Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arsegan Easybrew 30  (gelezen 423497 keer)

Offline Phoef

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Arsegan Easybrew 30
« Reactie #2350 Gepost op: 05-07-2021 13:38 u »
Er staat zelfs "Direct leverbaar. bij! :groots:

Vorige week woensdag in de winkel geweest, stonden er nog best een berg in doos klaar.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Phoef

• Junior lid
  • **
« Reactie #2351 Gepost op: 05-07-2021 19:47 u »
Ik heb destijds het koelspiraal meegenomen naar een bouwmarkt en daar om advies gevraagd. Ik heb toen een 10 mm knelkoppeling met 1/2 inch schroefdraad gekocht, plus een 1/2 inch naar Gardena aansluiting. Dus ik heb het probleem in 2 delen opgelost.
Knelkoppeling erop gezet, daarna Gardena erop geschroefd. Daarna nooit problemen gehad.

Edit: nog even voor je gezocht en deze dingen gevonden:
https://www.hornbach.nl/shop/Knel-draad-puntstuk-10-mm-x-1-2-BU/7884995/artikel.html (kon ik niet vinden bij gamma)
https://www.gamma.nl/assortiment/gardena-kraanstuk-kunststof-21-mm-1-2-inch/p/B523653

Dit werkte helaas niet, de buis is geen 10mm, 9mm max. De 10mm valt na zeer hard aandraaien er gewoon weer vanaf, er knelt niets.
https://www.braumarkt.com/wortkoeler-dompelmodel-30l-basic

Offline ray81

• Senior lid
  • Land: nl
  • Proost!
« Reactie #2352 Gepost op: 05-07-2021 20:38 u »
Dit werkte helaas niet, de buis is geen 10mm, 9mm max. De 10mm valt na zeer hard aandraaien er gewoon weer vanaf, er knelt niets.
https://www.braumarkt.com/wortkoeler-dompelmodel-30l-basic

Ik heb nog eens opgezocht wat ik precies gekocht heb, want ik wist nog dat ik er een foto van heb gemaakt. Die foto vond ik nog terug in mijn archief.
Ik heb inderdaad een knelkoppeling van 10mm naar 1/2" gekocht. Het gaat om dit product: https://shop.bouwhof.nl/products/klemkoppeling-chroom-4035300089963
Dat was in augustus 2018. Misschien dat ze de dompelkoeler in de tussentijd hebben vervangen?
Hoe dan ook lijkt de oplossing mij simpel: een klemkoppeling van 9mm kopen...

Offline Phoef

• Junior lid
  • **
« Reactie #2353 Gepost op: 05-07-2021 21:28 u »
Ik kan geen klemkoppeling van 9mm vinden, dat is ook een hele vreemde maat, is allemaal duimse maten welke niet op 9mm uitkomen.

ik ga het dmv 9mm binnenmaat slang slang icm
https://www.hornbach.nl/shop/Slangpilaar-1-2-x-9-mm/4127456/artikel.html?wt_mc=nl.paid.sea.google.alwayson_lia.gar.product.12154280591.123729116784.&&&&&&&&gclid=Cj0KCQjw24qHBhCnARIsAPbdtlJcBzVQsrFedydFqBaCpD5ud-20fpzgSilBVaE4Tg0bsHPhHeYBD14aAgZ9EALw_wcB

en dan 2 buisklemmen :)

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #2354 Gepost op: 05-07-2021 22:50 u »
Ik kan geen klemkoppeling van 9 mm vinden, dat is ook een hele vreemde maat, is allemaal duimse maten welke niet op 9 mm uitkomen.

ik ga het dmv 9 mm binnenmaat slang slang icm
https://www.hornbach.nl/shop/Slangpilaar-1-2-x-9-mm/4127456/artikel.html?wt_mc=nl.paid.sea.google.alwayson_lia.gar.product.12154280591.123729116784.&&&&&&&&gclid=Cj0KCQjw24qHBhCnARIsAPbdtlJcBzVQsrFedydFqBaCpD5ud-20fpzgSilBVaE4Tg0bsHPhHeYBD14aAgZ9EALw_wcB

Stukje buis van 10 mm schuif je over je 9 mm buis. Dus zorgen dat je de 9 mm opvoert naar 10 mm. Als je gaat knellen komt t echt vast te zitten. Liefst koper gebruiken.

Offline Gurrr

• Boven 10 berichten
  • *
  • Mooi gaan!
« Reactie #2355 Gepost op: 06-07-2021 06:25 u »
Ik kan geen klemkoppeling van 9 mm vinden, dat is ook een hele vreemde maat, is allemaal duimse maten welke niet op 9 mm uitkomen.

ik ga het dmv 9mm binnenmaat slang slang icm

Mijn koeler heeft een buitenste diameter van 9,53mm of 3/8".
De 10 mm knelkoppelingen werkte daar op niet op.

Offline jhazenberg

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2356 Gepost op: 06-07-2021 20:31 u »
Vandaag mijn Easybrew 30 binnen gekregen met koeler en hopspider. Tegelijk met mijn gratis brouwpakket naar keuze. Erg blij met de service van de leverancier  ^-^

Offline Derp

• Senior lid
« Reactie #2357 Gepost op: 06-07-2021 21:33 u »
Mijn koeler heeft een buitenste diameter van 9,53mm of 3/8".
De 10 mm knelkoppelingen werkte daar op niet op.
Vraag ff bij Warmteservice naar kunststof knelringen voor die maat. Dit is een bekend probleem in de verwarmingswereld bij imperial maar buizen vs metrische koppelingen.

Kost letterlijk een paar cent.

Offline 3,14t

• Boven 10 berichten
  • *
  • 2 Beer Or Not 2 Beer
« Reactie #2358 Gepost op: 07-07-2021 12:36 u »
Waarom zou je knelkoppelingen gebruiken?
Ik heb er gewoon een stukje slang aangesloten, en het past direct op de tuinslang.

Groet, Piet

Offline Derp

• Senior lid
« Reactie #2359 Gepost op: 07-07-2021 12:46 u »
Waarom zou je knelkoppelingen gebruiken?
Ik heb er gewoon een stukje slang aangesloten, en het past direct op de tuinslang.

Groet, Piet

Dat kan ook, stukje tuinslang a 10 cm met slangenklem op het spiraal zetten en dan op die tuinslang zoals normaal een Gardena koppeling.

Offline Kramer

• Junior lid
  • **
« Reactie #2360 Gepost op: 07-07-2021 22:26 u »
Ik heb op mijn dompelkoeler gewoon direct een slang met slangklem geplaatst. Wel even opletten dat je een RVS slangklem neemt (bij veel brouwwinkels beschikbaar). De chroom versie van de bouwmarkt is goedkoper maar je wil ze mee koken in het wort en niet teveel chroom in je bier hebben.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #2361 Gepost op: 08-07-2021 07:04 u »
Ik heb op mijn dompelkoeler gewoon direct een slang met slangklem geplaatst. Wel even opletten dat je een RVS slangklem neemt (bij veel brouwwinkels beschikbaar). De chroom versie van de bouwmarkt is goedkoper maar je wil ze mee koken in het wort en niet teveel chroom in je bier hebben.
Het zal moeilijk meekoken, want die hangen aan de buitenkant van je ketel. ;)

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #2362 Gepost op: 08-07-2021 10:22 u »
Dat ligt geheel aan de maat van de dompelkoler en van de ketel.
Ik denk dat mijn dompelkoeler wel onder te dompelen is in mijn 40 L gammel.
Echter zou ik niet weten waarvoor dat nodig zou zijn.

Offline zeezuiper

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • To beer or not to beer
« Reactie #2363 Gepost op: 08-07-2021 11:47 u »
Sinds deze week ook (trotse?) eigenaar van een Easybrew 30. Ik vroeg me alleen af of bij iedereen de binnenpan niet helemaal rond is?

Offline Bvk1983

• Senior lid
« Reactie #2364 Gepost op: 08-07-2021 12:36 u »
Weet iemand wat het verschil is tussen de Easybrew en Easybrew SB? De "gewone" Easybrew 50 liter heeft namelijk de zelfde prijs als de Easybrew SB30P (30 liter) bij Braumarkt.

Offline Bvk1983

• Senior lid
« Reactie #2365 Gepost op: 08-07-2021 12:38 u »
Sinds deze week ook (trotse?) eigenaar van een Easybrew 30. Ik vroeg me alleen af of bij iedereen de binnenpan niet helemaal rond is?

Ik heb (nog) geen Easybrew maar dit lijkt me niet de bedoeling. De binnenpan moet helemaal dicht zijn om te voorkomen dat er mout in de pomp komt denk ik.

Offline Bram86

• Vol lid
« Reactie #2366 Gepost op: 08-07-2021 12:45 u »

Dit ziet er inderdaad uit als iets wat onder de garantie valt.

Offline Kramer

• Junior lid
  • **
« Reactie #2367 Gepost op: 08-07-2021 12:52 u »

Zo te zien bedoel je met binnenpan de moutkorf. Die hoort rond te zijn. Je kan eenvoudig testen of hij goed afsluit, de onderste filterplaat heeft aan de buitenkant een rand die naar beneden staat en zo in de opstaande rand aan de onderkant van de moutkorf hoort te klikken. Als dit niet goed past en de filterplaat er niet invalt dan sowieso terugsturen.

Offline CeesM

• Super lid
« Reactie #2368 Gepost op: 08-07-2021 15:26 u »
Dit ziet er inderdaad uit als iets wat onder de garantie valt.
Dat zou best kunnen. Je stuurt het terug, daar wordt het even handmatig verbogen (want ze gaan het niet voor jou helemaal naar China sturen), het wordt weer naar je toe gestuurd. Dat is een flinke uitstoot van CO2 en stikstof. En dat in deze tijd. ;)

Die moutkorf is van dun RVS gemaakt en zou je zelf handmatig goed kunnen buigen. Dus wat wordt je keuze?

Offline CeesM

• Super lid
« Reactie #2369 Gepost op: 08-07-2021 15:34 u »
Eigenlijk nergens voor nodig. Er zit geen chroom op maar het is gegalvaniseerd, en dat is dus zink. En beter voor je gist.

Offline Bram86

• Vol lid
« Reactie #2370 Gepost op: 08-07-2021 16:49 u »
Dat zou best kunnen. Je stuurt het terug, daar wordt het even handmatig verbogen (want ze gaan het niet voor jou helemaal naar China sturen), het wordt weer naar je toe gestuurd. Dat is een flinke uitstoot van CO2 en stikstof. En dat in deze tijd. ;)

Die moutkorf is van dun RVS gemaakt en zou je zelf handmatig goed kunnen buigen. Dus wat wordt je keuze?

Of ze hebben een kapot model waar wel een ronde moutkorf in zit en dan krijg je die.

Offline Kramer

• Junior lid
  • **
« Reactie #2371 Gepost op: 08-07-2021 23:21 u »
Het zal moeilijk meekoken, want die hangen aan de buitenkant van je ketel. ;)

Wel fijn dat jij beter kan zien hoe mijn dompelkoeler in mijn ketel zit dan dat mij dat lukt. ;D Ik heb geen Easybrew 30 en geen standaard koeler daarbij. Maar sowieso is het wel handig om de hele koeler erin te hangen, daarom gebruik ik ook slangen die tegen die temperatuur kunnen en dan is zo'n RVS koppeling beter dan de goedkope bouwmarkt variant.

Hier 50 L en anders moet ik hem op de rand hangen om mee te koken, ik gooi gewoon het hele ding erin, dan gaat een klein stukje van de slangen ook onder maar dat is geen probleem met de juiste slangen en slangklemmen.

Offline LaurensV

• Junior lid
  • **
« Reactie #2372 Gepost op: 09-07-2021 11:32 u »
Hoihoi!

Heeft iemand wel eens geprobeerd om het display van een Klarstein, Easybrew etc ergens extern op vast te maken? Daar bedoel ik mee het display uit het frame/de ketel te halen en deze vervolgens op een plaat te monteren. Is dit simpelweg de draadjes verlengen of is dit wat ingewikkelder. Zo'n ketel is namelijk best makkelijk te opereren!

Hoor graag van jullie

Offline Hopfenfox

• Senior lid
« Reactie #2373 Gepost op: 09-07-2021 11:56 u »
Ik weet zeker dat ik daar vorig jaar een video van voorbij heb zien komen, probleem was vooral het netjes afdichten van de plek waar nu het scherm zit. Maar het kan wel, kan alleen de video nergens meer vinden!

Offline LaurensV

• Junior lid
  • **
« Reactie #2374 Gepost op: 09-07-2021 12:27 u »
Ik weet zeker dat ik daar vorig jaar een video van voorbij heb zien komen, probleem was vooral het netjes afdichten van de plek waar nu het scherm zit. Maar het kan wel, kan alleen de video nergens meer vinden!

Als iemand het filmpje heeft zie ik die graag tegemoet 😎