Koelkast thermostaat verplaatsen...

Gestart door dirk, 12-10-2017 20:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dirk

Ik kan deze koelkast ophalen. Maar ik twijfel of mijn 30 liter glazen gistfles er in kan, met name omdat de hoogte van de koelkastverlichting/thermostaat vrij laag zit. Is het mogelijk om deze thermostaat wat hoger te verplaatsen in de koelkast?



Gaat om deze thermostaat.






Coen

Als je een STC-1000 gaat gebruiken voor de temperatuur regeling kan je hem helemaal weghalen.

dirk

Citaat van: Coen op 12-10-2017  21:50 uAls je een STC-1000 gaat gebruiken voor de temperatuur regeling kan je hem helemaal weghalen.

Ik wil er een Inkbird tussen hangen, maar helemaal weghalen? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat daar de compressor van kaduuk gaat.

beermenke

Ik schakel hem ook met een externe sensor
Werkt al jaren zonder problemen
Sensor in thermowell van gistvat en volgt precies de ingesteldetemperatuur

Easywoods

Citaat van: dirk op 12-10-2017  21:55 uIk wil er een Inkbird tussen hangen, maar helemaal weghalen? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat daar de compressor van kaduuk gaat.

Dat je hem niet moet weghalen heb ik ook gelezen inderdaad:

Citaat van: Peterrr op 19-02-2017  12:22 uInderdaad, niet de thermostaat overbruggen.

Zo'n koelkast is uitgelegd tot een bepaalde temperatuur.
Zou je hem laten doorgaan dan kan het voorkomen dat niet alle koudemiddel verdampt in de ..Verdamper.
Dat koelmiddel is dan nog gedeeltelijk vloeistof, bij een eenvoudige koelkast zit geen " druppelvanger" voor de compressor.
Dat kan met de tijd de perskleppjes in de compressor beschadigen.
Met als gevolg dat hij steeds langer moet draaien tot de gewenste temperatuur.
Of in het ergste geval de compressor vloeistof slag krijgt, en defect raakt.

Grt Peter ( koelboer  :D)

dirk

Citaat van: Easywoods op 12-10-2017  22:43 uDat je hem niet moet weghalen heb ik ook gelezen inderdaad:


Jammer dat je de link naar de oorspronkelijke thread er niet bijzet. Het was een reactie op een TS die zijn koelkast wou inzetten als diepvries, door de thermostaat er uit te halen en daarmee de grenzen van de koelcapaciteit mee op te zoeken.

Peterrr

Gewoon de thermostaat op de laagste (koudste) stand en laat de inktbird het werk doen.

grt Peter

dirk

Citaat van: Peterrr op 13-10-2017  13:58 uGewoon de thermostaat op de laagste (koudste) stand en laat de inktbird het werk doen.

grt Peter

Precies, dat is het beste. Maar om even naar de oorspronkelijke vraag te gaan. Is de (lage) thermostaat makkelijk te verplaatsen?

Peterrr

Als in je koelkast die "bulb"  ( het voeler gedeelte) los te halen is zodat hij heel blijft ja waarom niet.


Easywoods

Citaat van: dirk op 13-10-2017  13:20 uJammer dat je de link naar de oorspronkelijke thread er niet bijzet. Het was een reactie op een TS die zijn koelkast wou inzetten als diepvries, door de thermostaat er uit te halen en daarmee de grenzen van de koelcapaciteit mee op te zoeken.

Oeps, dan heb ik dat dus niet goed gelezen inderdaad  :-\

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,25623.msg509707.html#msg509707

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.