Arsegan Easybrew 30

Gestart door Benlaro, 24-10-2017 13:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Benlaro

Heeft iemand van jullie de Arsegan Easybrew 30 besteld en al binnen?
En zo ja, wat zijn de ervaringen?

Ik kreeg net de mail dat hij vandaag verstuurd is, dus ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn en waar ik op moet letten.
Zondag is weer brouwdag en dan ga ik hem uitproberen.

Ernesto

Citaat van: Benlaro op 24-10-2017  13:33 uHeeft iemand van jullie de Arsegan Easybrew 30 besteld en al binnen?
En zo ja, wat zijn de ervaringen?

Ik kreeg net de mail dat hij vandaag verstuurd is, dus ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn en waar ik op moet letten.
Zondag is weer brouwdag en dan ga ik hem uitproberen.

Ik heb dezelfde mail ontvangen. Wacht nu op de track-and-trace-code van PostNL. Erg benieuwd!

DenMaarten

Ook ik heb de mail binnen, morgen zou hij afgeleverd worden. Ik ben benieuwd!

Benlaro

Citaat van: DenMaarten op 24-10-2017  13:50 uOok ik heb de mail binnen, morgen zou hij afgeleverd worden. Ik ben benieuwd!

Ze krijgen het druk bij post NL.  :police:

Robert1968

Ik krijg hem ook en er staat 'm gelijk een zware beproeving te wachten, een BarleyWine. ;D

In het forumonderwerp over de Klarstein (min of meer dezelfde ketel) staat een aantal tips, met name qua in te stellen warmtevermogen tijdens maischen en koken.
Enne, niet de pomp aan tijdens koken!


BLUB

Lijkt niet min of meer, is dezelfde  :brouwen:

DenMaarten

Zou de pomp wel even aan kunnen tijdens het koken om te ontsmetten? Dan kan hij daarna tijdens het koelen aanstaan waardoor dat veel sneller gaat.

Doe ik nu ook met mijn brew 'n pump van Brouwland en dat werkt prima. Officieel mag die maar tot 90 graden gebruikt worden.

TymonK

In topic over Bulldog brewer werd gezegd dat pompen rond 80 graden (einde maischen/begin koken) voldoende is voor ontsmetting

Hay

Citaat van: DenMaarten op 24-10-2017  16:31 uZou de pomp wel even aan kunnen tijdens het koken om te ontsmetten? Dan kan hij daarna tijdens het koelen aanstaan waardoor dat veel sneller gaat.

Doe ik nu ook met mijn brew 'n pump van Brouwland en dat werkt prima. Officieel mag die maar tot 90 graden gebruikt worden.

Als je hopresten in je wort hebt zit ie meteen verstopt.
Zit nl geen filter voor maar toch heb ik een keer op een YouTube filmpje gezien dat ze na het koken alles overpompten naar het gistvat daar werd gebruik gemaakt van een hopspider.
Ik doe dat altijd via de kraan.

Jeukstaardt

Ik heb em (nog)niet besteld, maar volg dit met interesse.

CeesM

Citaat van: Ernesto op 24-10-2017  13:40 uIk heb dezelfde mail ontvangen. Wacht nu op de track-and-trace-code van PostNL. Erg benieuwd!
Ik ook! :P

Traploper

Heb hem zelf gekocht van Klarstein en ben er erg in mijn nopjes mee. Ben wel blij dat topic gelezen te hebben zodat ik wist waar ik wel/niet moest doen en welke mogelijke problemen de ketel kon hebben.

Robert1968

De pre-order kortingscode van 60 EURO werkt nog bij Brouwmarkt. Maar als dat niet meer is, is de (identieke) Klarstein goedkoper.

Ernesto

Hij is binnen! [emoji16]

Benlaro

Ik heb hem net ook gehad  :proost:

Dus dat wordt zondag uitproberen.

Fruitbiertje

CiteerDe pre-order kortingscode van 60 EURO werkt nog bij Brouwmarkt. Maar als dat niet meer is, is de (identieke) Klarstein goedkoper.
De code doet het niet meer, maar volgens mij is de prijs ook verlaagd nu naar 349. Ook de klarstein kost volgens mij hetzelfde.
Of misschien weet iemand anders nog een goedkoper adresje.
Zal vast wel weer een aanbieding komen over een tijdje van een ace, klarstein, easybrew, brewmonk, of hoe de volgende ook mag heten

Robert1968

Dan hebben ze zeker mijn post gelezen, want vanochtend werkte de code nog en was de prijs € 389,-.

Reality

Ik zit te twijfelen tussen een Easybrew en een Klarstein. Klopt het dat je bij de Easybrew er een koeler bij krijgt en bij de Klarstein niet.

Ernesto

Citaat van: Reality op 25-10-2017  15:03 uIk zit te twijfelen tussen een Easybrew en een Klarstein. Klopt het dat je bij de Easybrew er een koeler bij krijgt en bij de Klarstein niet.

Bij de Arsegan zit een dompelkoeler. Klarstein weet ik niet, hangt er geloof ik vanaf waar je besteld.

Reality

Okay dan is de Easybrew dus een betere deal. Een koeler heb ik toch nodig. Dank je

Hay

Citaat van: Reality op 25-10-2017  15:03 uIk zit te twijfelen tussen een Easybrew en een Klarstein. Klopt het dat je bij de Easybrew er een koeler bij krijgt en bij de Klarstein niet.

Ik zou in ieder geval voor een van de merken van een van de brouwgroothandels gaan.
In geval van garantie en zo lijkt me dat handiger.
Waar ik wel bij moet vermelden dat electronic partner waar ik de Klarstein gekocht zich wel als zeer betrouwbaar heeft bewezen.

Jeukstaardt

Misschien een nutteloze vraag, maar ik ben benieuwd; staat het merk arsegan ook op de ketel zelf zoals bij de rest van de 'merken'?

Ernesto

Citaat van: Jeukstaardt op 25-10-2017  17:09 uMisschien een nutteloze vraag, maar ik ben benieuwd; staat het merk arsegan ook op de ketel zelf zoals bij de rest van de 'merken'?

Jazeker. Niet heel duidelijk op de foto, maar het doel was dan ook niet om het logo te fotograferen.  ;)



CeesM

Ik heb em ook vanmorgen binnen gekregen. Alleen moest ik het gebogen pijpje iets uitbuigen, vond ik iets te klem tussen de deksel zitten.

Papamadejo

Heb er ook een tijdens de pre-order periode besteld en vanmiddag binnengekregen.
Heb alleen nog geen idee waar het siliconen 'knietje' thuishoort en wat de bedoeling van de meegeleverde  tie-wraps is :o


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.