Winterbier

Gestart door R de brouwer, 20-10-2017 12:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R de brouwer

Hallo brouwbroeders,

Omdat de koude maanden in aantocht zijn wil ik gaan kijken of ik een lekker winterbier kan gaan brouwen. Het idee is om een Westvleteren 12 recept (gevonden op internet) te gebruiken als basis hiervoor. Daarbij wil ik kruiden toevoegen als bijvoorbeeld speculaaskruiden, steranijs of peper. Het doel is om de kruiden subtiel door te laten komen, ze mogen zeker niet overheersend worden.

Mijn vraag is: Is er iemand die ervaring heeft met (een van) deze kruiden die mij een aanbeveling kan doen van hoeveel je van welke kruiden moet gebruiken?

Daarnaast ben ik geïnteresseerd naar welke combinaties interessant kunnen zijn voor het maken van een dergelijk kruidig winterbier.

Alvast bedankt voor de reacties!

Tjardo

Er is al heel erg veel geschreven op het forum over (speculaas)kruiden, peper en steranijs. Gebruik de zoekfunctie maar eens!

tdp

Welkom op het forum!

Je zou de tags kunnen gebruiken, hierin is al een bundeling van het onderwerp 'kruiden' gemaakt.
Tevens staat er een heel artikel op deze site, daar zou je ook je informatie uit kunnen halen!


EvdBroek


R de brouwer

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker even verder neuzen op dit forum. Voor nu bedankt in ieder geval!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.