Arsegan Easybrew 30

Gestart door Benlaro, 24-10-2017 13:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Heisenberg

Citaat van: Maran van Brakel op 09-10-2018  09:40 uDan zou je toch effe moeten kijken of hij ergens anders nog te koop staat, ik kreeg net dit te zien op de site:
"Aufgrund langfristiger Lieferschwierigkeiten unseres Vertragspartners sehen wir uns gezwungen Braugschäft'l zu schließen."
Die webshop gaat dus dicht  :huilen:

Nu maar hopen dat ze nog ergens een voorraadje filterplaten hebben liggen.

In Denemarken...

Heisenberg

PS: ik heb net contact gehad met een Nederlandse leverancier. Hij wil bekijken of hij ze eventueel kan bestellen/doorverkopen. Effe afwachten dus!

Heisenberg

Wie interesse heeft mag het zeggen, dan kan ik ermee aan de slag!

Snotje

Citaat van: Maran van Brakel op 09-10-2018  09:40 uDan zou je toch effe moeten kijken of hij ergens anders nog te koop staat, ik kreeg net dit te zien op de site:
"Aufgrund langfristiger Lieferschwierigkeiten unseres Vertragspartners sehen wir uns gezwungen Braugschäft'l zu schließen."
Die webshop gaat dus dicht  :huilen:

Nu maar hopen dat die andere webshop nog een flink voorraadje filterplaten heeft liggen.  ;)

"Vanwege langdurige leveringsproblemen van onze contractpartner zijn we genoodzaakt Braugschäft'l te sluiten. "

Ik moest het ff door google translate heen halen!

Is het trouwens niet leuker om een soort "let's buy it"te doen en er een stuk of 25 van de fabriek te laten komen uit china.  Ik neem aan dat "GUTEN" ze weer maakt.

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 09-10-2018  09:59 u"Vanwege langdurige leveringsproblemen van onze contractpartner zijn we genoodzaakt Braugschäft'l te sluiten. "

Ik moest het ff door google translate heen halen!

Is het trouwens niet leuker om een soort "let's buy it"te doen en er een stuk of 25 van de fabriek te laten komen uit china.
Geen idee of die dingen in China los te krijgen zijn. En ook een beetje lullig om het nu via China te doen. Heb al contact gelegd met een shop in Denemarken en een winkelier hier in Nederland. In ieder geval weten we dan zeker dat we de goeie hebben.

Snotje

Citaat van: Heisenberg op 09-10-2018  10:04 uGeen idee of die dingen in China los te krijgen zijn. En ook een beetje lullig om het nu via China te doen. Heb al contact gelegd met een shop in Denemarken en een winkelier hier in Nederland. In ieder geval weten we dan zeker dat we de goeie hebben.

true en het is een enorm gedoe om die dingen te importeren, dus een winkelier is altijd beter.

Thamerdal

Citaat van: Heisenberg op 09-10-2018  09:56 uWie interesse heeft mag het zeggen, dan kan ik ermee aan de slag!

Ligt aan de prijs natuurlijk  ;D

Heisenberg

Citaat van: Thamerdal op 09-10-2018  10:10 uLigt aan de prijs natuurlijk  ;D
Ik probeer eerst te kijken hoeveel er nodig zijn. Misschien is er dan wat van de prijs af te dingen. Als je er meerdere bestelt scheelt het in ieder geval aan verzendkosten.

Heisenberg

Om dit topic over te laten voor andere zaken heb ik een nieuw topic aangemaakt.
Graag daarin verder discussiëren over een eventuele groepsbuy  :groots: :groots:

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 09-10-2018  10:09 utrue en het is een enorm gedoe om die dingen te importeren, dus een winkelier is altijd beter.
En daar kun jij inmiddels over meepraten, toch?

Snotje

Citaat van: Heisenberg op 09-10-2018  10:24 uEn daar kun jij inmiddels over meepraten, toch?

Importeren is vaak niet het probleem... het daadwerkelijk krijgen wel.

ray81

Wat is nu precies het grote voordeel van die filterplaat van de beacon ipv het bazookafilter? Alleen dat je hem leeg kan pompen toch? Of is er nog meer?

knifeman

Als beginneling volg ik deze discussie graag (ook een easybrew 20 staan), slecht afgewerkt, display zat los en bij eerste spoeling een hoop plastic velletjes die meekwamen...  maar brouwt nu wel goed.

Maar snap nog steeds niet waar dat knietje nu eigenlijkvoor is ? iets vd pomp maar waar ?

heeft het te maken met deze instructie '• Spoel de pomp in omgekeerde richting door een slang op de gebogen pijp aan te sluiten.' ? ik snap het niet :(

Wildor

Het knietje kun je aan de binnenzijde van de kraan monteren zodat je ook het vloeistofniveau onder de kraan kunt aftappen via de kraan.

