Even voorstellen: Marcel

Gestart door Papamadejo, 11-09-2017 18:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Papamadejo

Goedenavond,

Ik ben Marcel, 51 jaar, getrouwd, 2 kinderen en woonachtig in Heerhugowaard (Noord-Holland).

Naast mijn hobby's fotografie, vissen, en motorrijden loop ik al een aantal jaren rond met het idee om zelf eens bier te gaan brouwen.
Na een bezoek aan de Texelse bierbrouwerij deze zomer, en een gesprekje tijdens de proeverij met een hobbybrouwer, besloten om daar nu maar eens werk van te maken.

Afgelopen woensdag naar een zeer gezellige workshop geweest van 'meneer wateetons', en samen met een tweetal dames een eerste biertje gebrouwen.

Het kriebelt nu echt goed en ben me aan het oriƫnteren op de aankoop van wat spullen.

Voor tips, recepten en aanverwante zaken zal ik zeker regelmatig op het forum te vinden zijn!

Groeten Marcel 

Jacques

Welkom op dit forum Marcel.

Zoals je ongetwijfeld al ontdekt hebt kun hier heel wat antwoorden op je vragen vinden.
Naast het regelmatig raadplegen van dit forum is het ook heel leerzaam om lid te worden van een vereniging voor hobbybrouwers. Het fijne is dat je daar je bier kunt laten proeven en feedback kunt krijgen.

Je hebt geluk. In Heerhugowaard is er een club actief: 't Groen Waard Wijn en Biermakers Gilde

Papamadejo

Citaat van: Jacques op 12-09-2017  21:20 uWelkom op dit forum Marcel.

Zoals je ongetwijfeld al ontdekt hebt kun hier heel wat antwoorden op je vragen vinden.
Naast het regelmatig raadplegen van dit forum is het ook heel leerzaam om lid te worden van een vereniging voor hobbybrouwers. Het fijne is dat je daar je bier kunt laten proeven en feedback kunt krijgen.

Je hebt geluk. In Heerhugowaard is er een club actief: 't Groen Waard Wijn en Biermakers Gilde

Hoi Jacques,
Bedankt voor de tip!
Helaas is de het Biermakers Gilde op dit moment niet meer actief.  (ook uit de huidige naam verdwenen, is nu Wijngilde 't Groene Waard)
Het hier op de site genoemde e-mailadres (PietervdPloeg@compuserve.com) is ook niet langer actief.
Wellicht verstandig deze gegevens van de site te verwijderen?
Via Google bij de huidige voorzitter, Bram Groot,  terecht gekomen.
Ze hebben het er met het bestuur wel over gehad om misschien in de toekomst weer eens iets met bier te gaan doen.
Kreeg als tip nog wel mee dat het Kennemer Bier en Wijngilde (Heemskerk) iets voor mij zou kunnen zijn.
Daar denk ik nog even over na, ligt niet echt naast de deur...
Groeten Marcel

Jacques

Citaat van: Papamadejo op 25-10-2017  20:40 uHoi Jacques,
Bedankt voor de tip!
Helaas is de het Biermakers Gilde op dit moment niet meer actief.  (ook uit de huidige naam verdwenen, is nu Wijngilde 't Groene Waard)
Het hier op de site genoemde e-mailadres (PietervdPloeg@compuserve.com) is ook niet langer actief.
Wellicht verstandig deze gegevens van de site te verwijderen?
Via Google bij de huidige voorzitter, Bram Groot,  terecht gekomen.
Ze hebben het er met het bestuur wel over gehad om misschien in de toekomst weer eens iets met bier te gaan doen.
Kreeg als tip nog wel mee dat het Kennemer Bier en Wijngilde (Heemskerk) iets voor mij zou kunnen zijn.
Daar denk ik nog even over na, ligt niet echt naast de deur...
Groeten Marcel

Bedankt voor jouw feedback. Ik zal de betreffende pagina aanpassen.
De Kennemer Bier en Wijngilde in Heemskerk is een actieve club met veel hobbybrouwers. Ze hebben zelfs een eigen brouwinstallatie in hun clublokaal. Ik kan je deze club van harte aanbevelen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.