Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arsegan Easybrew 30  (gelezen 183425 keer)

Offline BertusBeensteen

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Re: Arsegan Easybrew 30
« Reactie #1675 Gepost op: 25-05-2019 21:16 u »
Dat los je op met een automatische spanband aan een haak. Gisteren weer gebruik van gemaakt en elke keer verbaas ik mij er over dat de fabrikanten van brouwautomaten dit niet aanbieden. Het heeft zo veel voordelen...

Moeten ze er dan ook een haak bij leveren voor in het plafond?
Op het moment heb ik geen mogelijkheid om een spanband aan op te hangen waar ik brouw, dus ik ben blij met de extra nokken.
Ik geloof best dat het ideaal is zo'n spanband of takel, maar niet iedereen heeft er direct de mogelijkheid voor.

Er zit geen filterplaat bij de Brew Monk trouwens, voor de ge´nteresseerden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #1676 Gepost op: 25-05-2019 21:42 u »
Moeten ze er dan ook een haak bij leveren voor in het plafond?
Op het moment heb ik geen mogelijkheid om een spanband aan op te hangen waar ik brouw, dus ik ben blij met de extra nokken.
Ik geloof best dat het ideaal is zo'n spanband of takel, maar niet iedereen heeft er direct de mogelijkheid voor.

Als je haak in het plafond kunt maken is dat het goedkoopst en handigst. Maar het klopt dat niet iedereen die mogelijkheid heeft.

De fabrikanten zouden aan de ketels een beugel kunnen construeren die je als je gaat filteren bevestigt. Dat verhoogt de kostprijs van een automaat maar daar staat tegenover dat het gebruiksgemak aanzienlijk toeneemt, naast de kwaliteitsverbetering van je bier...

Maar er zijn meer mogelijkheden. In het topic Een kledingrek voor de bevestiging van een takel zijn verschillende mogelijkheden besproken.

Offline ExPeteriment

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #1677 Gepost op: 30-05-2019 14:07 u »
Het plafond in mijn brouwerij is niet sterk genoeg voor een haak. Ik gebruik een tuinscharnier vanaf de muur. Deze stelt zich mooi vanzelf recht boven de ketel.

Als takel/ratel gebruik ik een spanband voor laminaat.

Offline DJF3

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
« Reactie #1678 Gepost op: 30-05-2019 21:37 u »
2x heb ik nu met de Easybrew 50 gebrouwen.
Beide keren verliep het maischen langzaam en hoorde ik de ketel onderin 'drooglopen' omdat de vloeistof niet snel genoeg beneden kwam.
Na het maischen (spoelen) leek het dicht te slaan. Veel vloeistof boven maar zeer weinig onder in de ketel (of erg langzaam)

Zou ik iets verkeerd doen? Grover schroten? Meer rijstvlieshulzen toevoegen?

Tnx!
DJ

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #1679 Gepost op: 30-05-2019 21:46 u »
Het plafond in mijn brouwerij is niet sterk genoeg voor een haak. Ik gebruik een tuinscharnier vanaf de muur. Deze stelt zich mooi vanzelf recht boven de ketel.

Als takel/ratel gebruik ik een spanband voor laminaat.

Zou je deze oplossing ook willen posten in het topic =https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36774.0.htmlEen kledingrek voor de bevestiging van een takel

Offline SVB

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #1680 Gepost op: 30-05-2019 22:35 u »
Sorry.. maar vind dit echt twijfelachtig, het hefboom-effect is echt hoog, in mijn ogen hoor je dit niet te promoten. Ieder zijn ding hoor, maar dit komt er bij mij niet in.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #1681 Gepost op: 30-05-2019 23:19 u »
Sorry.. maar vind dit echt twijfelachtig, het hefboom-effect is echt hoog, in mijn ogen hoor je dit niet te promoten. Ieder zijn ding hoor, maar dit komt er bij mij niet in.

Als het een solide scharnier is en de bouten stevig in de muur zitten is er niet zo veel aan de hand.

Offline middelaersch

• Senior lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #1682 Gepost op: 31-05-2019 00:34 u »

Ik vind dit er ook griezelig uitzien. Komt toch een aardig gewicht  aan te hangen, al helemaal bij een Easybrew 50.

Het maakt natuurlijk wel uit van welk materiaal de muur is gemaakt, en hoe je e.e.a. vast schroeft, maar je wilt niet meemaken dat zo'n bevestiging het begeeft.. Zou mijn keuze niet zijn. Better safe than sorry....

Offline hobbybob

• Super lid
« Reactie #1683 Gepost op: 31-05-2019 09:10 u »
2x heb ik nu met de Easybrew 50 gebrouwen.
Beide keren verliep het maischen langzaam en hoorde ik de ketel onderin 'drooglopen' omdat de vloeistof niet snel genoeg beneden kwam.
Na het maischen (spoelen) leek het dicht te slaan. Veel vloeistof boven maar zeer weinig onder in de ketel (of erg langzaam)

Zou ik iets verkeerd doen? Grover schroten? Meer rijstvlieshulzen toevoegen?

Tnx!
DJ
Ik heb inmiddels 6x met de Easybrew 50 gebrouwen en herken jou probleem totaal niet.

Groffer schroten en klam gaat helpen, rijsthulzen ook.

Rijsthulzen gebruik ik alleen als ik tarwe en/of haver in mijn stort heb anders niet.

Mijn schrootmolen staat op 1,4 mm bij gerst en tarwe.
Met gemoute haver op 1 mm.

Offline ExPeteriment

• Vol lid
« Reactie #1684 Gepost op: 31-05-2019 10:23 u »
Zonder het te willen promoten: de muur is van steen, de haken kunnen zware schuurdeuren aan, bij spoelen takel je steeds een beetje, dan valt het gewicht wel mee. Al ca 10 keer mee gebrouwen, geen spoortje van twijfel gehad.