23-6-2018 ONK 2018 in Nijmegen door 25-jarige Triple-W op het Honigcomplex

Gestart door Alexander Bier, 22-10-2017 17:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander Bier

Amateur Bierbouwers Vereniging Triple-W organiseert het ONK 2018 in Nijmegen.

Op zaterdag 23 juni 2018 is het ONK in Nijmegen.

De activiteiten zijn op het Honigterrein bij Brebl en Oersoep / Stoom. Vanaf 1 januari 2018 start de inschrijving voor het ONK2018 en kun je je alvast voordelig aanmelden voor de festiviteiten.

Hou de berichten in de gaten via het Forum!
 
Het kloonbier 2018 is “Brugge Tripel”.

De bieren zullen begin mei 2018 ingeleverd moeten worden. Voldoende tijd om een mooi recept te bedenken en alles te plannen.

Volg de ontwikkelingen vanaf 1 januari 2018 via onze website over ONK2018 www.onk2018.nl

Maarten Alexander Hardeman

TymonK


Knobby


Alexander Bier

@Knobby

De definitieve datum wordt na 1 november bekendgemaakt. Hou de website van Triple-W in de gaten en we maken e.e.a. ook via het Forum bekend.

Maarten Alexander Hardeman

Thamerdal

Citaat van: Alexander Bier op 22-10-2017  17:09 uHet kloonbier 2018 is "Brugse Tripel".
Ik begreep uit eerdere posts op het forum dat dit bier vroeger Brugse Tripel heette, maar tegenwoordig Brugge Tripel (Na overname door Palm). Hier lijkt verschil in te zitten, met name in de EBC en in de zoetigheid. Komt er nog duidelijkheid over wat nu precies de bedoeling is?

En weet iemand welke (Wyeast) gist gebruikt wordt in dit bier?

Alexander Bier

@Thamerdal,

Hartelijk dank voor je opmerking. Ik zal het terugmelden aan ons ONK-team. we komen hier zo snel mogelijk op terug.

Ga er van uit dat het hier om Brugge Tripel gaat en niet om een tripel van Brugs Bier.

Groet,
Maarten

Koen S

Citaat van: Thamerdal op 25-10-2017  22:55 uIk begreep uit eerdere posts op het forum dat dit bier vroeger Brugse Tripel heette, maar tegenwoordig Brugge Tripel (Na overname door Palm). Hier lijkt verschil in te zitten, met name in de EBC en in de zoetigheid. Komt er nog duidelijkheid over wat nu precies de bedoeling is?

En weet iemand welke (Wyeast) gist gebruikt wordt in dit bier?
Ik denk niet dat deze gist te koop is, je kan proberen de gist zelf op te kweken.  :biersmile:

tdp

Citaat van: Thamerdal op 25-10-2017  22:55 uEn weet iemand welke (Wyeast) gist gebruikt wordt in dit bier?

Volgens mij is er geen commerciële gist van deze stam. Wellicht dat er nog mensen zijn met opgekweekte gist uit het pre Palm tijdperk? Meen ook ergens te lezen dat de Zeeuwse gistbank deze had. Welke gist ze tegenwoordig gebruiken en of deze op te kweken is, weet ik niet.


Johnny Stardust

Je kunt de gist wel opkweken uit fles. Maar of dit de eigen gist is? Iemand een idee?  :weetniet:

Jacques

Citaat van: Johnny Stardust op 26-10-2017  16:31 uJe kunt de gist wel opkweken uit fles. Maar of dit de eigen gist is? Iemand een idee?  :weetniet:

Proeven en vergelijken. Let daarbij uitsluitend op het gistprofiel.

Thamerdal

Citaat van: Alexander Bier op 26-10-2017  11:49 u@Thamerdal,

Hartelijk dank voor je opmerking. Ik zal het terugmelden aan ons ONK-team. we komen hier zo snel mogelijk op terug.

Ga er van uit dat het hier om Brugge Tripel gaat en niet om een tripel van Brugs Bier.

Groet,
Maarten

Is er al overleg geweest?

bierinjisp

Klopt het dat er op de TripleW website nog niets vermeld staat over het ONK?

Thamerdal

Citaat van: bierinjisp op 04-12-2017  09:53 uKlopt het dat er op de TripleW website nog niets vermeld staat over het ONK?

Klopt  :(

Emanuel

Je kan nu via de site van triple-W wel het een en ander vinden. Inschrijven kan blijkbaar pas vanaf 01-01-2018...

Oscar


Knobby


Thamerdal


Alexander Bier

Citaat van: Thamerdal op 04-12-2017  09:31 uIs er al overleg geweest?
Ja, definitief Brugge Tripel  :) SUCCES

Alexander Bier

Citaat van: Knobby op 10-12-2017  23:47 uZelfde weekend als Carnivale Brettanomyces...
Ja, dat klopt.

Knobby

Er zit nogal wat tijd tussen inleveren en het evenement zelf. Wordt er al eerder geproefd, zo ja wanneer?

Wanneer sluit de inschrijving?

Herman

Citaat van: Knobby op 18-01-2018  17:16 uEr zit nogal wat tijd tussen inleveren en het evenement zelf. Wordt er al eerder geproefd, zo ja wanneer?
Dat gebeurt in het 1e weekend van juni.

hopjesvla

Ik heb hier nog een quadrupel staan die nu pas op smaak begint te komen, maar dus wel al afgevuld is in een niet-euro fles (bruine longneck, die bekende niet-statiegeld fles). Gaat dat nog problemen geven bij het keuren? Overgieten in een eurofles lijkt me ook niet echt ideaal...

hansHalberstadt

Citaat van: Johnny Stardust op 26-10-2017  16:31 uJe kunt de gist wel opkweken uit fles. Maar of dit de eigen gist is? Iemand een idee?  :weetniet:
Voor zover ik begrepen heb is het een bottelgist, maar alleen van horen zeggen.

Thamerdal

Citaat van: hopjesvla op 06-02-2018  21:02 uIk heb hier nog een quadrupel staan die nu pas op smaak begint te komen, maar dus wel al afgevuld is in een niet-euro fles (bruine longneck, die bekende niet-statiegeld fles). Gaat dat nog problemen geven bij het keuren? Overgieten in een eurofles lijkt me ook niet echt ideaal...
Dit levert 1 punt aftrek op.
Dit levert doorgaans 1 punt aftrek op.

Knobby

Citaat van: Thamerdal op 07-02-2018  13:12 uDit levert 1 punt aftrek op.
Dat valt dus wel mee aangezien je max 100 punten kan krijgen.

Thamerdal

Is er eigenlijk een camping mogelijkheid? Iemand zich er al in verdiept?

Herman

Citaat van: Thamerdal op 07-02-2018  13:12 uDit levert 1 punt aftrek op.
Tenzij dit in het reglement expliciet wordt verboden.

hopjesvla

Citaat van: Thamerdal op 07-02-2018  13:12 uDit levert 1 punt aftrek op.
Dit levert doorgaans 1 punt aftrek op.

Aha, dat is acceptabel.

Ansius


jaapz

Ik wil dit jaar voor het eerst ook graag meedoen met de wedstrijd, alleen is me nog niet helemaal duidelijk wanneer de maximale inschrijfdatum is? Op de site staat dat de maximale inleverdatum 17 mei is. Ook staat er in de reglementen dat wanneer er te laat betaald wordt het geld terug wordt gestort... Maar wat is te laat?

Ik weet nu nog niet wat ik allemaal in wil leveren :)

Underdike

Net 5 biertjes ingeschreven, ik was deelnemer 58.
Als iedereen er meer dan 1 of 2 in gaat leveren hebben de heren/dames van de jury alweer lekker wat te proeven  :biersmile:
Iedereen veel succes ! :groots:

SanderH

Citaat van: Underdike op 12-02-2018  01:04 uNet 5 biertjes ingeschreven, ik was deelnemer 58.
Als iedereen er meer dan 1 of 2 in gaat leveren hebben de heren/dames van de jury alweer lekker wat te proeven  :biersmile:
Iedereen veel succes ! :groots:

Toch maar ingeschreven, nummertje 59 ;)

Mag ik alvast een plekje in je auto reserveren Paul?

