Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Oxidatie bij bottelen NEIPA (New England IPA)?  (gelezen 18752 keer)

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
Re: Oxidatie bij bottelen NEIPA (New England IPA)?
« Reactie #100 Gepost op: 02-05-2018 08:03 u »
Wat is er mis met wijnmaken? Ik heb dat al een paar jaar niet meer gedaan maar vroeger combineerde ik deze twee hobby's. Nu licht mijn hart meer bij bier, maar een lekker glaasje wijn gaat er nog steeds goed in.
Ik vind het altijd zo vreemd dat je als bierliefhebber geen wijnliefhebber mag zijn en visaversa.

Niks mis met wijnmaken. Bij wijn moet je diverse toevoegingen doen om het te laten slagen.
Bij bier is dat helemaal niet nodig.

Je mag beide zijn, er is geen concurrentie, die leg je jezelf op.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline PeterEngeltje

• Senior lid
  • Land: nl
  • Bierbrouwen is geen hobby, maar een passie.
Re: Oxidatie bij bottelen NEIPA (New England IPA)?
« Reactie #101 Gepost op: 04-05-2018 01:21 u »
Dat ga ik voortaan zeggen als mijn lief vraagt "trek je nou weer een biertje open?".

Heel goed, mits je Vitamine C en KaliumMetaBisulfiet toevoegt vlak voor het bottelen.  :)

Ik ben erg benieuwd hoe mijn volgende bieren zullen zijn met deze toevoeging bij bottelen.
Helaas heb ik nu geen vitalimine C in huis. Ik ga vandaag een Witbier bottelen en hoop dat zonder deze toevoeging het goed komt. Zal wel want de eerste batch had ook geen last van oxidatie.

Niks mis met wijnmaken. Bij wijn moet je diverse toevoegingen doen om het te laten slagen.
Bij bier is dat helemaal niet nodig.

Je mag beide zijn, er is geen concurrentie, die leg je jezelf op.

Nou, gelukkig, daar neem ik voor het slapen gaan nog een wijntje op.  :)