Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ballistabiker stelt zich voor, eindelijk...  (gelezen 917 keer)

Offline ballistabiker

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Niet mouwen maar brouwen
Ballistabiker stelt zich voor, eindelijk...
« Gepost op: 14-08-2017 18:34 u »
Hoi daar allemaal,

Al weer bijna een jaar lid en mijzelf nog steeds niet voorgesteld!  Aai aai …dan nu maar snel eens doen. Ik ben Fokko Knibbe en heb (als zovelen) het drinken van pils ontdekt als brugpieper tijdens disco-avonden op de middelbare school en eens echt goed geleerd in de voetbalkantine tijdens de “derde helft” na de wedstrijd. De Belgische speciaal bieren kruisten voor het eerst mijn pad tijdens de studententijd in Tilburg. Ik heb vele motortrips door Duitsland en de Ardennen en gemaakt. De grootse beloning na een avontuurlijke, inspannende of soms stressvolle rit was altijd een Hefe Weizen of zware Tripple. Een vast ritueel nadat, nog stinkend van het zweet en stijf in het strakke motorleer, eindelijk de hotelkamer was gevonden! De liefde voor het drinken zette zich voort in interesse voor het brouwen. Nu, een beetje op leeftijd, de studententijd al lang vergeten is en de motorkilometers wat minder zijn geworden, lijkt het brouwen een heerlijke hobby om te omarmen. Je kunt er veel technische interesse in kwijt, maar ook de culinaire, logistieke en commerciële wereld er omheen vind ik bijzonder boeiend.
Ik brouw nog weinig. Na wat “beginnersgeluk” met brouwpakketten waren de brouwsels daarna minder, veel minder. Ik heb inmiddels een Grainfather met de voor hand liggende accessoires en toevoegingen. Ik probeer eerst de koeling nu op orde te krijgen, dus ben aan het inregelen van een vergistings-/ koelkast met temperatuurregelaar etc. De volgende batch moet gewoon goed gaan. Dus geen improvisatie of opportunistische voorbereiding meer! Het nalezen van vele berichten heeft me al vaak geholpen en veel geleerd, maar nu  de hoogste tijd om zelf eens wat actiever te worden. Als alles naar wens verloopt met werk en studie, ga ik me in het najaar aansluiten bij een brouwersclubje.
Oh ja, nog even dit, geboren, opgegroeid en weer woonachtig in regio Rotterdam en met als brouwjaar 1957 en werkzaam geweest in internationale logistiek en als docent in het HBO.

Tot zover, wie weet en eens snel tot ziens...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline marc0871

• Senior lid
  • ik heb alleen een drankprobleem als de drank op is
Re: Ballistabiker stelt zich voor .... eindelijk ...
« Reactie #1 Gepost op: 14-08-2017 20:43 u »
Hoi Fokko, welkom op het forum.
Jezelf drijfnat van het zweet uit het leer moeten pellen; herkenbaar.
Met 35+ langs de Moezel met het ViFfeRtje, gaat je niet in de koude kleren zitten. Letterlijk ;)
Wat smaakten die Warsteiners en Bitburgers dan goed.
Evenals de Jupilertjes in de Ardennen.
Maar dat is veranderd, sinds ik al dat 'andere' bier ben gaan ontdekken.

Veel plezier met de hobby.

O ja; in Rotterdam zit ook een brouwvereniging
Binnenkort wil ik daar (eindelijk) ook eens gaan kijken.

Offline ballistabiker

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Niet mouwen maar brouwen
Re: Ballistabiker stelt zich voor, eindelijk...
« Reactie #2 Gepost op: 17-08-2017 15:37 u »
Marc, bedankt voor je bericht en de tip over de brouwvereniging in Rotterdam. Ik had ze al eens "gespot zal er eens langs gaan. In ieder geval een club met humor, gelet op hun trots over de bereikbaarheid per vliegtuig!

Offline hans_nwk

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Ballistabiker stelt zich voor, eindelijk...
« Reactie #3 Gepost op: 17-08-2017 15:45 u »
Welkom, iemand uit een bekende omgeving. Een aantal jaren geleden woonde ik een paar honderd meter bij jou vandaan.

Groet,
Hans

Tags: