Ideeën voor een weekend (bier)uitje?

Gestart door Martijn0172, 06-10-2017 22:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

Met mijn zwagers gaan we ieder jaar een weekend weg. Sinds twee jaar heeft dit een "bier" thema. Afgelopen jaar zijn we naar Brugge gegaan tijdens het brugsbierfestival en hebben we een mooie rondleiding gehad in de Halve Maan brouwerij. Aankomend jaar is Bitburg genoemd als optie. Ik ben een fan van Duitsland, alleen niet van (duits) pils. Heeft iemand nog leukse suggesties? Gaat vooral om de zaterdag wat eigenlijk dag en avondvullend moet zijn  :biersmile:

Herman

In de buurt van Bitburg kun je ook naar Trier, leuke stad. Qua bier weet ik het hier zo net niet. Noordelijker ligt Köln met zijn Kölsch, prima bier.

Maar, Bitburger is prima pils. Houd je niet van hop?

Jacques

Waarom naar het buitenland? In Nederland zijn tal van plaatsen waar je naar toe kunt. Bijvoorbeeld naar Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Breda, Tilburg, Den Bosch. In al deze plaatsen veel kleine brouwerijen met bijzondere bieren, biercafés en leuke gelegenheden om wat te eten.
Kijk eens op de site www.bierisbest.nl

Als je per se naar Duitsland wilt zou ik eerder naar Keulen of Düsseldorf. Daar zijn veel meer verschillende brouwerijen.
Zie https://www.mikrobrauer.com/

Underdike

De Braubeviale beurs in Nurnberg 👍

Jacques

Citaat van: Underdike op 07-10-2017  09:34 uDe Braubeviale beurs in Nürnberg 👍

Moet je nog een jaartje wachten. Dit jaar is de Drinctec geweest in München. In de jaren dat de Drinctec wordt gehouden is er geen Braubeviale in Nürnberg.

erwinl

Zelf ben ik een dagje naar Gulpen geweest, 's ochtends de Brand brouwerij op 2 km lopen en 's middags de Gulpener brouwerij. Laatste was erg leuk qua duurzaamheid en openheid.

Martijn0172

Gulpen ben ik ook een keer geweest, was erg leuk. Het hoeft nier per se het buitenland te zijn, ik zal me eens wat meer verdiepen in binnenlandse mogelijkheden

lier

Guinness brouwerij, is ook altijd leuk niet precies in Duitsland maar ja je kunt niet alles hebben.
Wel veel leuke pubbs in de buurt voor een avondvullend programma.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.