Onderzoek speciaalbier door studenten

Gestart door Eelke_, 05-10-2017 11:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AukeRadelaar

Citaat van: Eelke_ op 09-10-2017  12:28 uIedereen heel erg bedankt voor het reageren!

We hebben 67 reacties gekregen van jullie. Deze gaan we nu analyseren om ons concept verder uit te werken.
Zodra we de enquête geanalyseerd hebben gaan we kijken wat onze vervolgstappen zullen worden.

Ik ben heel erg benieuwd naar de uitkomst, gaan jullie deze delen?
Groeten,
Auke

Jeukstaardt

Citaat van: AukeRadelaar op 09-10-2017  21:21 uIk ben heel erg benieuwd naar de uitkomst, gaan jullie deze delen?
Groeten,
Auke

En de 67 reageerders krijgen zo'n bierpas met krediet toch?

Eelke_

Na aanleiding van al jullie reacties hebben we ons concept nog enigszins aangepast. En ben ik trots aan jullie te mogen mededelen dat we de laatste hand aan het leggen zijn aan het concept "The Craft Beer Ranch", wat ik hieronder verder zal toelichten.

Voor het vervolg hiervan hebben we alvast een Facebookpagina aangemaakt voor het concept. Hierop zullen we de komende tijd updates en posts gaan plaatsen. www.facebook.com/craftbeerranch/

The Craft Beer Ranch is een boerderij aan de rand van het centrum van Enschede die volledig energieneutraal is, oftewel: we doppen onze eigen boontjes voor wat betreft energie! We verbouwen daarnaast veel van onze producten zelf, of kopen ze in bij een lokale partner. Zo stimuleren we het gevoel van noaberschap.

Bij The Craft Beer Ranch heb je de mogelijkheid om je eigen biertje te brouwen. Geen inspiratie of ben je niet zo van het brouwen? Bestel een proeverij om de speciaal bier cultuur in je op te nemen.

Naast het proeven of brouwen van je eigen biertje bij de workshop, kan je natuurlijk ook gewoon de speciaal bieren van de bierkaart bestellen.

Bij een lekker biertje hoort natuurlijk ook lekker eten. Door onze speciale menukaart kunt je het eten vinden wat het best bij je biertje past. Liever eerst je eten kiezen en daarna een biertje dat er bij past? Ook geen probleem!

Weg van een goed stuk vlees, kom dan op de zondagen langs. Dan beland je in onze BBQ-experience!

In onze shop-in-schuur heb je de mogelijkheid om het biertje, dat je zojuist gedronken hebt, in fles aan te kopen. Gooi wat geld in onze VeBi(vers bier) muur en trek het klepje open. Voila!

Geen zin om weer naar huis te gaan? Boek een overnachting in onze Air Bed & Bier voor de totale bier experience!

PS. Ben jij net zoals ons een echte speciaal bier brouwer en deel jij onze passie voor bier? Doe dan mee aan onze jaarlijkse brouwwedstrijd en wie weet brouw en verkoop jij straks in onze Craft Beer Ranch je eigen speciaal bier.

Thamerdal

Zo, dat is een concept met een dikke marketing-saus eroverheen. Catchy naampjes bedacht en alles.
Ik hoop dat jullie uit de kosten komen, succes!

lier

Ik zou ook een vergaderruimte inrichten, zou een mooie werk - teambuilding combi kunnen zijn

pippakillinova

Citaat van: Thamerdal op 30-10-2017  13:49 uZo, dat is een concept met een dikke marketing-saus eroverheen. Catchy naampjes bedacht en alles.

Inderdaad. Ik zou daar een klein beetje mee oppassen. Met overbranding en kun je jezelf lelijk in je voet schieten.
De term 'craft-beer' is feitelijk al ontdaan van zijn betekenis door de grote concerns..

Thamerdal

Vergeet niet: het is en blijft gewoon een biertje drinken hè. Natuurlijk speelt een toffe ambiance hierbij een rol, maar pas inderdaad op dat je niet 'over the top gaat'.
De meeste bierliefhebbers staan liever een middagje op een festival bij een kraampje met een droogkoelertje erop dan dat ze naar het 'Craftbeer Experience Center' gaan om daar met het hele gezin op de 'Craftbeer Kermis' rond te lopen met een 'Craftbeer Suikerspin', om vervolgens op de moutzolder te overnachten.
Niet lullig bedoeld hoor, ik wens iedereen het beste. Ik vind het alleen jammer dat onze mooie speciaalbier wereld steeds meer op RTL4, Blokker en Centerparcs gaat lijken.

Neetje

Citaat van: Thamerdal op 31-10-2017  09:55 u....
De meeste bierliefhebbers staan liever een middagje op een festival bij een kraampje met een droogkoelertje erop dan dat ze naar het 'Craftbeer Experience Center' gaan om daar met het hele gezin op de 'Craftbeer Kermis' rond te lopen met een 'Craftbeer Suikerspin', om vervolgens op de moutzolder te overnachten.
....

Het is geen vervanging maar de keus van de bierliefhebber wordt groter. Mooi toch.

Dugraph

Helemaal eens met Thamerdal. Bier lijkt nu teveel een kapstok geworden waaraan wilde ideeën worden opgehangen, terwijl men in essentie gewoon een biertje wil komen drinken. Ik vind het jammer dat het een concept van een brewpub losgelaten is. Ik heb in Florida een mooie brewpub bezocht die wat mij betreft een voorbeeld is voor wat ook in Nederland een groot succes zou kunnen zijn: kleinschalig, gezellig, lokaal product en geschikt voor alle leeftijden en rangen en standen.




Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.