Underdike

Citaat van: SanderH op 12-02-2018  18:18 uToch maar ingeschreven, nummertje 59 ;)
Mag ik alvast een plekje in je auto reserveren Paul?
Ik schrijf hem erbij in mijn agenda... 👍

SanderH

Citaat van: Underdike op 12-02-2018  19:07 uk schrijf hem erbij in mijn agenda... 👍

TOP!

Brambo

Ik weet niet juist waar dit te plaatsen dus doe ik het hier.
Een 11% sterk bier met lactose toevoeging en cacao nibs gelagerd om een zoete dessertstout te verkrijgen in welke klasse hoort deze thuis? Is dit speciaal genoeg voor de vrije klasse of gewoon d?

Jacques

Citaat van: Brambo op 12-02-2018  20:45 uIk weet niet juist waar dit te plaatsen dus doe ik het hier.
Een 11% sterk bier met lactose toevoeging en cacao nibs gelagerd om een zoete dessertstout te verkrijgen in welke klasse hoort deze thuis? Is dit speciaal genoeg voor de vrije klasse of gewoon d?

Lijkt mij vrije klasse.

jaapz

Citaat van: jaapz op 11-02-2018  17:23 uIk wil dit jaar voor het eerst ook graag meedoen met de wedstrijd, alleen is me nog niet helemaal duidelijk wanneer de maximale inschrijfdatum is? Op de site staat dat de maximale inleverdatum 17 mei is. Ook staat er in de reglementen dat wanneer er te laat betaald wordt het geld terug wordt gestort... Maar wat is te laat?

Ik weet nu nog niet wat ik allemaal in wil leveren :)

Sorry dat ik dit bump maar heeft iemand hier een antwoord op? Ik heb ze ook al even een mailtje gestuurd...

tdp

Citaat van: jaapz op 19-02-2018  13:49 uSorry dat ik dit bump maar heeft iemand hier een antwoord op? Ik heb ze ook al even een mailtje gestuurd...

Wacht het mailtje af van de organisatie, die kunnen hier het beste op antwoorden lijkt me.

jaapz

Ik heb reactie van de organisatie:

CiteerDank je voor je opmerking. De sluiting van inschrijving is op 1 mei 2018. Je moet dus vóór 1 mei ingeschreven staan.

tdp

Citaat van: jaapz op 20-02-2018  11:05 uIk heb reactie van de organisatie:

:)

Sjaak_Deventer

Kan iemand bevestigen dan er een max van 5 bieren per persoon is?

Waren moeilijke keuzes...

tdp

Citaat van: Sjaak_Deventer op 10-03-2018  11:36 uKan iemand bevestigen dan er een max van 5 bieren per persoon is?

Waren moeilijke keuzes...

Bij jou zijn het allemaal potentiële winnaars, Sjaak, maakt niets uit :)

Bennemans

En ingeschreven. Is alweer wat jaartjes geleden. Kan helaas niet bij de uitreiking zijn, dan ben ik net terug van mijn vakantiebestemming.

Bruxiee

Sjaak,

Max is volgens reglement 5.
Echter heb jij zoals TDP al zei allemaal potentiële winnaars  ;D

Citaat van: Sjaak_Deventer op 10-03-2018  11:36 uKan iemand bevestigen dan er een max van 5 bieren per persoon is?

Waren moeilijke keuzes...

Jaap W


Alexander Bier

Citaat van: Thamerdal op 07-02-2018  21:26 uIs er eigenlijk een camping mogelijkheid? Iemand zich er al in verdiept?

