Brouwen voor forumtreffen april 2018

Gestart door Jacques, 23-10-2017 21:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mark GA

Is dit forumtreffen ook toegankelijk voor nieuwkomers en niet-forumleden?
Ik ben nog niet zo lang lid en heb even gemist hoe je je moet aanmelden en of er speciale voorwaarden aan verbonden zijn...
Neemt iedereen z'n eigen bier mee? Zo ja, hoeveel?
Zijn er kosten aan verbonden?
Zou er wel graag bij willen zijn om e.e.a. aan kennis op te doen maar heb zelf weinig in te brengen nog, als groentje...

Eric v B

Citaat van: Mark Green Anchor op 05-03-2018  15:18 uIs dit forumtreffen ook toegankelijk voor nieuwkomers en niet-forumleden?
Ik ben nog niet zo lang lid en heb even gemist hoe je je moet aanmelden en of er speciale voorwaarden aan verbonden zijn...
Neemt iedereen z'n eigen bier mee? Zo ja, hoeveel?
Zijn er kosten aan verbonden?
Zou er wel graag bij willen zijn om e.e.a. aan kennis op te doen maar heb zelf weinig in te brengen nog, als groentje...
Neem aan dat iedereen welkom is. Je moest je alleen aanmelden voor de wedstrijd. Daar zat een hele aanmeldprocedure aan vast.

Jacques

Citaat van: TymonK op 05-03-2018  14:25 uKlopt! Ben erg benieuwd naar de smaak van dit bier. Vooral de gist, kwam vooral zoet op me over net voor het bottelen.

Jacques - wat is de bedoeling voor het forumtreffen? Alle flessen meenemen (heb van de over- en onderenter elk een krat). Ga natuurlijk daarvoor ook af en toe wat proeven  :proost:

Als je een halve krat van ieder kunt meenemen kunnen er zo'n 50 man beide bieren proeven. Voor het proeven heb je maar een klein beetje bier nodig.

TymonK

Citaat van: Jacques op 05-03-2018  21:20 uAls je een halve krat van ieder kunt meenemen kunnen er zo'n 50 man beide bieren proeven. Voor het proeven heb je maar een klein beetje bier nodig.

OK - dat gaat zeker lukken!

Underdike

Jacques, voor degenen die aan de Fawcett receptenwedstrijd meedoen... wordt het op prijs gesteld als je van je inzending ook wat meeneemt om ter plekke te kunnen laten proeven?
Zo ja, is er ruimte om dat koel te zetten?

Jacques

Citaat van: Underdike op 06-03-2018  00:03 uJacques, voor degenen die aan de Fawcett receptenwedstrijd meedoen... wordt het op prijs gesteld als je van je inzending ook wat meeneemt om ter plekke te kunnen laten proeven?
Zo ja, is er ruimte om dat koel te zetten?

Het staat je vrij om zelfgebrouwen bieren mee te nemen om te andere forumleden laten proeven.
Ik denk dat je zelf een paar icepacks mee moet nemen als je wilt dat je bier koel gedronken wordt. Half april is het meestal niet al te warm...

tdp

Citaat van: Jacques op 05-03-2018  21:20 uAls je een halve krat van ieder kunt meenemen kunnen er zo'n 50 man beide bieren proeven. Voor het proeven heb je maar een klein beetje bier nodig.

Is het een idee dat we het opsturen naar brouwerij Noordt? Zal de hele wereld niet kosten, lijkt me. Mijn idee is om met de trein te gaan, en om nu 2 krat bier mee te zeulen... Vind het ook wel leuk om buiten mijn forumbieren ook eigen bieren mee te nemen, vandaar.


TymonK

Citaat van: tdp op 07-03-2018  09:10 uIs het een idee dat we het opsturen naar brouwerij Noordt? Zal de hele wereld niet kosten, lijkt me. Mijn idee is om met de trein te gaan, en om nu 2 krat bier mee te zeulen... Vind het ook wel leuk om buiten mijn forumbieren ook eigen bieren mee te nemen, vandaar.
Goed idee, trein. Ik heb er geen moeite mee om de week ervoor een keer naar Rotterdam te rijden (mensen omgeving Utrecht mogen gerust hun bier bij me afleveren). Maar dan hoop ik wel dat ze een gekoelde ruimte hebben ;-)

Wat zijn de plannen voor de 15e (aanvangstijd, locatie - brouwerij Noordt?)

Jacques

Citaat van: tdp op 07-03-2018  09:10 uIs het een idee dat we het opsturen naar brouwerij Noordt? Zal de hele wereld niet kosten, lijkt me. Mijn idee is om met de trein te gaan, en om nu 2 krat bier mee te zeulen... Vind het ook wel leuk om buiten mijn forumbieren ook eigen bieren mee te nemen, vandaar.

Daarover moet ik dan nog wel een afspraak maken met Peter Rouwen van brouwerij Noordt. Het gaat gelukkig om niet zo veel kratten.

Jacques

Citaat van: TymonK op 07-03-2018  13:13 uGoed idee, trein. Ik heb er geen moeite mee om de week ervoor een keer naar Rotterdam te rijden (mensen omgeving Utrecht mogen gerust hun bier bij me afleveren). Maar dan hoop ik wel dat ze een gekoelde ruimte hebben ;-)

Wat zijn de plannen voor de 15e (aanvangstijd, locatie - brouwerij Noordt?)

Er zal veel ruimte zijn om met elkaar te praten. Maar ook verschillende dingen om te proeven. Zo zal er een uitgebreide verzameling hopsoorten zijn waarmee hopthee gemaakt wordt. En ook monsters van verschillende mouten waarop gekauwd kan worden. Verder zijn er de bieren die speciaal voor het forumtreffen gebrouwen zijn.
Een kijkje in de brouwerij spreekt eigenlijk ook voor zich.
En uiteraard de prijsuitrijking van de wedstrijd.

Met Peter Rouwen moeten er nog een paar zaken concreet geregeld worden zoals de exacte aanvangstijd. Plaats en datum staan vast.

tdp

Citaat van: Jacques op 07-03-2018  21:48 uDaarover moet ik dan nog wel een afspraak maken met Peter Rouwen van brouwerij Noordt. Het gaat gelukkig om niet zo veel kratten.

Laat maar weten. Ik kom de eerstkomende tijd namelijk niet in Rotterdam, anders had ik ze wel even langsgebracht.

Mark GA

Citaat van: Jacques op 07-03-2018  21:56 uMet Peter Rouwen moeten er nog een paar zaken concreet geregeld worden zoals de exacte aanvangstijd. Plaats en datum staan vast.

Kun je dan tzt misschien een nieuw onderwerp aanmaken waarin alle details staan svp?

Jacques

Citaat van: Mark Green Anchor op 08-03-2018  09:29 uKun je dan tzt misschien een nieuw onderwerp aanmaken waarin alle details staan svp?

Er is een apart topic over het forumtreffen.

tdp

Jacques,

kan ik het bier opsturen naar brouwerij Noordt, welke ik als test gebrouwen heb?
Ik zit namelijk die zaterdag voorafgaand van het treffen in Utrecht, en om nu met 1 of 2 krat bier in de rugzak met de trein naar Rotterdam af te reizen, zie ik niet zitten ;) Volgens mij heb ik het eerder gevraagd, maar kan niet een antwoord vinden, vandaar.

Teun

CeesM

Ik zou er graag bij zijn. Ik hoef niet mee te doen aan een wedstrijd en heb ook geen testbrouw. Ik zou wel 6 flesjes mee kunnen nemen zodat een aantal goede bierkenners kunnen proeven en beoordelen. Mag mijn vriendin dan ook mee?

Eric v B

Citaat van: CeesM op 06-04-2018  11:48 uIk zou er graag bij zijn. Ik hoef niet mee te doen aan een wedstrijd en heb ook geen testbrouw. Ik zou wel 6 flesjes mee kunnen nemen zodat een aantal goede bierkenners kunnen proeven en beoordelen.
Gewoon komen en flesjes bier meenemen. 

