Oxidatie bij bottelen NEIPA (New England IPA)?

Gestart door ejet, 06-10-2017 21:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EBC

Citaat van: PeterEngeltje op 01-05-2018  23:40 uWat is er mis met wijnmaken? Ik heb dat al een paar jaar niet meer gedaan maar vroeger combineerde ik deze twee hobby's. Nu licht mijn hart meer bij bier, maar een lekker glaasje wijn gaat er nog steeds goed in.
Ik vind het altijd zo vreemd dat je als bierliefhebber geen wijnliefhebber mag zijn en visaversa.

Niks mis met wijnmaken. Bij wijn moet je diverse toevoegingen doen om het te laten slagen.
Bij bier is dat helemaal niet nodig.

Je mag beide zijn, er is geen concurrentie, die leg je jezelf op.

PeterEngeltje

Citaat van: Haagse Wouter op 02-05-2018  07:54 uDat ga ik voortaan zeggen als mijn lief vraagt "trek je nou weer een biertje open?".

Heel goed, mits je Vitamine C en KaliumMetaBisulfiet toevoegt vlak voor het bottelen.  :)

Ik ben erg benieuwd hoe mijn volgende bieren zullen zijn met deze toevoeging bij bottelen.
Helaas heb ik nu geen vitalimine C in huis. Ik ga vandaag een Witbier bottelen en hoop dat zonder deze toevoeging het goed komt. Zal wel want de eerste batch had ook geen last van oxidatie.

Citaat van: EBC op 02-05-2018  08:03 uNiks mis met wijnmaken. Bij wijn moet je diverse toevoegingen doen om het te laten slagen.
Bij bier is dat helemaal niet nodig.

Je mag beide zijn, er is geen concurrentie, die leg je jezelf op.

Nou, gelukkig, daar neem ik voor het slapen gaan nog een wijntje op.  :)


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.