vervormd. Heeft iemand een idee (of ervaring) om de korf weer goed rond te krijgen? Of misschien een vervangende korf voor het 50 L model in de aanbieding?
Misschien een foto posten?
Als het metaal niet plaatselijk is uitgerokken dan is het eenvoudig terug in vorm te brengen.

Peterrr

Beste Hay,

Stuur eens een mail naar die Duitsers, ik heb het idee dat van de eerste batch nog wel wat daar ligt  ;).
(zelfs die van mij misschien  ;))

grt Peterr


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.