Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Houdbaarheid hoppellets  (gelezen 2232 keer)

Offline Serge VL

• Super lid
  • Land: be
Re: Houdbaarheid hoppellets
« Reactie #25 Gepost op: 22-08-2017 19:49 u »
Totdat je een zak hopt koopt, deze opsplitst in twee delen en anders bewaard, en vervolgens een batch opsplitst in twee delen, dan is het geen zekerheid maar aannemelijk.
Bin dear done that!
Laatste WIPA die ik gebouwen heb was opgesplitst in 4 delen, elk deel gekoudhopt met 2 verschillende hoppen telkens 50/50%, (Eldorado/Mandarina Bavaria; Eldorado/Amarillo, Mandarina Bavaria/Amarillo; en Citra/Amarillo.)  Het deel met 50% Citra van 2013 en 50% van amarillo 2016, dat deel was beduiden bitterder dan de 3 andere waar enkel hop van 2016 in gebuikt was.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline iloveoxytocin

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • IBU: Ik Brouw in Utrecht
« Reactie #26 Gepost op: 22-08-2017 21:12 u »
Ik vacumeer ook, in originele verpakking het liefst. Ik heb net het boek For the love of Hops gelezen, en daardoor geneigd ook CO2 te gebruiken om zuurstof (zo goed en slecht als het kan) uit de verpakking te spoelen voordat ik vacumeer.

Edit: waarom ik neig naar CO2 te gebruiken, is om de O2 te verdrijven, dat met (alpha/beta)zuren kan reageren.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Land: nl
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #27 Gepost op: 23-08-2017 08:36 u »
Bin dear done that!
Laatste WIPA die ik gebouwen heb was opgesplitst in 4 delen, elk deel gekoudhopt met 2 verschillende hoppen telkens 50/50%, (Eldorado/Mandarina Bavaria; Eldorado/Amarillo, Mandarina Bavaria/Amarillo; en Citra/Amarillo.)  Het deel met 50% Citra van 2013 en 50% van amarillo 2016, dat deel was beduiden bitterder dan de 3 andere waar enkel hop van 2016 in gebuikt was.

Kijk dan is het een mooie conclusie :).

Tags: