BrouwHulp: foutmelding bij opstart

Gestart door Hans VH, 16-08-2017 20:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans VH

Sinds mijn computer onlangs onderhanden genomen werd door een vakman om te onderhouden/versnellen, krijg ik bij opstarten van BrouwHulp een melding met de boodschap "Acces Violation. Press OK to ignore and risk data corruption. Press Cancel to kill the program"

Ik druk telkens OK, waarna het programma opstart en (schijnbaar) normaal functioneert.

Iemand een idee wat de oorzaak en eventuele gevolgen kunnen zijn?

tdejong

Probeer het eens uit te voeren als administrator.

Hans VH


William

Ik meen ooit ergens in een topic gelezen te hebben dat sommige printerdrivers dit probleem veroorzaken.

Probeer de printer eens de deïnstalleren

Jacques

Citaat van: William op 16-08-2017  22:05 uIk meen ooit ergens in een topic gelezen te hebben dat sommige printerdrivers dit probleem veroorzaken.

Probeer de printer eens de deïnstalleren

BrouwVisie had daar last van...

Serge VL

Welke versie van BrouwHulp draai je, het kan zijn dat je huidige versie van BrouwHulp wil updaten en je virus programma de website van A3 nog blokeerd.
Ondertussen zit men op versie 5.3.5.2.

De WindMoaker

Ik heb het zelfde probleem. Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd. Maar de cloud recepten kan ik nog steeds niet meer lezen. Bij het opstarten krijg ik de melding "Inloggen mislukt. Controleer de internetverbinding".
Deze melding heb ik al een paar weken. Dit is wel de PC van mijn werk. Ik zal het thuis ook nog eens proberen.

Gossi

Ik heb dit probleem ook al een paar maanden. Het ligt echt niet aan mijn internetverbinding.
Ik vermoed dat we er niet meer op kunnen komen.
Misschien kan Adri er even naar kijken.

Pieter1954

Ik heb een hele tijd geleden ook zoiets gehad na een update.
Mijn oplossing: ga naar instellingen - overige instellingen - rechtsonder - vink het hokje 'Gebruik de Cloud' uit

middelaersch

Citaat van: Gossi op 19-11-2019  19:35 uIk heb dit probleem ook al een paar maanden. het ligt echt niet aan mijn internetverbinding.
Ik vermoed dat we er niet meer op kunnen komen.
Misschien kan Adri er even naar kijken.

Volgens mij is die 'cloud functie' niet meer beschikbaar sinds BrouwHulp open source is geworden, meen ik hier ergens gelezen te hebben.

Jacques

Citaat van: middelaersch op 19-11-2019  21:02 uVolgens mij is die 'cloud functie' niet meer beschikbaar sinds BrouwHulp open source is geworden, meen ik hier ergens gelezen te hebben.

Klopt. Door het open source worden van BrouwHulp lag de inlogcode van de site Hobbybrouwen.nl op straat. De recepten werden namelijk op deze site gehost.

Als alternatief kun je ze downloaden via www.hobbybouwen.nl/brouwhulprecepten

Peach-it

Losstaande van het feit dat ook mijn versie van BrouwHulp deze Access violation error geeft. Zou ik graag de input hebben van collega brouwers over de rekenhulpjes. Balkje rechts!
Volgens Brix Conversion Calculator geeft 6,5 Brix 1026 SG. Volgens BrouwHulp rekenhulpje geeft dit 1004 SG. Welk is nu de juiste waarde?

Oscar

Citaat van: Peach-it op 24-11-2019  12:12 uVolgens Brix Conversion Calculator geeft 6,5 Brix 1026 SG. Volgens BrouwHulp rekenhulpje geeft dit 1004 SG. Welk is nu de juiste waarde?


middelaersch

Citaat van: Peach-it op 24-11-2019  12:12 uLosstaande van het feit dat ook mijn versie van BrouwHulp deze Access violation error geeft. Zou ik graag de input hebben van collega brouwers over de rekenhulpjes. Balkje rechts!
Volgens Brix Conversion Calculator geeft 6,5 Brix 1026 SG. Volgens BrouwHulp rekenhulpje geeft dit 1004 SG. Welk is nu de juiste waarde?

BrouwHulp geeft de juiste waarde.
Tijdens de vergisting moet je de brix waarde met een formule omrekenen. In deze formule moet je zowel de begin waarde, als de waarde gemeten tijdens de vergisting invoeren, zoals je ziet in je schermafdrukje.

(1026 is de niet omgerekende en dus incorrecte waarde.)
In het schermpje van Oscar is de brix waarde voor begin van de vergisting niet ingevoerd, dus die schermafdruk is ook incorrect.

Peach-it

Ok, nu ben ik mee. Hebben jullie toevallig die formule? Verkies van te werken met mijn eigen excel sheets en berekeningen, naast de software van BrouwHulp.
Ik neem aan dat het scherm van Oscar (BrouwVisie) gelijk is aan dat van BrouwHulp, ttz alleen een andere format uiteraard.

Alvast bedankt voor de feedback en... hulp!

middelaersch

Citaat van: Peach-it op 24-11-2019  15:42 uOk, nu ben ik mee. Hebben jullie toevallig die formule? Verkies van te werken met mijn eigen excel sheets en berekeningen, naast de software van BrouwHulp.

  public static double CalculateSGFromBrixDuringFermentation(double OriginalBrix, double CurrentBrix)
        {
            return 1.001843 - 0.002318474 * OriginalBrix -
                0.000007775 * Math.Pow(OriginalBrix, 2) -
                0.000000034 * Math.Pow(OriginalBrix, 3) +
                0.00574 * CurrentBrix +
                0.00003344 * Math.Pow(CurrentBrix, 2) +
                0.000000086 * Math.Pow(CurrentBrix, 3);
        }

Ik neem aan als je in Excel met formules goochelt, dat dit ook wel begrijpelijk is voor je...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.