Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Dank je wel voor het meedenken. Ik had even de rede van mijn vraag moeten zeggen. Als ik naar de criteria van een blond kijk in BrouwHulp dan zit ik bijna aan de max van begin sg maar beneden het gemiddelde van het alcoholpercentage.Als ik de Fermentis Abbaye gist selecteer kom ik op een % van 7,4. Geleerd dat gist dus ook een verschil kan maken
Meer suiker geeft natuurlijk wel minder body... een andere gist kan weer een andere smaak geven.... Martijn zal toch echt zelf een beslissing moeten maken op deze
Klopt dat kan, maar aangezien er al 10% suiker in de stort zit, leek mij een andere gist een goede optie.
In veel Belgische bieren zit aanzienlijk meer suiker dan 10%. Westmalle tripel is daar een mooi voorbeeld van.