Er is niet een camping op loopafstand maar wel een paar buiten het centrum. Bijvoorbeeld een eenvoudige camping de Weijde Blick, Persingensestraat 17, 6575 JA Persingen, op 20 minuten fietsafstand of Camping De Grote Altena, Waaldijk 38, 6678 MC Oosterhout, een luxere camping ook ongeveer 20 minuten fietsen

Marcel_k


William

Citaat van: Marcel_k op 18-04-2018  13:28 uEcht waar?
De inschrijving is gesloten!! ?


Dar gaat jouw winnaar Marcel.

Maar dat is wel heel plots. Een eerste aankondiging dat het storm loop en dat het maximale inschrijving aantal zowat behaald is zou netjes zijn geweest.

Marcel_k

Citaat van: William op 18-04-2018  13:32 uEen eerste aankondiging dat het storm loop en dat het maximale inschrijving aantal zowat behaald is zou netjes zijn geweest.
Nou, inderdaad. Wil ik ook eens een keer meedoen....  :(
Nou ja, dan ga ik er wel als consument heen  ;D

Het haasje

Er is momenteel een storing op de ONK2018 site. Er is momenteel nog plaats voor ruim 50 te keuren bieren. Er wordt aan gewerkt om de site zsm weer aan de praat te krijgen

Bruxiee

Storing is verholpen.

Let op: 90% van in te schrijven bieren is vol!

Wees er snel bij.

Uiteindelijke sluiting, mits maximum niet eerder bereikt wordt, is 1 mei 2018.

Alexander Bier

Beste mensen,

De laatste plekjes zijn nog vrij. Meld je heel snel aan want we naderen de 550 bieren.

Schrijf je nog snel in zolang het kan!

www.onk2018.nl

De inschrijving is officieel tot 1 mei open maar we denken dat we heel snel helemaal vol zitten!

En dan op naar 23 juni, naar Brebl en Oersoep.

Maarten A. Hardeman

Underdike

Citaat van: Alexander Bier op 24-04-2018  17:07 uBeste mensen,
De laatste plekjes zijn nog vrij. Meld je heel snel aan want we naderen de 550 bieren.
Schrijf je nog snel in zolang het kan!
www.onk2018.nl
De inschrijving is officieel tot 1 mei open maar we denken dat we heel snel helemaal vol zitten!
En dan op naar 23 juni, naar Brebl en Oersoep.
Maarten A. Hardeman

Hallo Maarten,
1 van mijn bieren is mislukt... Kan ik die afmelden, zodat een ander dat inschrijfplekje alsnog kan innemen?
Gr,
Paul

Alexander Bier

Je kunt inloggen en jouw inschrijving veranderen of anders via de website van ONK melden dat jij een bier terug moet trekken. Dan hebben zij alle gegevens er bij zoals het biernummer (etiketnummer) en jouw deelnemernummer.

Citaat van: Underdike op 24-04-2018  17:57 uHallo Maarten,
1 van mijn bieren is mislukt... Kan ik die afmelden, zodat een ander dat inschrijfplekje alsnog kan innemen?
Gr,
Paul

Alexander Bier

DE INSCHRIJVING VOOR HET ONK2018 IS GESLOTEN VANWEGE HET OVERWELDIGEND AANTAL INGESCHREVEN BIEREN.

Kom allen naar de ONK-dag op 23 juni met een uitstekende keuze uit lokale bieren en een interessant en leuk programma.

Schrijf je vooraf is met de mooie Early Bird Aanbieding www.onk2018.nl

Biertje1985

Citaat van: Alexander Bier op 24-04-2018  18:23 uJe kunt inloggen en jouw inschrijving veranderen of anders via de website van ONK melden dat jij een bier terug moet trekken. Dan hebben zij alle gegevens er bij zoals het biernummer (etiketnummer) en jouw deelnemernummer.

Waar kan je inloggen? Ik vind het een beetje onduidelijk deze wedstrijd. Moet er in de vrije klasse nog een recept/formulier ingeleverd worden? Zoja waar kan ik dat vinden?


Biertje1985

Gevonden de data zit verstopt op 3 websites die van onkbrouwen.nl / onk2018.nl en bierkeurmeestersgilde.nl

Beetje omslachtig, maar alle info heb is derhalve gevonden.

