Koelkast icm itc-308

Gestart door MarcT, 07-10-2017 11:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcT

Goedemorgen,

Ik ben een aantal topics hierover tegengekomen. Sorry als mijn vraag al eerder voorbijgekomen is...maar dan heb ik hem niet gevonden ;-)

Ik heb een koelkast in de schuur.  Die gebruik ik nu voornamelijk voor het koelen van flesjes supermarkt bier. En als overloopgebied bij verjaardagen :-D

Stel ik wil die gaan gebruiken als vergistingskast. Als ik een itc-310 gebruik (of de zelfbouw variant). Moet ik dan nog gaan boren en of zagen? Neem aan van wel om de warmtebron te plaatsen en van stroom te voorzien. Die stroomdraad zal naar buiten moeten naar de itc unit.  En wat zou de beste plek zijn voor de voeler van de meetunit?

(En na de "facelift", is de koelkast dan nog te gebruiken tijdens de verjaardagen?)

MarcT

Moet dus itc-308 zijn, maar ik mag de titel niet aanpassen.

Bart J

Onder in de koelkast tegen de achterwand zit een condens gat, tenminste bij mijn koelkast, hierdoor gaan mijn draden naar buiten. Als dit niet past is dit redelijk makkelijk te vergroten zonder de koelkast te beschadigen. Mijn draad van de meetsensor is te kort om hier door te voeren en die klem ik tussen de deur. De sensor zelf gaat met een spons op het vat.

Wim67

Jazeker, dat kan. Je zou een gaatje kunnen boren waar de draad doorheen gaat. Ik heb hem gewoon langs het deur rubber. De voeler plak je onder een bv huishoud sponsje met ducktape op je vat.

Als ik niet vergist dan kan ik hem gewoon als koelkast inzetten.

Voor verwarming gebruik ik een verwarmingsriem. Te koop bij een brouwwinkel of misschien heeft er hier wel iemand wat liggen. Kan ook met lampen, buis verwarming. Daar zijn hier veel items over te vinden. Gebruik de tags en je komt veel tegen.

Gr wim

pippakillinova

Het condensgaatje inderdaad. Bij mijn koelkast (Siemens tafelmodel) pasde de sensor van de 308 en de kabel voor de peertjes er net doorheen. Geen gaten hoeven boren. De sensor bevestig ik met een stukje duct tape tegen het gistvat. Daartussen doe ik een stukje natte spons voor de temperatuursoverdracht. Maar dat is niet per se nodig denk ik.

MarcT

Is de werking van die controller nou zo dat hij naar wens het verwarmingstoestel en / of de koelkast kan in- en uitschakelen? Dus: volledig aan of uit? Raakt de koelkast daar niet van slag van?

pippakillinova

Citaat van: MarcT op 13-10-2017  18:28 uIs de werking van die controller nou zo dat hij naar wens het verwarmingstoestel en / of de koelkast kan in- en uitschakelen? Dus: volledig aan of uit? Raakt de koelkast daar niet van slag van?

Yep, het is een keiharde aan-/uit-regeling. Alsof je een paar keer per dag de stekker eruit en weer erin stopt. Compressors zijn daarvoor gemaakt.

Edwin brouwt

Citaat van: pippakillinova op 13-10-2017  18:45 uYep, het is een keiharde aan-/uit-regeling. Alsof je een paar keer per dag de stekker eruit en weer erin stopt. Compressors zijn daarvoor gemaakt.

En als je gaat verwarmen hoeft de stekker van de koelkast er niet in en als je gaat koelen hoeft de stekker van de verwarming er niet in (is mijn ervaring).

CeesM

Citaat van: pippakillinova op 13-10-2017  18:45 uYep, het is een keiharde aan-/uit-regeling. Alsof je een paar keer per dag de stekker eruit en weer erin stopt. Compressors zijn daarvoor gemaakt.
Het zelfde doet de thermostaat van de koelkast. ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.