Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arsegan Easybrew 30  (gelezen 241230 keer)

Offline Hay

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Arsegan Easybrew 30
« Reactie #1375 Gepost op: 13-12-2018 18:33 u »
Degene die de eer toekomt voor het berekenen van de inhoud van een cilinder is niet meer onder ons vrees ik ;)

Jawel hoor!

Edit ha ha niet goed gelezen dus.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline KarmeFrank

• Vol lid
  • Land: nl
  • Brouwvereniging Rotterdam
    • brouwvereniging Rotterdam
« Reactie #1376 Gepost op: 13-12-2018 19:32 u »
Klopt helemaal Frank!  :P
Het was dan ook een Brouwland medewerker die reageerde op een Facebook post van iemand die zelf een kijkglas had toegevoegd op een Easybrew/Brew Monk/Ace variant.

Zelf ook erg blij mee, geen extra gaten boren zoals sommige doen.

Heb je een linkje voor me van die Facebook pagina?

Offline MartijnNOP

• Junior lid
  • **
« Reactie #1377 Gepost op: 14-12-2018 08:08 u »
heb je een linkje voor me van van die facebook pagina?
https://www.facebook.com/groups/BierBrouwen/permalink/2285681918311298/

Moet je wel in de BierBrouwen groep zitten (besloten groep)

Offline Joop van den Hoek

• Boven 10 berichten
  • *
  • Ik ben een hoptimist....
Re: Arsegan easybrew 30
« Reactie #1378 Gepost op: 18-12-2018 14:13 u »
Mankeert er wat aan de temperatuursensor van de machine dan?
Die stelt zichzelf toch continu bij?
Zie er het nut niet zo van in.
Die whirlpoolstang ben ik dan wel erg ge´nteresseerd in.
Laat maar weten waar en wanneer je die kan bestellen!

https://www.Brouwland.com/nl/nieuwe-producten/d/brew-monk-magnus-whirpool-arm

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Land: us

Offline Heisenberg

• Super lid
« Reactie #1380 Gepost op: 18-12-2018 14:30 u »

De korte versie van de whirlpoolarm is uit het assortiment gehaald. Ik gebruik zelf ook de lange versie in de BrewMonk 30.

Offline HoppyHippo

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #1381 Gepost op: 19-12-2018 20:59 u »
Goeden Avond Brouwers,

Vandaag voor het eerst een Weizen gebrouwen met de Easybrew-50.
Wou even een aantal dingen vragen:

- Wat is jullie gemiddelde rendement? iI zit altijd te klooien met de pompsnelheid, naar mijn inzicht pomp ik het liefst zo veel mogelijk om een hoger rendement te behalen, alleen heeft dit ook invloed op je temperatuurregeling. en als ik mijn overlooppijp steeds verder zie verdwijnen knijp ik maar weer iets, meestal heb ik hem 3/4 dicht met een slangetje op de bovenste filterplaat.

- hoelang duurt het spoelen bij jullie meestal? Bij mij was het filterbed redelijk dicht terwijl ik om de 15 minuten roer. beslag dikte 4.2 L 50% tarwe/pils
toch duurde het spoelen een dik half uur. O ja ik schroot met een walsen op pinpas dikte.

- Na koelen whirlpoolen en 30 minuten laten staan pomp ik over mbv whirlpoolpijp naar vergistvat. Alleen hou ik altijd een berg trub meuk over. daardoor heb ik zon 3 L verlies.

Vroeg me af of er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen.

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #1382 Gepost op: 19-12-2018 21:16 u »
Walsen op pinpasdikte vind ik veel te fijn
Ik heb ze verder uit elkaar  en schroot klam
Grof schrootsel maar elke korrel gebroken
Mooi filterbed

Offline KarmeFrank

• Vol lid
  • Brouwvereniging Rotterdam
    • brouwvereniging Rotterdam
« Reactie #1383 Gepost op: 19-12-2018 23:49 u »
Goeden Avond Brouwers,

Vandaag voor het eerst een Weizen gebrouwen met de Easybrew-50.
Wou even een aantal dingen vragen:

- Wat is jullie gemiddelde rendement? Ik zit altijd te klooien met de pompsnelheid, naar mijn inzicht pomp ik het liefst zo veel mogelijk om een hoger rendement te behalen, alleen heeft dit ook invloed op je temperatuurregeling. en als ik mijn overlooppijp steeds verder zie verdwijnen knijp ik maar weer iets, meestal heb ik hem 3/4 dicht met een slangetje op de bovenste filterplaat.

- hoelang duurt het spoelen bij jullie meestal? Bij mij was het filterbed redelijk dicht terwijl ik om de 15 minuten roer. beslag dikte 4.2 L 50% tarwe/pils
toch duurde het spoelen een dik half uur. O ja ik schroot met een walsen op pinpas dikte.