Citaat van: CeesM op 06-04-2018  11:48 uMag mijn vriendin dan ook mee?
Hoe wil je anders weer thuiskomen?  ;)

CeesM

Citaat van: Eric v B op 06-04-2018  12:27 uHoe wil je anders weer thuiskomen?  ;)
We komen beiden op de fiets, want zij lust ook bier. ;)

Jacques

Citaat van: tdp op 06-04-2018  09:22 uJacques,

kan ik het bier opsturen naar brouwerij Noordt, welke ik als test gebrouwen heb?
Ik zit namelijk die zaterdag voorafgaand van het treffen in Utrecht, en om nu met 1 of 2 krat bier in de rugzak met de trein naar Rotterdam af te reizen, zie ik niet zitten ;) Volgens mij heb ik het eerder gevraagd, maar kan niet een antwoord vinden, vandaar.

Teun

Ik kom net van brouwerij Noordt af en heb daar de wedstrijdbieren afgegeven. Die kunnen nu een week rustig staan.
Jammer dat we even een communicatiestoornis hebben want dan had ik kunnen bekijken of ik de bieren mee had kunnen nemen naar Noordt.
De bieren kunnen naar Noordt gezonden worden. Daar staat nu al het een en ander...

Jacques

Citaat van: CeesM op 06-04-2018  11:48 uIk zou er graag bij zijn. Ik hoef niet mee te doen aan een wedstrijd en heb ook geen testbrouw. Ik zou wel 6 flesjes mee kunnen nemen zodat een aantal goede bierkenners kunnen proeven en beoordelen. Mag mijn vriendin dan ook mee?

Dat kan. Het is een open bijeenkomst.

Jacques

Citaat van: CeesM op 06-04-2018  12:33 uWe komen beiden op de fiets, want zij lust ook bier. ;)

Komt goed uit want brouwerij Noordt heeft veel lekkere bieren.

tdp

Citaat van: Jacques op 06-04-2018  17:11 uIk kom net van brouwerij Noordt af en heb daar de wedstrijdbieren afgegeven. Die kunnen nu een week rustig staan.
Jammer dat we even een communicatiestoornis hebben want dan had ik kunnen bekijken of ik de bieren mee had kunnen nemen naar Noordt.
De bieren kunnen naar Noordt gezonden worden. Daar staat nu al het een en ander...

Geen probleem! Zal een half krat van elk opsturen, is dat voldoende?

Jacques

Citaat van: tdp op 07-04-2018  09:38 uGeen probleem! Zal een half krat van elk opsturen, is dat voldoende?

Dat is in principe voldoende. Wel aangeven dat het voor het forumtreffen is. Verder is het handig als er een etiket op de flessen zit.

tdp

Citaat van: Jacques op 07-04-2018  17:09 uDat is in principe voldoende. Wel aangeven dat het voor het forumtreffen is. Verder is het handig als er een etiket op de flessen zit.

Heb ze separaat ook nog even gemaild, en er zitten labels op de flessen, moet goed komen!

TymonK

Ik neem mijn flessen op de dag zelf mee (heb een BOB geregeld voor met de auto ;-)....

Geen etiketten maar mooie labels op de kroonkurk...

Kan zelf het verschil goed proeven tussen de versies (teveel en te weinig gist...) ben benieuwd naar de meningen!

Knobby

Citaat van: TymonK op 07-04-2018  22:30 uIk neem mijn flessen op de dag zelf mee (heb een BOB geregeld voor met de auto ;-)....

Geen etiketten maar mooie labels op de kroonkurk...

Kan zelf het verschil goed proeven tussen de versies (teveel en te weinig gist...) ben benieuwd naar de meningen!
Als je nog wat overhoudt wil ik ook graag proeven Tymon! Op de dag van het forumtreffen zit ik helaas nog in het vliegtuig dus ik ben er niet bij.  :huilen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.