Ansius

Zometeen onderweg om te akklimatiseren.
Aan mijn voorbereiding zal het niet iggen.

jaapz

Ik kan niet op het ONK aanwezig zijn, weet iemand waar ik mijn beoordelingsformulieren krijgen kan nadat de uitreikingen zijn geweest?

hopjesvla

Citaat van: jaapz op 22-06-2018  12:13 uIk kan niet op het ONK aanwezig zijn, weet iemand waar ik mijn beoordelingsformulieren krijgen kan nadat de uitreikingen zijn geweest?

Van de ONK site (wel in de kleine lettertjes):

* Alle keuringsrapporten liggen voor de deelnemers klaar om mee te nemen op 23 juni bij Brebl. Als de inzender niet bij de uitreiking op 23 juni aanwezig kan zijn kan nazending van een kopie keuringsformulieren op verzoek van inzender via email aan de wedstrijdorganisatie tot 7 juli 2018 aangevraagd worden. Of kan het originele keuringsrapport via email op verzoek van inzender aan de wedstrijdorganisatie op kosten van de inzender tot 7 juli 2018 per post nagezonden worden.

Tjardo

Citaat van: hopjesvla op 22-06-2018  12:21 uVan de ONK site (wel in de kleine lettertjes):

* Alle keuringsrapporten liggen voor de deelnemers klaar om mee te nemen op 23 juni bij Brebl. Als de inzender niet bij de uitreiking op 23 juni aanwezig kan zijn kan nazending van een kopie keuringsformulieren op verzoek van inzender via email aan de wedstrijdorganisatie tot 7 juli 2018 aangevraagd worden. Of kan het originele keuringsrapport via email op verzoek van inzender aan de wedstrijdorganisatie op kosten van de inzender tot 7 juli 2018 per post nagezonden worden.

Blijft toch een beetje vaag vind ik...

Triple-W is de 'wedstrijdorganisatie' neem ik aan? Op de webpagina van Triple-W heb ik geen emailadres kunnen vinden, wel een invulformulier op http://www.triple-w.org/index.php/contact/informatie. Dus na morgen kan ik daar een verzoek indienen voor nazending van een kopie van de keuringsformulieren?

Edwin brouwt

Citaat van: Tjardo op 22-06-2018  12:31 uBlijft toch een beetje vaag vind ik...

Triple-W is de 'wedstrijdorganisatie' neem ik aan? Op de webpagina van Triple-W heb ik geen emailadres kunnen vinden, wel een invulformulier op http://www.triple-w.org/index.php/contact/informatie. Dus na morgen kan ik daar een verzoek indienen voor nazending van een kopie van de keuringsformulieren?


Als het goed  is heb je een bevestiging gekregen van je inschrijving. Wanneer je op die mail reageert en zegt dat je niet kan komen en dat je het per mail wil ontvangen, dan komt het vast goed. Dit stond in mijn email:


Volgens het reglement artikel 2 lid 15 kan het juryrapport beschikbaar worden gesteld, bijvoorbeeld een kopie via de mail.
Doe daarvoor een specifiek verzoek hoe je het rapport wilt ontvangen, ok? Dat kan via dit emailadres.

inschrijven@onk2018.nl



jaapz

Bedankt allemaal, ik heb ze er een mailtje over gestuurd, dat komt vast goed!
Denk dat de informatievoorziening wel een verbeterpuntje is voor volgend jaar, voor mij als nieuweling was het allemaal wel veel uitzoekwerk  :biersmile:

Ansius

Wat drinken bij de Hemel, wat eten bij Flores, geen slechte stad dat Nijmegen.

orangeloo

Citaat van: Ansius op 22-06-2018  20:39 uWat drinken bij de Hemel, wat eten bij Flores, geen slechte stad dat Nijmegen.

Ik zeg goed bezig... en tot morgen.

Underdike

Helaas geen prijzen bij het ONK Amateur-bierbrouwen voor ons, maar wel hogere cijfers dan ooit tevoren. dus we gaan de goede kant op... heel erg blij hiermee!

