Gecondtioneerde bieropslag zelfbouwen?

Gestart door Martijn0172, 19-09-2017 18:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

Helaas ben ik er achter gekomen dat mijn opslag in mijn kruipruimte ongeschikt is, door de grondisolatie wordt het 21-22 graden in de zomer.

Ik ben eens aan het kijken om een simpel opslag te maken voor 6-8 kratten. In eerste instantie dacht ik er aan om een soort "kelder" te maken in mijn schuur maar door het veengrond en de hoge grondwaterstand zal dit vragen zijn om problemen.

Ik heb nog een geïsoleerde schuur (aanstaande brouwruimte) welke in de winter ongeveer 13-15graden wordt (perfect dus) maar in de zomer toch ook weer boven de 20 graden komt. Ik zou natuurlijk een soort triplex kast kunnen maken, eventueel met tempex/pir platen er omheen en deze laten koelen (misschien ook verwarmen).

Alleen hoe te koelen :weetniet: een airco lijkt mij een overkill, duur in aanschaf en duur in stroomverbruik. Vrieskist zou een optie zijn, maar deze neemt een te grote grondoppervlakte in (ik ga liever 2 kratten breed en 4 de hoogte in). Iemand een suggestie?

CeesM



Martijn0172

Ik ga van een hobby die geld oplevert naar een hobbie die geld kost. Ik denk dat ik beide oplossing er niet door heen krijg bij de directrice  ::)


marc0871

Als je een tuin hebt, kan je er een groundfridge in ingraven.






Martijn0172

Ik zou ook Kim Jong-un kunnen vragen om wat nucleaire kennis met mij te delen om een reactor te ontwikkelen... Serieus mensen zijn er nog goedkopere oplossingen?  ^-^

Ik zat zelf te denken om de achterzijde van een koelkast uit te zagen om zodoende de koelfunctie te behouden.

lier

Pas maar op dat de teletubies niet op bezoek komen :nut:

Jules



Citaat van: Martijn0172 op 20-09-2017  00:35 uIk zat zelf te denken om de achterzijde van een koelkast uit te zagen om zodoende de koelfunctie te behouden

Geen verbinding maken tussen de te koelen ruimte en het zwarte rooster achterop je koelkast. Daar raakt de koelkast zijn warmte kwijt. Doe je dit wel koelt hij niet en loopt constant: en das ook niet goedkoop ;)

Mvg J

Martijn0172

Nee klopt ik dacht er aan om de achterkant dan in te bouwen in een soort kast en inderdaad de warmtewisselaar aan de zij of achterkant in te bouwen

hans100w


Jacques

Citaat van: Martijn0172 op 20-09-2017  00:35 uIk zat zelf te denken om de achterzijde van een koelkast uit te zagen om zodoende de koelfunctie te behouden.

Daar zijn topics over op dit forum. Heel even zoeken met de zoekwoorden "koelkast vergroten" leverde snel op:
- Koelkast-extensie
- Koelkast vergroten


R33dyHe1l

Jammer om te horen dat er niets meer van gekomen is, kwam het door de ruimte of waren er andere beweegredenen om het idee op te geven? Ik ben tegenwoordig gek op het houden van tropische planten dus hiervoor wil ik mijn garage een stevige renovatie geven en goed isoleren, ik dacht aan zoiets: https://www.marcbohle.nl/spouwmuurisolatie-huis-isoleren-kruipruimte-isoleren-amsterdam/. Maar ik vraag me eigenlijk af of dit voldoende is? Er zal ook iets van een vochtregelaar moeten komen uiteraard. Op het moment heb ik een aantal planten die het nog redelijk goed in huis doen maar ik zou het graag uitbreiden, vandaar het idee van de garage.

Jacques

Citaat van: R33dyHe1l op 22-01-2021  14:21 uHoi

Is het niet eenvoudiger om een ​​kant-en-klare koelunit te kopen en deze te gebruiken?

Maar misschien begrijp ik iets niet, en dus is het interessanter.

De meeste hobbybrouwers geven niet graag veel geld uit aan hun hobby...  ^-^

seed7

Martijn,

Waarom drink je zo weinig, waarom brouw je zoveel, waarom wil je bier bewaren?

Voordat je investeert in (nog) meer energieverbruik, is iets vaker brouwen in iets kleinere hoeveelheden een optie?

Ingo (bier is een versproduct)

Martijn0172

Het is een topic van bijna 4 jaar geleden  ;D. Toendertijd bedoelt voor commerciele bieren, geen eigen brouwsels. Is er trouwens nooit van gekomen ...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.