Mark GA

Citaat van: Wildor op 09-10-2018  14:23 uHet knietje kun je aan de binnenzijde van de kraan monteren zodat je ook het vloeistofniveau onder de kraan kunt aftappen via de kraan.
Dit. En omdat je door de whirlpool alle troep in het midden laat liggen kun je derhalve aan de zijkant bijna de hele tank leegtrekken. De zuigkracht zorgt ervoor dat je dus inderdaad onder de kraan ook "stofzuigt".
Ik heb trouwens een knietje met een binnenringetje met sleuven, dat IN het knietje zit maar op de bodem rust. Maximaal rendement dus.

Citaat van: knifeman op 09-10-2018  12:56 u(ook een easybrew 20 staan)
20 ja?

knifeman

Citaat van: Mark GA op 09-10-2018  15:00 uDit. En omdat je door de whirlpool alle troep in het midden laat liggen kun je derhalve aan de zijkant bijna de hele tank leegtrekken. De zuigkracht zorgt ervoor dat je dus inderdaad onder de kraan ook “stofzuigt”.
Ik heb trouwens een knietje met een binnenringetje met sleuven, dat IN het knietje zit maar op de bodem rust. Maximaal rendement dus.
20 ja?
30 natuurlijk.

Tikfout

knifeman

maar snap ik nog steeds deze instructie niet :  Reiningen • Spoel de pomp in omgekeerde richting door een slang op de gebogen pijp aan te sluiten...

voor zover ik weet draait die pomp maar in 1 richting, of wordt hier echt bedoeld dat je een tuinslang op de gebogen pijp moet aansluiten, de pomp afzetten en geforceerd met waterdruk in de andere richting spoelen ???

Pimmels

Citaat van: knifeman op 09-10-2018  15:42 umaar snap ik nog steeds deze instructie niet :  Reiningen • Spoel de pomp in omgekeerde richting door een slang op de gebogen pijp aan te sluiten...

voor zover ik weet draait die pomp maar in 1 richting, of wordt hier echt bedoeld dat je een tuinslang op de gebogen pijp moet aansluiten, de pomp afzetten en geforceerd met waterdruk in de andere richting spoelen ???
Ja 😉 zachtjes!

Trapkast

Citaat van: Heisenberg op 09-10-2018  09:56 uWie interesse heeft mag het zeggen, dan kan ik ermee aan de slag!

Het
 >:D ^-^

Mark GA

Daar zie ik het nut niet van in. Waarom zouden ze de pomp dan niet zo maken dat het ook kan aanzuigen? Of het nou linksom of rechtsom gereinigd wordt maakt niet uit. Het water circuleert tijdens de reiniging.
Gewoon 15 liter water er in, op 55'C zetten en een kwartier met purosan laten rondpompen.

Hay

Het kan zijn dat als je net als ik je hop los in de ketel gooit, er hopdeeltjes in het gat komen waar de pomp aanzuigt en daardoor de pomp verstopt raakt.
Door even terug te spoelen of gewoon met je mond op het gebogen pijpje te blazen met de kraan open, komt die troep er weer uit.
Doe ik altijd ff als ik de ketel reinig.
Heb een keer gehad dat de pomp verstopt zat .
Nadat ik het doorgeblazen had was het weer opgelost.   

Snotje

Laatste keer liet ik de pomp met oxi rondpompen... Werkt ook goed.

CeesM

Citaat van: Mark GA op 09-10-2018  15:00 uDit. En omdat je door de whirlpool alle troep in het midden laat liggen kun je derhalve aan de zijkant bijna de hele tank leegtrekken. De zuigkracht zorgt ervoor dat je dus inderdaad onder de kraan ook "stofzuigt".
Dat kan ook zoals bij de Brewster Beacon gewoon leegpompen. ;)

ErikV

Citaat van: knifeman op 09-10-2018  12:56 uMaar snap nog steeds niet waar dat knietje nu eigenlijkvoor is ? iets vd pomp maar waar ?

Het meegeleverde siliconen knietje is een reserveonderdeel om de pomp aan te sluiten.

Met een metalen knietje van de bouwmarkt kan je het meegeleverde Bazooka filter vervangen. Zie Posts hierover in dit topic.

Olnzel

Ik stop al het hop in kookzakken, na het koken haal ik deze eruit en zodra het wort is afgekoeld gebruik ik de pomp om een whirlpool te creëeren. Na volledige afkoeling gebruik ik de pomp om het gistvat te vullen.
Wat zou het voordeel zijn van een filterplaat t.o.v. de kookzakken ?


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.