Nostradamus recept

Gestart door hopjesvla, 12-09-2017 12:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hopjesvla

Een van mijn favoriete Belgische brouwerijen is Caracacole, waar ze onder andere de heerlijke Nostradamus maken.

Nu kwam ik bij toeval op de site van Candy Syrup een kloonrecept tegen:



Ze hebben het over een gradiënt van 62.8 ºC naar 72.2 ºC in 90 minuten tijdens het maischen. Zou het echt veel uitmaken om het in een gradiënt te doen (omgerekend dus ongeveer 0.1 ºC per minuut...) dan om het gewoon 'standaard te doen? Bv  45 min @ 62 ºC, 15 min @ 68 ºC en, 10 min @ 72 ºC? En dan die 15min uitmaischen op 77 ºC?

Bij nader inzien vraag ik me af of dit recept wel een beetje klopt... Het lijkt me namelijk niet erg donker worden t.o.v. hoe het er normaal uit ziet:
  :weetniet:

elBieros

Zo'n ramped mash is niet zo gek hoor. Forumlid Wolter heeft er een prijs mee gewonnen:
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34386.msg520731/topicseen.html#msg520731
Crash verwarmen  :o woohoo

hopjesvla

Ha, ja dat zal opz ich nog wel te doen zijn. Nu nog maar eens goed naar het recept kijken, het is helaas het enige wat ik zo heb kunnen vinden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.