Eindelijk!

Gestart door Wim67, 18-08-2017 18:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim67

Na maanden sparen heb ik eindelijk de centjes bij elkaar om een brouwketel te kunnen kopen. Na verschillende blikbrouwsels ( die eigenlijk allemaal hetzetzelfde smaken) kan ik straks hopenlijk "echt lekkere" bieren brouwen.
Mijn aankooplijstje ziet er als volgend uit:
Grainfather ketel
Grainfather spoelwaterketel
Arsegan moutmolen (walsen)
Micro pipe work grainfather voor de 10 ltr batches
Rvs roerspaan
Reinigingsmiddel voor de ketel
Filter voor de ketel
Hopspider
Moutschep
En wat klein spul.

Is het nu slim om een moutpaket erbij te nemen of ga ik voor een recept en meteen het diepe in?
Ik heb al een gistkast en vergistingsvaten. Twijfel nog over de conische fermenter van Grainfather.
Denk dat mijn gistkast het ook wel gaat doen als ik een ondergister wil brouwen.

Hebben jullie nog suggesties en of aanvullingen?

Gr wim

Munckerik

Daar ga je geen spijt van krijgen!
Ik heb de Grainfather conical fermenter, top ding. Zonder koelmogelijkheid kun je problemen krijgen met een te hoge temperatuur, hij isoleert waanzinnig goed dus de warmte die vrijkomt tijdens het gisten kan hij niet kwijt. Imake heeft (als tussen oplossing) pompjes beloofd zodat je met koud water kunt koelen maar die zijn (ook) nog niet leverbaar.

Brouwers

Je geeft een bak geld uit aan je hobby en dan twijfel je nog of je een moutpakket moet kopen? Dare to brew!!!
Wat mout, hop en gist kost niet zoveel en houd zich meestal wel een tijdje. Recepten maken is niet zo heel moeilijk hoor, bij twijfel plaats je het op het forum dan krijg je meestal goed advies waar je ook nog veel van leert. En anders neem je een bewezen recept of iet uit BrouwHulp.

Je eerste echte brouwsel zal sowieso lekker worden!

verriet

Voor het inmaischen zou ik er ook nog zo'n houten roerlepel bij nemen. Dat werkt prettiger dan met die dunne RVS (die tijdens de kook wel top is). Mooie set wordt dat hoor!

Adbrouwt

Mooie brouwset. Ik roer nog steeds met volle tevredenheid in pannen. Ik ben andersom begonnen. Ik heb nu mout en hop wat voor ketel past daarbij.
Mijn advies gewoon een keer langs een brouwwinkel met een recept in je handen en inkopen maar.
Veel plezier met brouwen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.