Houdbaarheid hoppellets

Gestart door Benlaro, 18-08-2017 08:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serge VL

Citaat van: Haagse Wouter op 21-08-2017  17:24 uTotdat je een zak hopt koopt, deze opsplitst in twee delen en anders bewaard, en vervolgens een batch opsplitst in twee delen, dan is het geen zekerheid maar aannemelijk.
Bin dear done that!
Laatste WIPA die ik gebouwen heb was opgesplitst in 4 delen, elk deel gekoudhopt met 2 verschillende hoppen telkens 50/50%, (Eldorado/Mandarina Bavaria; Eldorado/Amarillo, Mandarina Bavaria/Amarillo; en Citra/Amarillo.)  Het deel met 50% Citra van 2013 en 50% van amarillo 2016, dat deel was beduiden bitterder dan de 3 andere waar enkel hop van 2016 in gebuikt was.

iloveoxytocin

Ik vacumeer ook, in originele verpakking het liefst. Ik heb net het boek For the love of Hops gelezen, en daardoor geneigd ook CO2 te gebruiken om zuurstof (zo goed en slecht als het kan) uit de verpakking te spoelen voordat ik vacumeer.

Edit: waarom ik neig naar CO2 te gebruiken, is om de O2 te verdrijven, dat met (alpha/beta)zuren kan reageren.

Haagse Wouter

Citaat van: Serge VL op 22-08-2017  19:49 uBin dear done that!
Laatste WIPA die ik gebouwen heb was opgesplitst in 4 delen, elk deel gekoudhopt met 2 verschillende hoppen telkens 50/50%, (Eldorado/Mandarina Bavaria; Eldorado/Amarillo, Mandarina Bavaria/Amarillo; en Citra/Amarillo.)  Het deel met 50% Citra van 2013 en 50% van amarillo 2016, dat deel was beduiden bitterder dan de 3 andere waar enkel hop van 2016 in gebuikt was.

Kijk dan is het een mooie conclusie :).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.