Fermentis SafAle HA-18

Gestart door Jacques, 19-08-2017 23:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biking rebel

Als grote liefhebber van Barley Wines heb ik ook interesse voor een zakje! Top initiatief!

Bertje Bier

ik zou ook graag een zakje hebben.
Pm gestuurd


Bert

BrouwMark

Citaat van: Martijn0172 op 29-11-2017  08:51 uKlinkt erg interresant, ik houd me ook graag aanbevolen  :biersmile:

Wat voor mij wel vreemd is zijn de hoge optimale temperaturen voor deze gist

https://fermentis.ovh/wp-content/uploads/2017/10/SafAle-HA-18_eng-Rev-pjs.pdf

Nou, inderdaad! En ook de svg is erg hoog!

EBC

Tja; die temperatuur is natuurlijk veel te hoog voor een normaal bier.

Maar kijk eens naar de ingrediënten ... dat is niet enkel gist, maar ook amylase.
En de referentie is een wort van 30 °Plato, dat uitgist tot 0 °Plato.

Lang leve de bierrevolutie. Maar of dat nu nog echt bier is  :weetniet:?

Robert1968

Voor degenen die geïnteresseerd zijn en dit nog niet hebben gedaan, stuur even je adresgegevens via een PM. Ik neem dan z.s.m. contact met je op voor de betaling.

Enveloppen en postzegels zijn reeds gekocht, sluitzakjes komen vrijdag. Ik denk dat de zakjes gist dit weekend zullen worden verstuurd als de betaling binnen is. Definitieve kosten: all-in prijs 1 EURO per zakje met circa 16 gram korrelgist.


brouwmus

Hulde voor dit initiatief!

Ook ik heb een PM gestuurd :)

Hartelijk dank, Robert!

Groet,
John

joenedu

PM gestuurd, bedankt!!

nembrionic

Interessant. Lijk me kneiterdroog bier opleveren.

Volgens de spec sheet is er niets bekend over uitvlokking.

Jeukstaardt


bolks

Als er nog is hou ik me aanbevolen voor een zakje van de HA-18!

j.heesters3

Robert

Heb je ook een pm gestuurd als er nog over is.

Jos

Neetje

Misschien leuk om de resultaten in een HA-18 topic te delen.

Polleke

Tof dat je dit wilt regelen. Als je nog hebt wil ik ook wel graag een zakje proberen!

Jacques

Citaat van: Ronnie op 29-11-2017  09:08 uOok is er Electronica Munich ergens in die periode. 30 jaar geleden al zat heel Munchen volgeboekt die periode , begin november, ik ging toen al logeren in Rosenheim, da's 40 km met de wagen, is daar in toeristenhotelletjes stukken minder duur dan in Munchen. (De laatste keer is 17 jaar geleden geweest).

Nadien bijgevoegd: Oeie! ik zie dat Jacques z'n bericht dateert van augustus!  :-[  O.K., maar tip is misschien goed voor later.

Een tip van mijn kant. Boek heel vroeg. Mijn overnachtingen voor volgend jaar heb ik al geregeld. In de stad nabij het centrum tegen een zeer redelijke prijs.

Robert1968

Maximum aantal geïnteresseerden is bereikt, degenen die zich nu nog aanmelden plaats ik op de reservelijst.

Jeukstaardt

Citaat van: Neetje op 29-11-2017  19:20 uMisschien leuk om de resultaten in een HA-18 topic te delen.

Eens

j.heesters3

Ik zou graag met de HA 18 een kloon willen brouwen van de Gouden Carolus Cuvee van de Keizer Rood. Dat is een imperial blond bier van 10 %. Kan echter nergens een recept vinden . Heeft iemand tips of suggesties? Er zitten 3 kruiden in en er wordt alleen Belgische hop gebruikt.  Ik weet niet of de HA 18 hier voor geschikt is maar het is het proberen waard. http://www.hetanker.be/nl/gouden-carolus-cuv%C3%A9e-van-de-keizer-imperial-blond

Jos

Robert1968

De sluitzakjes zijn inmiddels binnen, de enveloppen zijn geschreven.

Morgen gaat het pondspak open, netjes de zakjes vullen met een trechter en de koelkast weer in. Maandag gaat ze op de post, waarschijnlijk dinsdag bij je in huis. Veel brouwplezier!

Ik ga er maandag al mee aan de slag; een licht-kleurige Engelse barley wine staat op het programma (circa 12% alcohol).

PS. ken je deze site al? Staat in ieder geval een recept op van de gewone Gouden Carolus: http://www.candisyrup.com/recipes.html

Oxhead

Citaat van: EBC op 29-11-2017  15:47 uTja; die temperatuur is natuurlijk veel te hoog voor een normaal bier.

Maar kijk eens naar de ingrediënten ... dat is niet enkel gist, maar ook amylase.
En de referentie is een wort van 30 °Plato, dat uitgist tot 0 °Plato.

Lang leve de bierrevolutie. Maar of dat nu nog echt bier is  :weetniet:?

Ik heb al langer het vermoeden dat amylase toegevoegd is aan bepaalde gistsoorten. Oa Mangrove Jack M31,M41 en M29 die maar door blijven gisten op volmout wort.
Nog even en we kunnen het maischen overslaan. :)

Richard3

Zit je al op de 25? Ik wil ook wel 1 of 2 zakjes om mee te experimenteren.

j.heesters3

Citaat van: Robert1968 op 02-12-2017  10:44 uDe sluitzakjes zijn inmiddels binnen, de enveloppen zijn geschreven.

Morgen gaat het pondspak open, netjes de zakjes vullen met een trechter en de koelkast weer in. Maandag gaat ze op de post, waarschijnlijk dinsdag bij je in huis. Veel brouwplezier!

Ik ga er maandag al mee aan de slag; een licht-kleurige Engelse barley wine staat op het programma (circa 12% alcohol).

PS. ken je deze site al? Staat in ieder geval een recept op van de gewone Gouden Carolus: http://www.candisyrup.com/recipes.html

Robert

Bedankt. Blijf echter zoeken naar het gewone recept. Vooral ben ik benieuwd naar de 3 kruiden die er volgens brouwerij Het Anker in zitten.

Wie o wie?


Jos

RobW

Ik neem graag plaats op de reservelijst mocht je nog wat kunnen versturen.

Mooie actie!

j.heesters3

Robert

Vandaag de enveloppe met de gist thuisgekregen. Nogmaals hartelijk dank hiervoor. Ga hier (hopelijk) een mooi bier mee brouwen en laat het op dit topic weten.

Broudoe

Jos

Robert1968

Mooi. Ik hoop dat er geen strafporto op zit, enkele enveloppen zaten tegen/op de 20 gram gewicht.

Ik heb er gisteren een Barleywine mee gebrouwen. Gisting kwam al na 5 uur heftig op gang wat leidde tot een temperatuurtoename van 23C (begin enting)) tot tegen de 26C volgende ochtend. Gelukkig kan deze gist tegen een temperatuursstootje.

BrouwMark

Ik heb de envelop ook net binnen, Robert. Hartstikke tof!

Mark.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.