Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp "Type brouwsel"  (gelezen 1098 keer)

Offline thezewery

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
BrouwHulp "Type brouwsel"
« Gepost op: 08-09-2017 12:50 u »
Wat is de invloed van de keuzemogelijkheid "Type brouwsel: Extract/Deelmaisch/Mout" op het tabblad "Recept" binnen BrouwHulp?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jules

• Senior lid
  • No Worries
Re: BrouwHulp "Type brouwsel"
« Reactie #1 Gepost op: 09-09-2017 10:00 u »
Daarmee veranderen de klassegrenzen onder het receptvenster.
Hiermee kun je zien of je recept binnen de klassegrenzen valt.

Mvg J

Offline Knobby

• Senior lid
  • IBU-lid
« Reactie #2 Gepost op: 09-09-2017 10:54 u »
Daarmee veranderen de klassegrenzen onder het receptvenster.
Hiermee kun je zien of je recept binnen de klassegrenzen valt.
Dat is de bierstijl, dat is niet wat hij bedoeld.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #3 Gepost op: 09-09-2017 13:00 u »
Het knopje type brouwsel: "Extract/Deelmaisch/Mout" heeft volgens mij geen direct effect op berekeningen e.d. of informatie op de print-outs.

Wel is het handig om voor mout / deelmaisch / mout brouwseld  verschillende brouwinstallatie aan te maken omdat je bij de verschillende manieren vaak andere verliezen / waterverbruik / tijden hebt.. Het zou dan logisch zin om de installatie in de software te koppelen type brouwsel maar dat is niet het gevak :)

Offline thezewery

• Vol lid
« Reactie #4 Gepost op: 09-09-2017 13:16 u »
Het knopje type brouwsel: "Extract/Deelmaisch/Mout" heeft volgens mijn geen direct effect op berekeningen e.d. of informatie op de print-outs.

Wel is het handig om voor mout / deelmaisch / mout brouwseld  verschillende brouwinstallatie aan te maken omdat je bij de verschillende manieren vaak andere verliezen / waterverbruik / tijden hebt.. Het zou dan logisch zin om de installatie in de software te koppelen type brouwsel maar dat is niet het gevak :)
Bedankt, dat dacht/vermoedde ik al!
Overigens, een beetje in het verlengde: ik neem aan dat de software qua hoeveelheden rekening houdt met het feit dat bv extract geconcentreerder is dan mout, maar dat dan dus inderdaad de hoeveelheden niet aangepast worden op basis van "type brouwsel"?

Offline Jules

• Senior lid
  • No Worries
« Reactie #5 Gepost op: 09-09-2017 13:32 u »
Dat is de bierstijl, dat is niet wat hij bedoeld.
Oeps

Mvg J

Offline Knobby

• Senior lid
  • IBU-lid
« Reactie #6 Gepost op: 09-09-2017 13:47 u »
Bedankt, dat dacht/vermoedde ik al!
Overigens, een beetje in het verlengde: ik neem aan dat de software qua hoeveelheden rekening houdt met het feit dat bv extract geconcentreerder is dan mout, maar dat dan dus inderdaad de hoeveelheden niet aangepast worden op basis van "type brouwsel"?
Extract heeft gewoon zijn eigen velden in de mout database, met zijn eigen opbrengst.

Offline thezewery

• Vol lid
« Reactie #7 Gepost op: 09-09-2017 14:13 u »
Extract heeft gewoon zijn eigen velden in de mout database, met zijn eigen opbrengst.
Bedankt, hoef dus niet zelf om te rekenen, dat doet de software voor me.

Tags: