Geur van bier

Gestart door NozemBier, 06-10-2017 15:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NozemBier

Beste forumleden,

Wij hebben nu samen met een vriendengroep een paar keer gebrouwen en maken qua smaak best een prima biertje. Echter is de geur van ons bier niet te harden, heeft iemand tips om dit beter te doen? Wij brouwen met geschrote mouten, mocht dit een verschil maken met extractbrouwen.

Vriendelijke groet,

NozemBier

brouwerwaldonk

Op welk tijdstip van het gisten of lageren of na het bottelen heb je een slechte geur.
Kan je die omschrijven.
Met extractbrouwen zal dat niet anders zijn.

NozemBier

Na het bottelen is de geur duidelijk slechter. Het is het best te omschrijven als een zurige geur.


brouwerwaldonk

Een zurige geur duid op een infectie. Dus moet je dringend je bottel materiaal grondig reinigen en ontsmetten. Zitten er ergens in uw bottel materiaal of kranen dode hoeken waar bier kan achterblijven van de vorige keer. 

lier

Heb ik ook in een van mijn eerste bieren gehad, ik hou het nog steeds op een infectie. Volgende keer wellicht nog hygienischer werken.

Jacques

Citaat van: NozemBier op 06-10-2017  16:55 uNa het bottelen is de geur duidelijk slechter. Het is het best te omschrijven als een zurige geur.

Kan een volg zijn de vorming van acethaldehyde door de hergisting op de fles. Als het bier wat langer staat wordt dit minder.

Een infectie kan natuurlijk ook.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.