Water toevoegen?

Gestart door Robinvanb, 09-08-2017 09:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robinvanb

Ik kwam dit recept tegen op BeerSmith:

Type: Extract
Batch Size: 18.93 l
Boil Size: 15.18 l
Boil Time: 60 min
End of Boil Vol: 13.78 l
Final Bottling Vol: 18.93 l

Na het koken is er dus nog ~14L over, vervolgens staat er final bottling volume ~19L, moet ik dan water toevoegen, en wanneer kan ik dat het beste doen?

tdp

Ja, je voegt na het koken gewoon 5 liter koud water toe, scheelt ook al weer met koelen.

Robinvanb


Robinvanb

Dus als ik het goed begrijp (het is nog allemaal redelijk nieuw voor me): je kookt volgens het recept 15 liter, voegt net zoals een poeder gewoon 3 kg vloeibare moutextract toe en na het koken vul je het wort aan met water tot de voorgeschreven hoeveelheid?

tdp

Citaat van: Robinvanb op 09-08-2017  17:40 uDus als ik het goed begrijp (het is nog allemaal redelijk nieuw voor me): je kookt volgens het recept 15 liter, voegt net zoals een poeder gewoon 3 kg vloeibare moutextract toe en na het koken vul je het wort aan met water tot de voorgeschreven hoeveelheid?

Geen idee, heb nooit met droog of vloeibaar moutextract gewerkt, maar kan me inderdaad voorstellen dat het zo werkt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.