Recept gezocht

Gestart door michelr, 12-10-2017 16:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michelr

Aangezien ik mijn vriezer wil leeg maken voor nieuwe voorraad hop wil ik graag de oude opmaken.
Heeft iemand nog  een leuke suggestie voor een blond bier met de volgende hopsoorten of een combinatie ervan, wil graag 20 liter brouwen.
Merkur  ca 50 gram
Northern Brewer ca 20 gram
Spalt Select ca 80 gram
Hallertauer Herzbrucker ca 80 gram
Fuggles ca 30 gram


Oscar

Een dikke vette Neipa!  Alles in de wirlpool knallen! Die gehele voorraad  13 gram/liter  :proost: :nut: >:D

Jukkie

. . .  Oscar. .   ;D ;D

Koen S

Kan een lekkere hoppige saison opleveren. Beetje bitterhop en flink wat late hopgiften en whirlpool. Ik krijg er al dorst van. :lekkerbier:

Underdike

Citaat van: Oscar op 12-10-2017  17:25 uEen dikke vette Neipa!  Alles in de wirlpool knallen! Die gehele voorraad  13 gram/liter  :proost: :nut: >:D
Hele leuk Oscar, tegen iemand met 15 posts... Wat nou als niemand je corrigeert? :-X

PS: Ik dacht ook richting een saison... Met de Northern Brewer en Fuggles als aromahoppen.

tdp

Citaat van: Underdike op 12-10-2017  23:03 uHele leuk Oscar, tegen iemand met 15 posts... Wat nou als niemand je corrigeert? :-X

Want met de voorraad hoppen kun je geen NEIPA brouwen?

Enfin, ik zou er een 'gewoon' een simpel blond bier mee brouwen, e.e.a. is ook afhankelijk van de gisten en mouten die je op voorraad hebt of nog wilt bestellen.

Mikken op een SG van 1.060, (80% pils of pale, 5% tot 10% speciaalmouten (aroma 50 bijvoorbeeld) en de rest suiker. 2/3 van de bitterheid halen uit de 60 minuten hopgift, 1/3 uit de late hopgift (5 tot 15 minuten voor einde koken). Zou zelf voor Spalt Select en Hallertauer gaan persoonlijk!

 :proost:

Eric v B

Citaat van: Underdike op 12-10-2017  23:03 uHele leuk Oscar, tegen iemand met 15 posts... Wat nou als niemand je corrigeert? :-X
Dan gaat ie gewoon op dezelfde voet door.

Met correctie overigens ook  ;D

tdp

Citaat van: Eric v B op 13-10-2017  12:32 uDan gaat ie gewoon op dezelfde voet door.

Met correctie overigens ook  ;D

Eens.

michelr

Spalt en Hallertauer lijkt me goede combinatie
Hebben jullie ook ervaring met Merkur?
Een vriend van me heeft me een zak gegeven
Wordt voor de Gulpener brouwerij gekweekt voor hun Neubourg Pilsener
Ideeën welkom!

tdp

CiteerBred at the Hop Research Institute in Hüll and registered in 2001, Merkur was the first mildew-resistant hop variety from the research center. It is a cross between Magnum and German experimental variety 81/8/13. It is a high alpha variety with low co-humulone oil percentages. In some dual purpose applications, Merkur displays subtle earth and citrus notes.

Aroma: Specific aroma descriptors include sugar, pineapple and mint.

Misschien wel een mooie hop om in een pale ale te gebruiken, wellicht als enige hop? Je zou eventueel een proefbrouwsel kunnen maken met specifiek deze hop? Zelf heb ik er geen ervaring mee, helaas!

Shaytan

Citaat van: tdp op 13-10-2017  13:32 uEens.

Vraagt originele vraagsteller natuurlijk wel een beetje om... Je moet wel een beetje gericht om een recept vragen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.