Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: MacDady Bouncer Inline Bier Filter  (gelezen 829 keer)

Offline KooTjoo

• Vol lid
  • Land: nl
MacDady Bouncer Inline Bier Filter
« Gepost op: 20-09-2017 08:22 u »
Ik kwam dit tegen op internet, iemand al ervaringen met dit filter?

https://www.brewuk.co.uk/md-bouncer-filter.html

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline davyd

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: MacDady Bouncer Inline Bier Filter
« Reactie #1 Gepost op: 20-09-2017 10:41 u »
Good catch, want ik ben al een tijdje aan het rondkijken om er een te pakken te krijgen, maar had nog geen site gevonden in de VS die de MacDaddy naar Belgie verzend. Ik denk wel dat dit goed zal werken.

Volgens een forumlid van het Vlaamse forum zijn andere mogelijkheden, zie https://www.waterfilterexpert.nl/filterhuizen/10inch-filterhuis/filterhuis-transparant, maar met geen van beide heb ik ervaring.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #2 Gepost op: 20-09-2017 12:39 u »
40 euro voor een groffe theeflilter :p?

En bovendien inherent nutteloos. Het is te grof voor het helder maken van je bier.
Dus dan is het enige nut in hop tegenhouden of zo? Als ik koudhop met bellen zonder hopzakjes dan komt het niet eens mee als ik overhevel.

Als je helder bier wilt moet je niet koudhoppen, een goed flocculerende gist gebruiken, wat brouwzouten toevoegen en het koud zetten en geduld hebben.

Offline davyd

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 20-09-2017 13:52 u »
Het is niet inherent nutteloos. Dient om zoveel mogelijk van de hot en cold break te verwijderen.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 20-09-2017 14:26 u »
Het is niet inherent nutteloos. Dient om zoveel mogelijk van de hot en cold break te verwijderen.

Dus dan ga je tijdens het koken het filteren? Dus in een hermsopstelling op iets dergelijks?

Maar goed, dan verwijder je dat? En dat geeft iets extra's t.o.v. dat het overblijft in de trub die je niet meeneemt als je overbrengt naar het vat? En als je het meeneemt dan bezinkt het voor je het de fles in doet.

Offline davyd

• Vol lid
« Reactie #5 Gepost op: 20-09-2017 14:55 u »
Het gaat er niet om dat de hot break in de fles terecht komt. De hot break (eiwitten, polyfenolen en vetzuren) kan voor negatieve bijsmaken zorgen tijdens de vergisting,  en moet dus VOOR de vergisting verwijderd worden.  Bovendien verbetert dan de  smaakstabiliteit en de schuimvorming.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 20-09-2017 15:19 u »
Het gaat er niet om dat de hot break in de fles terecht komt. De hot break (eiwitten, polyfenolen en vetzuren) kan voor negatieve bijsmaken zorgen tijdens de vergisting,  en moet dus VOOR de vergisting verwijderd worden.  Bovendien verbetert dan de  smaakstabiliteit en de schuimvorming.

Zeer oud idee.

Offline davyd

• Vol lid
« Reactie #7 Gepost op: 20-09-2017 15:37 u »
Zo oud als Kunze en Narziss en die zijn al een hele tijd dood.

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 20-09-2017 15:51 u »
Zo oud als Kunze en Narziss en die zijn al een hele tijd dood.

Kunze overleed 17-1-2016 (dus niet zo lang geleden). En Ludwig Narziss leeft volgens mij nog.

Hopbier

Offline davyd

• Vol lid
« Reactie #9 Gepost op: 20-09-2017 16:01 u »
Kunze overleed 17-1-2016 (dus niet zo lang geleden). En Ludwig Narziss leeft volgens mij nog.

Hopbier

Oeps! My bad! Zo oud als Narziss dan! (92 jaar)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #10 Gepost op: 20-09-2017 23:38 u »
Oeps! My bad! Zo oud als Narziss dan! (92 jaar)

Ja Ludwig Narziss heeft een respectabele leeftijd. Maar nog steeds is hij heftige ge´nteresseerd in de ontwikkelingen in de brouwwereld. Zo nu en dan laat hij zich nog steeds van zich horen via interviews. Een echte krasse knar!

Tags: