Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Kerstbier  (gelezen 5058 keer)

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Kerstbier
« Reactie #25 Gepost op: 13-11-2016 12:05 u »
BrouwHulp voorspelt het eind sg op basis van de vergistingsgraad van de gist en houdt geen rekening met de ingredienten. De 9% suiker zorgt voor een hogere vergistingsgraad aangezien het voor 100% vergist.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline sunlight

• Senior lid
  • Misschien wort het nog eens bier.
    • ut smouske
« Reactie #26 Gepost op: 13-11-2016 12:16 u »
BrouwHulp voorspelt het eind sg op basis van de vergistingsgraad van de gist en houdt geen rekening met de ingredienten. De 9% suiker zorgt voor een hogere vergistingsgraad aangezien het voor 100% vergist.

A ok duidelijk, dank voor het antwoord ik denk daar houdt hij rekening mee.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Senior lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #27 Gepost op: 17-02-2018 08:17 u »
A ok duidelijk, dank voor het antwoord ik denk daar houdt hij rekening mee.
Nou ben ik toch wel benieuwd wat je uiteindelijke SG was, het alcoholpercentage en hoe het smaakte?

Tags: mout