Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Verstijfselingstemperatuur zetmeel kastanje  (gelezen 536 keer)

Offline CJK

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Brouwerij de bierkaai :-)
    • Brouwerij de Bierkaai
Verstijfselingstemperatuur zetmeel kastanje
« Gepost op: 06-10-2017 01:54 u »
Hi,

Ik wil een dubbelbock kastanje brouwen. Ik wil daar 1,5 kilogram kastanje op 20 liter verwerken.

Kan iemand me aangeven wat de verstijfselingstemperatuur van kastanje is?

Of waarom ik hoe de kastanjes meemaisch?

Ik denk aan blenderen en vanaf start meemaischen.

Wat zegt de wetenschap? De feiten?

Wondering!

Dit omdat ik vorig jaar een heerlijke dubbelbock kastanje heb gebrouwen maar ook graag wil weten wat de daadwerkelijke feiten zijn!

Bvd,
Cris

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
Re: Verstijfselingstemperatuur zetmeel kastanje
« Reactie #1 Gepost op: 06-10-2017 07:47 u »
In mijn aantekeningen staat ~66C maar zonder bron. Wetenschap is een ontdekkingsreis voor je zelf :) hier mooie artikelen als start met verwijzingen.: Characterization of Chestnut (Castanea sativa, Mill) Starch for Industrial Utilization en Starch characterization in seven raw, boiled and roasted chestnuts (Castanea sativa Mill.) cultivars from Portugal

Vorig jaar heb ik de kastanjes gedroogd en versnipperd, verstijfseld en mee gemaischt. Dit jaar wil ik ze eerst poffen en dan verkruimelen, verstijfselen en maischen.

Ingo

Offline CJK

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Brouwerij de bierkaai :-)
    • Brouwerij de Bierkaai
Re: Verstijfselingstemperatuur zetmeel kastanje
« Reactie #2 Gepost op: 07-10-2017 01:16 u »
Bedankt. Dat helpt.

Tags: