Is een hydrometer ook in een normale winkel te koop?

Gestart door Eelke, 14-09-2017 09:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eelke

Mehhh. Net wakker bedacht ik ineens dat ze vandaag het water afsluiten, en dat ik dus nog emmers moest vullen. Snel een emmer onder de kraan, maar... in de wasbak lag dus mijn hydrometer nog en die zei dus krak.

Nu heb ik zaterdag gebrouwen en wil ik dus wel de komende week kunnen meten. Een hydrometer van 7 euro met 6 euro verzendkosten bestellen is ook weer zo wat...

Zijn die dingen ook ergens in een normale winkel te koop? Omdat ze bv ook voor andere zaken gebruikt worden?

Basje42

Citaat van: Eelke op 14-09-2017  09:49 uMehhh. Net wakker bedacht ik ineens dat ze vandaag het water afsluiten, en dat ik dus nog emmers moest vullen. Snel een emmer onder de kraan, maar...in de wasbak lag dus mijn hydrometer nog en die zei dus krak.

Nu heb ik zaterdag gebrouwen en wil ik dus wel de komende week kunnen meten. Een hydrometer van 7 euro met 6 euro verzendkosten bestellen is ook weer zo wat...

Zijn die dingen ook ergens in een normale winkel te koop? Omdat ze bv ook voor andere zaken gebruikt worden?

|Ik geef je weinig kans, als ze al bij de AH  ^-^ liggen is het vast met een andere schaalverdeling.

Eelke

Haha, ja nou, ik dacht niet direct aan de AH  :D eerder aan een kookwinkel of winkel met lab spullen of zo... maar geen idee dus.

Jules


Eelke

Citaat van: Jules op 14-09-2017  12:15 uBrouwmarkt verzendt voor € 3,95

Mvg J

Ja, die zijn wel het goedkoopst. Als ik het verder nergens kan vinden wordt dat m ook wel hoor, en dan moet ik maar gewoon even snel een nieuw recept in elkaar flansen voor een volgend bier, zodat ik dat ook meteen mee kan bestellen.

Maar ik dacht, vragen kan altijd. Stel nu dat blijkt dat je ze ergens gewoon kunt kopen is dat voor iedereen handig; ik zal niet de eerst zijn waarbij ie stuk gaat net op het moment dat je wilt meten...

Jules

Inderdaad, als je boven de € 70 besteld is t verzenden gratis.

En nee, ik werk niet bij / voor Brouwmarkt , noch heb ik er andere belangen in [emoji6]

Mvg J

Markiej87

Ik heb er nog 1 over, als je in de buurt woont mag je hem overnemen.

Eelke

Citaat van: Markiej87 op 14-09-2017  21:36 uIk heb er nog 1 over, als je in de buurt woont mag je hem overnemen.

Vriendelijk, maar helaas.

Of je moet toevallig zaterdag naar 'ons' bierfestival in Bergen op Zoom komen?  :biersmile:

Jacques

Citaat van: Jules op 14-09-2017  12:15 uBrouwmarkt verzendt voor € 3,95

Mvg J

Brouwstore heeft de slogan "Op werkdagen voor 20 uur besteld is morgen geleverd". Bij mij hebben zij hun slogan steeds waargemaakt.
De verzendkosten zijn daar wel € 1 meer. Boven de € 75 is ook daar de verzending gratis.

De hydrometer zou naar het Provoosthuis gestuurd kunnen worden.  :)

lier

Hoeveel benzine kost heen en weer naar de supermarkt met de auto of naar de stad? en een parkeer kaartje?
Ik woon in Vlissingen en kan nog niet op en neer naar Middelburg incl. parkeren voor 3,75.
Ik snap niet wat iedereen zo moeilijk doet over verzendkosten en ook niet hoe ze het kunnen doen voor die prijs.

Haagse Wouter

Citaat van: lier op 15-09-2017  00:01 uHoeveel benzine kost heen en weer naar de supermarkt met de auto of naar de stad? en een parkeer kaartje?
Ik woon in Vlissingen en kan nog niet op en neer naar Middelburg incl. parkeren voor 3,75.
Ik snap niet wat iedereen zo moeilijk doet over verzendkosten en ook niet hoe ze het kunnen doen voor die prijs.

Eens. Heb uren gespendeerd aan de laagste prijs vinden online.
Als ik een uurtje gewerkt had in plaats daarvan dan was ik goedkoper uitgeweest.

Maar het zou wel mooi zijn als je die dingen goedkoop ergens kon halen inderdaad.
Er zijn wel hydrometers voor labs, maar die zijn nog duurder.

Eelke

Citaat van: lier op 15-09-2017  00:01 uHoeveel benzine kost heen en weer naar de supermarkt met de auto of naar de stad? en een parkeer kaartje?
Ik woon in Vlissingen en kan nog niet op en neer naar Middelburg incl. parkeren voor 3,75.
Ik snap niet wat iedereen zo moeilijk doet over verzendkosten en ook niet hoe ze het kunnen doen voor die prijs.

Nou daar heb je zeker een punt hoor. Ik doe dan wel moeilijk over verzendkosten, maar betaal vervolgens wel net zo makkelijk mijn parkeerkaart. Hoewel, Bergen op Zoom is geen grote stad, dus alles zit ook wel weer op 15 min fietsen.

Maar joh, ik weet nog zo weinig, dus dacht, vragen kan al tijd. Voor het zelfde geld (haha) is het wél ergens te koop. Maar die hoop heb ik nu wel opgegeven. Ik ga straks de Bierwinkel nog eens bellen, zij waren voorheen verdeler van Brouwmarkt en hebben misschien nog wat liggen, en anders ga ik aan recepten knutselen en een grotere bestelling plaatsen, dan is het wel de moeite.

En dan is de tip van brouwstore wel weer fijn, bij die shop heb ik nog nooit besteld, maar dat betekent dat ik ook gerust na het weekend pas mijn bestelling kan plaatsen. Bij Brouwmarkt zou dat krap in de tijd worden, want daar duurt het vaak toch meerdere dagen, en ik wil woensdag wel kunnen meten.

Kan ik mooi morgen op het bierfestival inspiratie opdoen en dan zondag plannen wat ik wil gaan brouwen  :brouwen:

Herman

Ik heb er wel vaker een bij een kringloop op de kop getikt, moet je wel mazzel mee hebben natuurlijk. Typisch zo'n ding waarvan je het beste een als reserve kunt hebben.

ciesvandekwis

Toch maar eens aan een refractometer denken? Steviger en vlotter hanteerbaar meten.

Herman

Mee eens, maar dan nog is het handig een sg-meter achter de hand te hebben.

orangeloo

Citaat van: lier op 15-09-2017  00:01 uHoeveel benzine kost heen en weer naar de supermarkt met de auto of naar de stad? en een parkeer kaartje?
Ik woon in Vlissingen en kan nog niet op en neer naar Middelburg incl. parkeren voor 3,75.
Ik snap niet wat iedereen zo moeilijk doet over verzendkosten en ook niet hoe ze het kunnen doen voor die prijs.

Ha ha dat is nou echt een Zeeuwse gedachte....
Wij Zeeuwen zijn het gewend dat niet alles "op de hoek" te koop is.
En met een auto moeten we al vlug ver rijden voor we bij een speciaalzaak zijn.
En dan is een paar euro verzendkosten ineens niet zo veel.
Zeeuwen zijn wel zuinig maar niet gierig ^-^

orangeloo

Citaat van: Herman op 15-09-2017  10:58 uTypisch zo'n ding waarvan je het beste een als reserve kunt hebben.

Mee eens... heb ik ook, een maatglas is trouwens ook zo'n ding.

thezewery

Citaat van: Orangeloo op 15-09-2017  17:45 uMee eens... heb ik ook, een maatglas is trouwens ook zo'n ding.
Een smalle vaas die voor bv 1 roos in te zetten doet het prima


dirk

Citaat van: ciesvandekwis op 15-09-2017  11:40 uToch maar eens aan een refractometer denken? Steviger en vlotter hanteerbaar meten.

Toch vind ik het een crime qua afleesbaarheid. Prima voor even tussendoor, maar voor eind- en begindensiteit heb ik liever een hydrometer.

Eric v B

Citaat van: dirk op 15-09-2017  19:31 uToch vind ik het een crime qua afleesbaarheid. Prima voor even tussendoor, maar voor eind- en begindensiteit heb ik liever een hydrometer.
Alsof een dobber makkelijk af te lezen is.

hansHalberstadt

Citaat van: Don Emilio op 15-09-2017  18:09 uEven een tip: https://www.pinearts.nl/index.php/bier-brouwers-refractometer.html?gclid=EAIaIQobChMI163Wt8in1gIV7bftCh19ZwywEAQYBSABEgIZ-_D_BwE
De getoonde SG schaal  klopt volgens mij niet met de brix schaal zo te zien is de brixcorrectiefactor ca 1.1. Dat schept veel verwarring 


Basje42

Citaat van: dirk op 15-09-2017  19:31 uToch vind ik het een crime qua afleesbaarheid. Prima voor even tussendoor, maar voor eind- en begindensiteit heb ik liever een hydrometer.

Op een Duits hobbyforum heb ik de volgende tip gevonden m.b.t. afleesbaarheid bij een refractometer:

Plaats 2 druppels op het glas, klap het deksel dicht, draai deze op de kop.
Dus klepje aan de onderzijde, wacht even en draai daarna om en lees haarscherp af.
Werkt echt perfect.

lier

Citaat van: Basje42 op 15-09-2017  22:04 uOp een Duits hobbyforum heb ik de volgende tip gevonden m.b.t. afleesbaarheid bij een refractometer:

Plaats 2 druppels op het glas, klap het deksel dicht, draai deze op de kop.
Dus klepje aan de onderzijde, wacht even en draai daarna om en lees haarscherp af.
Werkt echt perfect.

Dat gaan we proberen, bedankt voor de tip

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.