- Na koelen whirlpoolen en 30 minuten laten staan pomp ik over mbv whirlpoolpijp naar vergistvat. Alleen hou ik altijd een berg trub meuk over. daardoor heb ik zon 3 L verlies.

Vroeg me af of er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen.

Das wel ander koek dat spoelen. Bij mij gaat dat zo snel dat ik 6 liter in 1-2 minuten erdoorheen jaag. het ging zo snel dat ze er een apart topic voor geopend hebben om een hijsmechanisme te maken m.b.v. lier of spanband zodat het spoelen wat langzamer gaat.

misschien wat rijsthulzen door je mout heen krijg je en wat meer doorgankelijk filterbed.

Groetsels KarmeFrank

Offline Heisenberg

• Super lid
« Reactie #1384 Gepost op: 20-12-2018 00:46 u »
Walsen op pinpasdikte vind ik veel te fijn
Ik heb ze verder uit elkaar  en schroot klam
Grof schrootsel maar elke korrel gebroken
Mooi filterbed
Mijn walsenmolen heb ik afgesteld op 2 pinpas dikte, en dan hebben de walsen nog wat speling. De pasjes schuiven er moeiteloos tussendoor.
Klam schroten heb ik nog niet geprobeerd, dat komt een volgende keer wel weer.

Offline HoppyHippo

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #1385 Gepost op: 20-12-2018 09:23 u »
Top Dankje,

Ik ga mijn walsenmolen even afstellen ;)
Kan zijn dat ik dan ook wat minder meuk overhou aan het eind.

Offline John

• Super lid
  • Vergist wort wordt nooit meer wort!
« Reactie #1386 Gepost op: 20-12-2018 10:54 u »
Mijn walsenmolen heb ik afgesteld op 2 pinpas dikte
Heeft het er nog mee te maken hoeveel geld er op de op de rekening behorend bij de pinpas staat?  :nut:

Offline Heisenberg

• Super lid
« Reactie #1387 Gepost op: 20-12-2018 11:54 u »
Heeft het er nog mee te maken hoeveel geld er op de op de rekening behorend bij de pinpas staat?  :nut:

Hahahahaaaaaa. Nee hoor, want dan waren ze heel dun. En in feite, wanneer ie goed afgesteld staat ben je klaar.

Offline HoppyHippo

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #1388 Gepost op: 20-12-2018 12:34 u »

De Heisenberg die ik ken die stopt alles onder de vloer. :P

Offline Robke1689

• Boven 10 berichten
  • *
  • De Roerstok
« Reactie #1389 Gepost op: 20-12-2018 20:14 u »
Na blik brouwen en 1 keer samen met een kennis op gas brouwen wil ik een ivm ruimte een "all-in-one" systeem aanschaffen.
Twijfel tussen de Arsegan Easybrew 30, Brewster Beacon of de Grainfather.
Waarbij de Easybrew en Brewster Beacon qua prijs interessant zijn en de Arsegan vanwege het kraantje en de Beacon vanwege het peilglas.
De Grandfather is het duurst van de 3 maar heeft weer de handig gepositioneerde brouw computer die ook via bluetooth in te stellen en is uit te lezen op afstand (misschien te duur als starter?).

Wie heeft de gouden tip v.w.b. de keuze?

Offline Heisenberg

• Super lid
« Reactie #1390 Gepost op: 20-12-2018 20:16 u »
Na blik brouwen en 1 keer samen met een kennis op gas brouwen wil ik een ivm ruimte een "all-in-one" systeem aanschaffen.
Waarbij de Easybrew en Brewster Beacon qua prijs interessant zijn en de Arsegan vanwege het kraantje en de Beacon vanwege het peilglas.
De Grandfather is het duurst van de 3 maar heeft weer de handig gepositioneerde brouw computer die ook via bluetooth in te stellen en is uit te lezen op afstand (misschien te duur als starter?).

Ik heb nu de BrewMonk maar als ik nu een ketel aan zou schaffen was het de Brewster Beacon. Kun je het betalen? Dan zeker de Grainfather. Maar voor nu: Een vergistingskast, degelijke gistemmers. Daaraan heb je in het begin meer dan aan een dure brouwketel.

Offline Heisenberg

• Super lid
« Reactie #1391 Gepost op: 20-12-2018 20:19 u »
De Heisenberg die ik ken die stopt alles onder de vloer. :P

Ik heb van die grote voertonnen. Daarop mout. Vind je niet zo makkelijk...

Offline Robke1689

• Boven 10 berichten
  • *
  • De Roerstok
« Reactie #1392 Gepost op: 20-12-2018 20:41 u »
Ik heb nu de BrewMonk maar als ik nu een ketel aan zou schaffen was het de Brewster Beacon. Kun je het betalen? Dan zeker de Grainfather. Maar voor nu: Een vergistingskast, degelijke gistemmers. Daaraan heb je in het begin meer dan aan een dure brouwketel.

Is het ontbreken van de "aftap"  kraan geen gemis, met de Beacon moet je je ketel altijd leeg maken via de pomp?

Offline Heisenberg

• Super lid
« Reactie #1393 Gepost op: 20-12-2018 20:48 u »
Is het ontbreken van de "aftap"  kraan geen gemis, met de Beacon moet je je ketel altijd leeg maken via de pomp?

Ik heb de aftapkraan nog nooit gebruikt. Gewoon via de pomp leeg maken, gaat perfect.

Offline Nick H.

• Vol lid
  • Mijn favoriet? Dat is telkens mijn volgende bier!
« Reactie #1394 Gepost op: 20-12-2018 21:19 u »

Ik gebruik een Easybrew 30. Ik ga niet zeggen dat je die moet aanschaffen. Je moet op een rijtje zetten wat je belangrijk acht en hoe je de ketel gaat gebruiken.

Wil je graag met je mobieltje direct kunnen communiceren met de ketel? Is dat werkelijk handig of nodig? Bij de andere druk je de parameters direct in via het toetsenbord. Vind je dat een leuke gadget, dan doe het...
Wil je een peilglas? Waarom? Je moet toch meten hoeveel water je vult door met een centimeter te meten omdat geen aanduiding bij deze ketels erg nauwkeurig of correct is. En een peilglas is ook lastig schoon te maken.
Wil je de kraan wel of niet gebruiken? Eventueel kun je via de kraan whirlpoolen. Via je pomp de ketel leegmaken is altijd een mogelijkheid.

En weeg dan de kosten af tegen de baten... Eventueel houd je binnen je budget wat over voor andere leuke brouwspullen.

Veel succes met nadenken en vooral veel plezier van deze leuke hobby.

:proost2:

Offline Heisenberg

• Super lid
« Reactie #1395 Gepost op: 20-12-2018 22:37 u »
Citaat
Eventueel kun je via de kraan whirlpoolen.
Dit begrijp ik niet.

Offline Joop van den Hoek

• Boven 10 berichten
  • *
  • Ik ben een hoptimist....
« Reactie #1396 Gepost op: 20-12-2018 23:44 u »
Dit begrijp ik niet.

Ik ook niet en ik heb de Arsegan Easybrew.
Heb de kraan nog nooit gebruikt, dus nu alleen maar een bron voor infectie.
Zou nu voor de Brewster Beacon kiezen vanwege zijn kijkglas.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #1397 Gepost op: 20-12-2018 23:56 u »
Dit begrijp ik niet.
Via de kraan whirlpoolen?
Aan de binnenkant een knietje indraaien, slang aan de kraan en de andere kant aan je uitlooppijpje van de pomp.

Offline Nick H.

• Vol lid
  • Mijn favoriet? Dat is telkens mijn volgende bier!
« Reactie #1398 Gepost op: 21-12-2018 00:23 u »
Precies zoals CeesM het beschrijft. Ik zal eens een foto maken.

Offline DRRB

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #1399 Gepost op: 29-12-2018 16:03 u »
Brouwland komt met een losse add-on voor de EasyBrew 30 en 50 heb ik me laten vertellen:

Een kijkglas ipv de recirculatiebuis. Dat lijkt me goed nieuws.
Prijs en leverdatum onbekend.
Hierbij mijn eerste post:)
Ik heb de afgelopen dagen het gehele forum doorgenomen en dat is begonnen uit interesse voor de Easybrew.
Ik ga een Easybrew 50 aanschaffen en ben even gaan informeren wanneer deze nieuwe versie uit komt.
Deze blijkt te leveren vanaf medio februari en ga ik dus op wachten.
Geldt zowel voor de Brew Monk als de Easybrew (informatie van vd Kooy-Unibrew)
Ik hoop veel van jullie te leren en hoop ook mijn steentje te kunnen bijdragen:)
Mag ik vragen waarom Heisenberg?
Ik zie die filterplaat (die los te krijgen is voor de anderen) en het pijlglas (dus dus nu in de nieuwere versie erbij komt) als enige verandering.
Bij die update heb je dan een EB met kraan en pijlglas waarbij het enige echte verschil dan de kraan is als extra op de EB ipv de Beacon.
je kunt het als besmettingsbron zien maar verder denk ik alleen een voordeel of zie ik het verkeerd?