83 punten voor ons Blond Bier (met alleen Maris Otter, Saaz & US-05, die ook een 3e prijs won in de forum-wedstrijd).
81 punten voor onze Saison (die pas na 4 a 5 maanden op dronk was).
79 punten voor onze APA (met aftrek voor iets te bitter, maar was ook bedoeld als een milde IPA).
75 punten voor onze Irish Red (ook met aftrek voor iets te bitter, maar ik vind 'm wel lekker zo).

Wél een mooie 1e prijs in categorie B voor Wolter Jonkman, en die was tevens over-all Kampioen 👍
Was een gezellige dag, met een mooie rondleiding bij Oersoep.
Alle andere prijswinnaars ook van harte gefeliciteerd trouwens... ik pik Wolter er uit omdat 'ie onze recepten-guru is (en vandaag bleek maar weer eens dat dat terecht is)  :groots:



We'll be back !! :police:

Traploper

Ik vond het ook een leuke dag. Mijn scores waren niet erg hoog, maar ik heb genoeg waar ik mee vooruit kan.

Jacques

Voor het eerst sinds het allereerste ONK niet aanwezig geweest. Te druk met bier...

Ik had aan Wolter gevraagd of hij de honneurs wou waarnemen om namens het forum aan de prijswinnaars te vragen of zij hun recepten op het forum willen plaatsen.

En wat blijkt nu: Wolter is de Algemeen Kampioen. Fantastisch! Het is niet de eerste keer dat een beheerder van dit forum uitgeroepen wordt tot Algemeen Kampioen van het ONK.
Gefeliciteerd!

Dat geldt natuurlijk ook voor alle andere prijswinnaars.

Underdike

Citaat van: Traploper op 23-06-2018  22:13 uIk vond het ook een leuke dag. Mijn scores waren niet erg hoog, maar ik heb genoeg waar ik mee vooruit kan.
Dat is ook precies waarom ik onze verse bieren inzend: ik wil leren van de juryrapporten  :groots:

Ansius


hansHalberstadt

Leuke dag en goed georganiseerd door Triple-W.
Ik doe eigenlijk nooit mee met wedstrijden omdat mijn bieren vaak niet in het plaatje passen. (De vrouw des huizes en ook ikzelf willen liever iets zoeter, karamel en minder bitter dan gebruikelijk)
Ik had meegedaan met een bier wat net rond de kleurgrens zat tussen C en D maar was bedoeld als C bier.
Keuringsuitslag: 68 punten. 2 punten aftrek voor de kleur vanwege grensgeval, bier was te vol van body, karamel/zoet overheerst, geur karamel, hop was wel voldoende, maar kwam niet naar voren in geur en smaak. Precies zoals door mij bedoeld dus en goed herkend door de keurmeester, maar paste niet in het plaatje zoals verwacht.       

Esterenbrouw


Knobby

Ik heb juist een beetje een WTF gevoel bij één van mijn juryrapporten.
Ik had een weizen gebrouwen met als doel veel banaan smaak. Dat was erg goed gelukt. Een beetje te goed, zelfs zo erg dat ik dacht dat ik daar punten op zou verliezen.
Tot mijn verbazing is het commentaar dat er te weinig banaan smaak/geur in zit! Ik viel echt bijna om. Er zit zo veel banaansmaak in dat het overweldigend is, en dat terwijl ik in een weizen juist van veel banaan hou. Deze keurmeester moet zeker hardstikke verkouden zijn geweest... anders snap ik er echt niets van.

jaapz

Wolter (en de rest ook natuurlijk), van harte gefeliciteerd!  :biersmile:

Best tevreden met mijn uitslagen, alles 70+:

 - Pilsner Urtyp: 84 punten
 - Weizen: 79 punten
 - American Pale Ale: 74 punten
 - Schwarzbier: 71 punten

Wel apart: met het Schwarzbier ben ik een paar maanden terug op het bierfestival groningen nog eerste geworden. Die is dus met de tijd minder geworden, ben benieuwd wat er op het keuringsrapport staat. Ik verwacht oxidatie. Heb van elk biertje 1 bewaard om te proeven met de keuringsrapporten erbij.

Bij al deze bieren had ik nog niks gedaan met aanzuren, of toevoegen van mineralen. Ben dus zeker benieuwd hoe dat mijn scores volgend jaar zal beinvloeden.

Voor volgend jaar: de bieren op het allerlaatst mogelijke moment pas brouwen. Vooral bij de Pale Ale heb ik gemerkt dat die na een aantal weken eigenlijk vooral nog bitter was, en niet meer zo mooi aromatisch als toen hij vers was.

William

IK hoorde gisteren dat de uitslagen al op de ONK-site waren gepubliceerd voordat de prijzen waren uitgereikt....

William

Niet meegedaan gisteren maar wat een leuke middag om iedereen weer te zien.

Van harte alle (forum)winnaars maar vooral jij Wolter!

RienP

Alle winnaars van harte en extra natuurlijk voor Wolter.

orangeloo

Gisteren een hele leuke dag gehad. Mooie locatie, mooie bieren en weer veel mensen gesproken. Ook het bezoek aan de Oersoep brouwerij was leuk. Vooral de "zure kant" trok mijn belangstelling  ::)
De prijsuitreiking was natuurlijk ook zeker een factor die mij vrolijk stemde.  ^-^ 2de prijs in de koningsklasse (klasse C) en ook nog prijs in de loterij.... man man man het kon niet op.
Een heel klein puntje. Wat ik echt wel jammer vond. Dat is dat er geen oorkonde was voor de 2de en 3de prijs. Ik weet het is "maar" een papiertje, maar de (emotionele) waarde is enorm. Zeker geen kritiek want het was een meer dan geslaagde dag. Triple-W bedankt daarvoor. :biersmile: oh ja ook nog een dikke proficiat met jullie 25 jarig bestaan. Nogmaals hartelijk dank voor dit mooie weekend.  :brouwen:

Underdike

Daar hebben wij het in het clubje onderling ook over gehad... dat er niet de moeite was genomen een oorkonde te printen voor de nummers 2 en 3.
Ik wil geen harde kritiek geven op de (welwillende & vrijwillige) organisatie geven... maar ik vind dat inderdaad wel een gemis voor diegene die eervolle 2e & 3e prijzen behalen.
Hoop dat de organisatie die alsnog kan printen en nasturen... want voor de meeste is dit toch wel een hoogtepunt in hun carrière 👍

Herman

Citaat van: Knobby op 24-06-2018  12:53 uDeze keurmeester moet zeker hardstikke verkouden zijn geweest... anders snap ik er echt niets van.
Dat is dan heel jammer, als dat zo is. Dit is precies de reden dat ik dit jaar niet gekeurd heb, ik was te verkouden.

Adrie

Super leuke dag gehad, zaterdag. Heerlijke bieren geproefd van diverse brouwerijen en een leuke rondleiding bij Oersoep.

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd en Wolter natuurlijk helemaal!

Jaap W

Hele mooie dag gehad. Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd. Helaas ben ik niet in de prijzen gevallen, maar toch redelijke scores nl. 79, 80 en 81 punten (alle 3 in klasse D) Het was de 1e keer dat ik mee deed. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen en dan proberen, met de opmerkingen van de jury in het achterhoofd, een beter bier te brouwen.
Ik vraag me af of er nog een totale uitslagenlijst komt. :biersmile: :proost: :nut:

Wolter

Citaat van: Jaap W op 25-06-2018  09:13 uHele mooie dag gehad. Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd. Helaas ben ik niet in de prijzen gevallen, maar toch redelijke scores nl. 79, 80 en 81 punten (alle 3 in klasse D) Het was de 1e keer dat ik mee deed. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen en dan proberen, met de opmerkingen van de jury in het achterhoofd, een beter bier te brouwen.
Ik vraag me af of er nog een totale uitslagenlijst komt. :biersmile: :proost: :nut:

Was al eerder gepost op dit topic maar hier is de link nogmaals.
https://www.onkbrouwen.nl/overzicht


Verder dank voor de felicitaties. Alle winnaars die ik nog niet had kunnen feliciteren... Van Harte!  :biersmile:

Ik vind dat Tripel W een mooie dag heeft verzorgt met een erg goede sfeer op een top locatie.

Daarnaast ook het verzoek aan de prijswinnaars om jullie recepten bij de bewezen recepten te plaatsen. Ik zal in de loop van de week mijn Schwarz recept plaatsen.
Mocht je mensen kennen die een prijs hebben maar niet/weinig actief zijn op dit forum stellen wij het op prijs als je hen vraagt het recept te willen plaatsen. Het mag eventueel ook gemaild worden dan plaats ik het er wel op.
Alvast bedankt voor de medewerking.

Jaap W

Wolter bedankt, had het nog niet gezien. Met mijn score een 8e (81 punten)  en 9e (80 punten) plaats. Mijn 3e biertje (79 punten) kom ik NIET tegen in de uitslag. Gezien het aantal punten dat op het keuringsrapport staat zou dat dus een 10e plaats zijn geweest. :weetniet:  Voor mezelf vind ik dit een bevredigend resultaat voor een 1e deelname. Zoals al eerder aangegeven, met de tips op de keuringsrapporten, volgend jaar proberen nogmaals hetzelfde bier te brouwen en dan hogere score te halen.  :biersmile: :proost: :nut:

Wolter

Citaat van: Jaap W op 25-06-2018  09:56 uWolter bedankt, had het nog niet gezien. Met mijn score een 8e (81 punten)  en 9e (80 punten) plaats. Mijn 3e biertje (79 punten) kom ik NIET tegen in de uitslag. Gezien het aantal punten dat op het keuringsrapport staat zou dat dus een 10e plaats zijn geweest. :weetniet:  Voor mezelf vind ik dit een bevredigend resultaat voor een 1e deelname. Zoals al eerder aangegeven, met de tips op de keuringsrapporten, volgend jaar proberen nogmaals hetzelfde bier te brouwen en dan hogere score te halen.  :biersmile: :proost: :nut:

Onder aan de pagina is het mogelijk door te bladeren.

mr.chelsea

Het was een leuke middag zaterdag, van alles te doen, prima georganiseerd! Ben het wel eens dat de nummers twee en drie een oorkonde verdienen, maar dit terzijde. Bij deze alle winnaars gefeliciteerd, de overall winnaar Wolter en ons medebrouwclublid Sjaak, toch weer knap gedaan!

Jaap W

Citaat van: Wolter op 25-06-2018  10:25 uOnder aan de pagina is het mogelijk door te bladeren.

Klopt, maar ik kom hem niet tegen. Heb ook met de zoekfunctie gezocht, maar dan komen alleen de 2 genoemde biertjes eruit. Ik heb het keuringsrapport met de op- en aanmerkingen van de keurmeester, dus voor mij verder prima zo.  :biersmile:

Haagse Wouter

Het was een leuke dag!
Ging snel voorbij. Goed om Oersoep is te bezoeken en leuke lezingen van Twan.

Tevens niet ontevreden met mijn resultaten, zeker omdat het de eerste keer was dat wij mij mee deden.
Eerste inzendingen op het ONK gaf 71 (Quadrupel) en 80 (IPA).

Volgend jaar hopelijk een puntje er weer bovenop.

Underdike

Citaat van: Jaap W op 25-06-2018  12:25 uKlopt, maar ik kom hem niet tegen. Heb ook met de zoekfunctie gezocht, maar dan komen alleen de 2 genoemde biertjes eruit. Ik heb het keuringsrapport met de op- en aanmerkingen van de keurmeester, dus voor mij verder prima zo.  :biersmile:
Zat die soms in een andere categorie? Want de ranglijsten zitten per categorie apart... bekeken vanaf de telefoon is dit niet direct duidelijk.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.