"Water"slot van Aliexpress

Gestart door Martijn0172, 18-09-2017 20:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

Kwam onderstaand slot tegen en heb deze besteld onder het motto daar kun je geen buil voor het slot verzonden voor nog geen euro. Kent iemand deze want ik begin nu te twijfelen dat het alleen een lucht moet bevatten en geen water?

https://nl.aliexpress.com/item/1Pc-New-Airlock-Homebrew-Air-Lock-with-Cap-Beer-Fermentation-Wine-Making-Twin-Bubble-Grommet-Airlocks/32694962172.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.pC5sUp

Jeukstaardt

Hier moet gewoon vloeistof in toch? Hoe moet die vlotter blijven drijven anders?

Grooviee

Lijkt mij ook een normaal waterslot, zeker als ik ook de eerste afbeelding in de omschrijving zie.

Jacques

Een dergelijk waterslot wordt door mij al jaren gebruikt. De vierkante gaten in de binnenkap moeten onder water staan.
Het is een vrij luidruchtig waterslot. Door de gaten komen grote gasbellen.
Overigens gebruik ik dit waterslot op een CCT. Ik heb twee CCT's. De CCT die voorzien is van een soortgelijk waterslot wordt minder gebruik omdat hij wat groter is. Mijn kleinere CCT, die vaker wordt gebruikt, is voorzien van een slangenwaterslot en die hoor niet zo luid. Vind ik soms wel wat jammer. Niets mooier dan genieten van het geluid van een actief waterslot.

Martijn0172

Blijkbaar heb ik het verkeerd begrepen, waarschijnlijk dus een mooie koop voor die € 1 dank jullie voor de reacties.

CeesM

Citaat van: Martijn0172 op 18-09-2017  22:46 uBlijkbaar heb ik het verkeerd begrepen, waarschijnlijk dus een mooie koop voor die € 1 dank jullie voor de reacties.
Zeker een mooie koop. Om de bierbrouwhobby betaalbaar te houden heb ik ook veel spullen uit China laten komen. ;)

Biertje1985

Ja oke, maar bij één de bekende brouwinkels (uit België) kost dit zelfde waterslot slechts € 3,95 ik gebruik deze namelijk altijd. Prima dingetjes dat wel, zeker omdat deze watersloten betrekkelijk lager zijn dan het siphon model. Handig want anders past mijn fastferment niet in de koelkast.

thezewery

Bedankt voor de tip/link! 2 besteld en voor 1.70 totaal worden ze thuis geleverd...

CJK

Ik heb voor een habbekrats eenzelfde op ebay gekocht. Er zat echter een barst in die volgens mij in de reis van China naar mijn brievenbus in de laatste fase fout ging: gekraakt in mijn brievenbus..[emoji52]

Easywoods

Bedankt voor de tip  :duimop: Ik heb er ook besteld  :biersmile:

CeesM

Citaat van: CJK op 19-09-2017  23:34 uIk heb voor een habbekrats eenzelfde op ebay gekocht. Er zat echter een barst in die volgens mij in de reis van China naar mijn brievenbus in de laatste fase fout ging: gekraakt in mijn brievenbus..[emoji52]
Melding van maken dat het beschadigt is, dan krijg je een nieuwe toegezonden of je geld terug.

thezewery

Zojuist binnengekregen, ziet er goed uit, maar wel wat (hopelijk niet té) klein. Hoop wel dat ik hiermee af ben van dat steeds vastzittende/geklemde binnending bij gebruik van cilinderwaterslot...

Martijn0172

Ik heb hem gisteren binnen gekregen. Best een leuk ding maar het voorkomt geen luchtinslag bij coldcrashen wat ik wel gehoopt had. Ik ga deze gebruiken voor mijn Brett project gevuld met goedkope wodka.

hobbybob

Zo heeft ff geduurd maar er zijn 5 bij mij afgeleverd, voorlopig weer voldoende watersloten in mijn brouwerij :proost:

jaapz

Citaat van: Martijn0172 op 06-10-2017  19:22 uIk heb hem gisteren binnen gekregen. Best een leuk ding maar het voorkomt geen luchtinslag bij coldcrashen wat ik wel gehoopt had. Ik ga deze gebruiken voor mijn Brett project gevuld met goedkope wodka.

Dat is toch alleen te voorkomen als je de vergister helemaal afsluit (dus dop ipv waterslot) tijdens het coldcrashen? Wat trouwens ook niet altijd een goed idee is ivm drukverschil. Ik kan geen waterslot bedenken waar er geen lucht terug het slot in komt tijdens coldcrashen.

Jacques

Citaat van: jaapz op 22-11-2017  15:39 uDat is toch alleen te voorkomen als je de vergister helemaal afsluit (dus dop ipv waterslot) tijdens het coldcrashen? Wat trouwens ook niet altijd een goed idee is ivm drukverschil. Ik kan geen waterslot bedenken waar er geen lucht terug het slot in komt tijdens coldcrashen.

Die zijn er dus wel. Maar het zijn geen echte watersloten.
Voor het volgen van de vergisting zou je een terugslagklepje kunnen gebruiken.

Zie http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,35424.msg534960.html#msg534960

Jedoka

Dit type waterslot zit ook bij de Hema pakketten. Lekker luidruchtig inderdaad, heerlijk.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.