Liberty Golden Ale Partial Mash Kit 23 L (Mini Maisch) - Hoeveel suiker?

Gestart door TechnoTorpedo, 14-09-2017 12:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TechnoTorpedo

Medebrouwers,

Ik heb een vraag.
Afgelopen week deze mooie jongen in het vergistingsvat gedaan: Liberty Golden Ale Partial
Dit is het recept: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0195/8620/files/MJ_CS_PARTIAL_GRAIN_INS_26-8.pdf?145230550403261991

Mijn vraag is nu:
In het recept staat niets over het toe te voegen aantal gram suiker bij de hergisting op de fles...
Mag ik hier gewoon 6,5/7 gram pet liter aanhouden?

Wat adviseren jullie?

Jacques

Volg de standaard methode:
1. bier laten uitgisten;
2. tussen de 6 en 8 gram suiker per liter bier toevoegen.

Er is geen enkele reden om daar van af te wijken.


Overigens staat er in het document wel hoeveel bottelsuiker je moet gebruiken:
• Clean and sterilise 30 x 750 ml PET or amber glass flip top bottles. If using glass, ensure that there 
are no cracks or imperfections.
• Add 2 Mangrove Jack's Carbonation Drops to each bottle. 

Even opgezocht. 60 van die drops wegen 250 gram.   
Dat is 4,2 gram per drop. 2 drops op 0,75 liter is ongeveer 11,2 gram per liter. Dat is rijkelijk veel, eerlijk gezegd veel te veel.


[edit]
Als de dops net zo veel wegen als de dops van Muntons dan weegt een drop 2 gram. Dan kom je uit op 5,3 gram per liter. Dat kan maar is weer aan de lage kant.
[/edit]

TechnoTorpedo

He allemaal

Top dan houd ik gewoon 6 gram per liter aan. Dat lijkt me wel prima.

Een uitdaging heb ik dan nog. Misschien kan ik hem hier wel stellen...

Wat is de formule om het aantal liters in mijn vat te wegen...  :weetniet:

Beetje logisch nadenken brengt je bij:
Totaalgewicht - Gewicht van het vat - X = Is het aantal kilo = het aantal liters.

X = de deelfactor van het gewicht want het is natuurlijk geen water (1 Liter = 1 kilo = SG 1000) maar "jong" bier (SG 1015).
Met andere woorden, hoeveel kilo weeg een liter "jong" bier met een dichtheid van 1015...

Jacques

Citaat van: TechnoTorpedo op 15-09-2017  10:47 uWat is de formule om het aantal liters in mijn vat te wegen...  :weetniet:

Beetje logisch nadenken brengt je bij:
Totaalgewicht - Gewicht van het vat - X = Is het aantal kilo = het aantal liters.

X = de deelfactor van het gewicht want het is natuurlijk geen water (1 Liter = 1 kilo = SG 1000) maar "jong" bier (SG 1015).
Met andere woorden, hoeveel kilo weeg een liter "jong" bier met een dichtheid van 1015...

Wat dacht je van 1,015 kg?  :) Voor het gemak kun je uitgaan van 1 kg...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.